مراسم اختتامیه سمپوزیوم هفت سنگ کیش که شامگاه شنبه 19 مهر با حضور معاونین و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، هنرمندان و کیشوندان در محل پارک نیلوفر برگزار شد.

 

به گزارش ایلنا؛ سعید پورعلی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، بر لزوم اهمیت شهروندسازی که موجب ارتقای کیفیت عملکرد ساخت شهر مدرن و افزایش موثر فعالیت‌‌‌‌های این منطقه می‌شود اشاره کرد و گفت: با مراجعه به تاریخ دوره رنسانس و دوره روشنگری و انقلاب صنعتی؛ بهره مندی از نرم‌افزار و سخت‌افزار؛ موجب تغییر و تحولاتی در جهان اجتماعی شد که امروز می توانیم از شهروند هوشمند به عنوان نرم افزاری ماندگار و اصیل یاد کنیم و «عقلانیت، انسان مداری، شهر نشینی» سطوحی است که باید در دنیای مدرن از دوره رنسانس به بعد شناسایی شود.

افزایش زیبایی‌‌‌‌های بصری کیش با خلق آثار هنری

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم، گفت: شهرها زنده‌اند، نفس می‌کشند و حیات دارند و با خلق آثار هنری می‌توانیم زیبایی‌‌‌‌های بصری شهر‌‌‌‌‌ها را افزایش دهیم. ابوالفضل طیبی افزود: برگزاری چنین سمپوزیوم‌‌‌‌هایی در جزیره کیش ضمن توجه به هنر و هنرمندان این عرصه باعث ایجاد تحرک و نشاط و به یادگار ماندن این آثار ارزشمند می شود و شاهده تغییر و تحولاتی اساسی در حوزه فضای شهری در این منطقه خواهد شد.

کیش، شهر موزه‌‌‌‌‌ها

همچنین معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با استمرار برگزاری برنامه‌‌‌‌‌ها و سمپوزیوم‌‌‌‌های فرهنگی هنری در کیش، شاهد تحقق پذیری جزیره کیش به شهر موزه‌‌‌‌‌ها خواهیم بود.  خسرونشان افزود: حس خوبی است که انسان بخشی از ذهن، اندیشه، طراحی و خلاقیت خود را در جایی به یادگار بگذارد که گویی حضور او در آن مکان استقرار پیدا می کند.