از امروز تا 12 بهمن برگزار می‌شود

نبرد تنیسورهای جهان در کیش

مسابقات بین‌المللی تنیس جوانان از امروز 4 بهمن در جزیره کیش آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ مسابقات بین‌المللی تنیس جوانان از ۴ تا ۱۲ بهمن در دو بخش انفرادی و دو نفره دختران و پسران در کیش برگزارمی شود که در بخش پسران، تنیسورهایی از فرانسه، رومانی، ایران، آمریکا، ترکیه و چک و در بخش دختران نمایندگانی از ایران، مالی، روسیه، ترکیه و لتونی در مجموعه المپیک کیش به مصاف هم می‌روند.

‎در دور قبلی این رقابت‌‌‌‌ها نیز که به میزبانی جزیره کیش برگزار شد در بخش پسران، نمایندگان اکراین و فرانسه عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی را بدست آوردند و یونس طلاور و آرین اسماعیل پور فلاح از ایران به طور مشترک عنوان سوم را کسب کردند.

‎در بخش دختران نیز مشکات الزهرا صفی و مهتا خانلو از ایران در جایگاه اول و دوم ایستادند و ماندگار فرزامی دیگر نماینده ایران به همراه تنیسوری از مالی مقام سوم مشترک را به ثبت رساندند.

گفتنی است سر داور این دوره از رقابت‌‌‌‌ها مسیح صلاح، داور نشان سفید کشورمان است.

    

با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش انجام شد

انتقال تنها دلفین برج میلاد تهران به کیش

آخرین دلفین برج میلاد تهران به دلفیناریوم جزیره کیش منتقل شد.

به گزارش ایلنا ، پس ازطرح مسئله  جابجایی تنها دلفین باقیمانده در مجموعه برج میلاد به نام کاسیا به دلفیناریوم کیش، با تاکید غلامحسین مظفری رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر حمایت همه جانبه و تعامل با بخش خصوصی در جهت تسهیل و تسریع روند جابجایی ، شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌‌‌‌های کیش از شرکت‌‌‌‌های تابعه سازمان، آمادگی خود را برای همکاری در زمینه انتقال این دلفین اعلام کرد. در نهایت با انجام هماهنگی‌‌‌‌های لازم و تقبل بخشی از هزینه انتقال ازجمله هندلینگ فرودگاهی، زمینه ورود سریع کاسیا به کیش فراهم شد تا این دلفین شامگاه پنجشنبه 25 دی ، با برقراری یک پرواز ویژه به جزیره کیش وارد شود.  کاسیا یکی از دو دلفین ، دلفیناریوم برج میلاد ،از نوع پوزه بطری و ماده است که 9 سال سن دارد و پس از اینکه آلفا جفت او ۲۹ آذر۹۸ به علت نارسایی قلبی تلف شد در برج میلاد تنها ماند. کاسیا در نهایت پس از یک سفر پر زحمت و چند ساعته با مراقبت‌‌‌‌های کامل دامپزشکان و متخصصان آبزیان مجموعه دلفیناریوم کیش و تهران به جمع دلفین‌‌‌‌های کیش پیوست.

    

با رای کمیته انضباطی حمل ونقل عمومی انجام شد؛

ابطال پروانه تاکسیرانی و مجوز تاکسی راننده متخلف در کیش

با رای کمیته انضباطی حمل و نقل عمومی کیش پروانه تاکسیرانی و مجوز تاکسی راننده متخلف باطل شد. به گزارش ایلنا، مدیر حمل و نقل عمومی جزیره گفت: در پی درگیری راننده متخلف تاکسی با شهروند و سپس یکی از خبرنگاران جزیره کیش که حوالی ساعت 23 و سی دقیقه نیمه شب ۳۰ دی اتفاق افتاد جلسه فوری کمیته انضباطی حمل و نقل شهری با موضوع بررسی این درگیری برگزار شد که در نهایت مصوب شد پروانه تاکسیرانی راننده خاطی و مجوز تاکسی ابطال شده و جهت تایید نهایی به شورای ترافیک ارجاع داده شد.

حمید پاشاکی افزود: در پی ابطال پروانه فعالیت این راننده تاکسی، اجازه تردد در جزیره و فعالیت از وی سلب شد. گفتنی است ایجاد اختلال در نظم عمومی شهر و بروز رفتارهای نامناسب و مغایر با قوانین از سوی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی از موضوعاتی است که به شدت با آنها برخورد می‌شود.