سرپرست وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: ایمیدرو تا پایان سال ۲۲ طرح دیگر را به مبلغ بیش از ۱.۲ میلیارد دلار افتتاح می‌کند و نقش فولاد مبارکه و شرکت‌های بزرگ نیز در این طرح‌ها مثبت و قابل توجه است.

حسین مدرس خیابانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خواف، با اشاره به بهره برداری از دو طرح ملی با سرمایه گذاری فولاد مبارکه در سنگان گفت: بهره‌برداری دیگر طرح های حوزه فولاد در امسال، ظرفیت تولید اسمی کشور را در این بخش راهبردی به ۴۲ میلیون تن افزایش می‌دهد.

مدرس خیابانی ادامه داد: ‌ظرفیت تولید فولاد ایران در چشم‌انداز سال ۱۴۰۰ نیز به ۵۵ میلیون تن ‌رسیده و بدین ترتیب کشورمان در تولید جهانی فولاد با دو پله صعود به رتبه هشتم در میان کشورهای تولیدکننده فولاد دست می‌یابد.

وی در ادامه اظهار کرد: با تاکیدات رئیس جمهوری در خصوص تکمیل طرحها، وزارت صنعت به نمایندگی از «بخش تولید و کار جامعه» برنامه‌ریزی منسجمی را طراحی و اجرا کرده  که بر همین اساس تا قبل از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ هر هفته ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی و معدنی در سطح ایران افتتاح می‌شوند.

وی ادامه داد: بهره‌برداری این طرحهای بخش صنایع فولاد کشور آثار توسعه‌ای قابل توجهی بر دیگر بخشهای تولید و صنعت ایران دارد و ۵۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و چندین برابر اشتغال غیرمستقیم با بهره‌برداری این ۲۰۰ طرح بزرگ ایجاد می‌شود