در بخش مسافرین شاهد استفاده 98 درصدی مسافرین از ماسک و صد در صدی پرسنل شاغل در فرودگاه هستیم. عزت اله محمدی، مدیرکل فرودگاه‌ بین ­المللی کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به لزوم اجرای پروتکل‌های بهداشتی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا  و تاثیرات آن برکشور و جهان،  با توجه به وضعیت گردشگری جزیره کیش و بالطبع کاهش حضور مسافر و گردشگر،  اقتصاد جزیره کیش تحت شعاع قرار گرفت.

وی ادامه داد: فرودگاه کیش  با تبعیت از ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای سلامت کیش، محدودیت‌هایی درخصوص تعداد پرواز و ورود و خروج مسافر در دوره اول شیوع این ویروس ایجاد کرد، به نحوی که تنها سه پرواز و آن هم برای جابجایی کیشوندان و با ضوابط ابلاغی از جانب سازمان منطقه آزاد کیش انجام می‌شد.

محمدی در پاسخ به رعایت پروتکل­‌های بهداشتی در فرودگاه کیش گفت: در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فرودگاه جزیره کیش به نوعی در کشور پیش­گام بوده و تمام توان خود برای سلامت گردشگر در پروازهای ورودی و خروجی از زمانی که مسافر وارد فرودگاه شده تا زمانی که سوار هواپیما می‌شود به کار می گیرد. پس از نشستن پرواز ، اتوبوس‌­های حمل مسافر جهت انتقال مسافرین به ترمینال، با کاهش ظرفیت اتوبوس‌ها از 80 نفر به 40 نفر ؛ اقدام به جابجایی مسافرین می‌­کنند.

وی ادامه داد: مسافران قبل از ورود به ترمینال از یک تونل ضدعفونی عبور کرده و در هنگام ورود به سالن ­باید  ماسک بر روی صورت داشته باشند و در صورت همراه نداشتن، جهت تهیه ماسک توسط ماموران کنترل و نظارت مستقر در سالن، راهنمایی می شوند. سپس در نزدیکی نوار نقاله‌ها می بایست بر روی محل­‌های مشخص شده که با فاصله دو متری تعبیه شده است بایستند تا امر فاصله­ گذاری اجتماعی رعایت شود. بعد از دریافت بار و قبل از ورود به سطح جزیره، از طریق دوربین‌های حرارت‌سنج، میزان درجه حرارت بدن مسافران اندازه­‌گیری می‌شود و حتی تاکسی‌های فرودگاه نیز قبل از مسافرگیری ضدعفونی می‌شوند.

مدیرکل فرودگاه‌ بین­‌المللی کیش افزود: ترمینال­‌های این فرودگاه و خصوصاً تجهیزات پرتماس شامل چرخ‌‌های دستی، کانترها، صندلی­‌ها و نقاله‌های حمل بار ، به صورت متوالی ضدعفونی می‌شود و در پایان هر شب، کل ترمینال‌ها به صورت کامل ضدعفونی می‌شوند. همچنین جهت رفاه حال مسافران و گردشگران گرامی، باجه‌های فروش ماسک برای مسافرینی که احیاناً ماسک ندارند و یا می‌خواهند ماسک خود را تعویض کنند و یا نیاز به مواد ضدعفونی‌کننده دارند، در سالن­‌های ورودی و خروجی تعبیه شده است.  

وی با اشاره به نظارت بر کافی‌شاپ‌های فعال در فرودگاه گفت: مواد غذایی، برابر ضوابط شورای سلامت کیش و با نظارت همکاران فرودگاه به صورت بسته‌بندی به مردم ارائه می‌شود و ظرفیت داخل کافی‌شاپ‌ها نیز کنترل می‌شود تا فاصله اجتماعی رعایت گردد.

وی گفت:  فرودگاه جزیره کیش، جزء اولین فرودگاه‌هایی بوده که پروتکل‌های بهداشتی را بر اساس دستورالعمل‌‌های صادر شده از سازمان هواپیمایی کشوری اجرا کرد و افزایش آمار پرواز و مسافر در شهریور ماه نسبت به ماه گذشته، گواه این مدعاست و پیش‌بینی می‌کنیم که در شش ماهه دوم سال جاری، شاهد حضور بیشتر گردشگر در این جزیره باشیم.