اولین نشست کارگروه هماهنگی و سیاست‌گذاری دبیرخانه دائمی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی برگزار شد.

با هدف تحقق فعالیت‌های صنعتی و دانش‌بنیان در حوزه‌های نفت و صنایع وابسته و به‌کارگیری سرمایه در فعالیت‌های اقتصادی توسط سرمایه داران داخلی و خارجی با هدف رشد و توسعه تولید و صادرات با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در تهران برگزار شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه با ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز نخستین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی که در جزیره کیش برگزار شد، گفت: کیش، بستر مناسبی برای آغاز یک تحول در این زمینه بود و امروز خوشحالیم که در امتداد رویداد برگزار شده، ارتباط بخش صنعت با شرکت‌های دانش بنیان به نتایج موثری در تقویت توانمندی‌های ملی در این حوزه راهبردی و مهم منجر شده است.

غلامحسین مظفری افزود: بنا بر گزارش دبیرخانه دائمی، بیش از 30 تفاهم نامه میان صنایع پتروشیمی کشور با شرکت‌های صنعتی داخلی و شرکت‌های دانش بنیان در رویداد سال گذشته منعقد شد و شماری از تفاهم نامه‌ها، پس از اجرایی شدن به مرحله تحویل کالا یا خدمت مورد نظر رسیده و این برای کشور نوید بخش و امیدوار کننده است.

وی در ادامه گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در کنار انجمن استصنا و بانک صادرات در این زمینه تلاش‌های فراوانی داشتند و امیدواریم با اخذ کمک‌های مشاوره ای از دبیرخانه دائمی، رویداد بعد از تاثیر‌‌‌‌گذاری بیشتری برخوردار باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، ادامه داد: کیش با همکاری معاونت علمی و فناوری و همکاری با دانشگاه‌های اصلی و مطرح کشور، مسیر خوبی را در زمینه نوآوری و تامین نیازها برداشته و این حرکت با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

مهرشاد جواهر دشتی، نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی‌های ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در بهمن ماه سال گذشته را اقدامی تاثیرگذار دانست و گفت: در این رویداد، شاهد جمع گرایی و مشارکت موثر ذینفعان اکوسیستم نوآوری و اقتصاد دانش بنیان حوزه پتروشیمی بودیم و خوشحالیم که شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه به صنایع بزرگ پتروشیمی متصل شده و موجبات بازاریابی و توسعه بازار آنها فراهم شد.