مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، از وجود شرکت‌های پشتیبانی فعال در حوزه نفت و گاز در جزیره خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ غلامحسین مظفری در آیین گشایش نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، گفت: با وجود نیروهای جوان، توانمند و برومند و شرکت‌هایی که با تلاش فراوان صاحب دانش و تجربه شدند، امکانی فراهم شده که در حوزه‌های مختلف، از این فرصت‌ها برای توسعه کشور عزیزمان استفاده کنیم.

مظفری با اشاره به اینکه همایش و چنین نشستی نیز فرصت را برای بهره گیری از این هم افزایی ایجاد می‌کند گفت: اطمینان دارم که در صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع پیشران کشور، ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و گام‌های بزرگی نیز در این حوزه برداشته شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: بسیار مایه خرسندی است که در این نشست اعلام کنم در جزیره کیش که شاید در ذهن خیلی از هموطنان عزیزمان یک جزیره با رویکرد گردشگری نقش بسته است، بخش اصلی پشتیبانی صنایع نفت کشور در کیش مستقر است که این رخداد به صنعت نفت و گاز کشور کمک شایانی می‌کند.

 وی در ادامه گفت: 155 شرکت فعال در حوزه نفت و گاز در کیش فعالیت می کنند که موجب اشتغالزایی برای بیش از 2هزار و 800 نفر نیرو شده است و از این تعداد، 67شرکت در زمینه فروش خدمات فنی و مهندسی‌،23 شرکت در زمینه تولید و مونتاژ تجهیزات و 65 شرکت نیز در حوزه ستادی مشغول هستند.

مظفری گفت: حضور شرکت‌های پشتیبانی صنایع نفت کشور در جزیره کیش و وجود هتل‌های خوب و فضاهای آموزش مورد نیاز شرکت‌ها به صورت همزمان در کنار مرکز نوآوری کیش که با کمک و تلاش معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان منطقه آزاد کیش یکی از بزرگترین و بهترین‌های کشور خواهد بود فرصتی را فراهم کرده که این جزیره نقشی موثری در توسعه آبادانی کشور به ویژه در حوزه‌های دانش‌بنیان ایفا کند.

وی تاکید کرد: پیشنهاد ما به شرکت‌های دانش بنیان فعال در صنایع پتروشیمی این است که از فرصت استقرار در مرکز نوآوری استفاده کنند تا شاهد اتفاقات خوبی با کمک همه عزیزان دست اندرکارصنایع پتروشیمی در جزیره باشیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان گفت: امیدوارم این همایش گام بلندی برای توسعه صنایع پتروشیمی، ساخت داخلی، و همچنین رونق اقتصاد کشور باشد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در این همایش ضمن تشکراز معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و تلاش‌های بی وقفه این معاونت برای برپایی چنین رویدادی با هدف ایجاد ارتباط بیشتر بین شرکت‌های پتروشیمی‌، شرکت‌های دانش بنیان، سازنده و شرکت‌های فناور در حوزه پتروشیمی گفت: ما پیش تر نیز از توانمندی شرکت‌های داخلی در حوزه پتروشیمی استفاده می‌کردیم؛ اما تشکیل این رویداد بدین معنا است که به دنبال ایجاد حرکتی جدید و جهشی بزرگ هستیم.

جعفر ربیعی افزود: ما در حوزه پتروشیمی به دنبال حرکت‌های بزرگ اما بی‌واسطه هستیم تا همه اعضای شرکت پتروشیمی خلیج فارس با سازندگان، شرکت‌های دانش بنیان و فناور و استارتاپ‌هایی که در این صنعت مدعی هستند ارتباطی منجر به نتیجه برقرار کنیم.

ربیعی در ادامه افزود: صنعت پتروشیمی کشور صنعتی ممتاز، اشتغال‌زا و از هر جهت قابل‌اعتلا است که باید در این حوزه به سه نکته توجه کنیم و کیفیت را ارتقا داده‌، زمانبندی پروژه‌ها را مدنظر قرار دهیم و از حضور شرکت‌های داخلی توانمند، علاوه بر زمینه‌های تولید در حوزه فناوری نیز کمک بگیریم.

همچنین در این نشست، حجت‌الله صیدی، مدیرعامل بانک صادارت ایران در خصوص تامین پروژه‌های پتروشیمی اعلام آمادگی کرد و گفت: برنامه ریزی‌ها برای تخصیص وجوه نقد و خطوط اعتباری به اینگونه طرح‌ها انجام شده است و نمایندگان ما در بخش ارزی، ریالی و صرافی در این حمایش برای تعامل و همکاری با شرکت‌های پتروشیمی حاضر در نمایشگاه آماده هستند.

مدیرعامل بانک صادارت ایران افزود: در چنین رویدادهایی می توانیم برای توسعه صنعت به ارقام و گردش مالی خوب دست یابیم و سال‌های سخت را به فرصت‌هایی برای بالندگی کشور تبدیل کنیم.

گفتنی است آیین گشایش نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، یکشنبه 27 بهمن با مشارکت نمایندگان شرکت‌های مختلف حوزه پتروشیمی، در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.