وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

وجود فقر در کنار تاسیسات عظیم عسلویه منطقی نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وجود چهره خشن فقر و بیکاری در کنار تاسیسات عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در عسلویه پذیرفتنی نیست و تقاضای مردم عسلویه برای اشتغال به حق است.

محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح طرح‌های دهه فجر در عسلویه اظهار کرد: هیچ منطقی بیکاری و فقر را در کنار این تاسیسات عظیم نمی‌پذیرد.

وی بیان کرد: بعد از تامین حداقل‌های مورد نیاز مردم در این منطقه باید توانمندسازی ایشان در دستور کار قرار گیرد و صنایع نفت و گاز متعلق به وزارت تعاون باید در راه‌اندازی مراکز فنی و حرفه‌ای در منطقه اقدام کنند.

شریعتمداری عنوان کرد: استخدام‌های خارج از فراخوان و استفاده از نیروهای غیربومی در فراخوان‌های استخدام را ممنوع کردیم و در این آگهی‌ها اولویت با نیروهای شایسته بومی خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان بوشهر از ۴۰ به ۴۴درصد و نرخ بیکاری هم از ۱۰.۵ به ۹.۴درصد رسیده است.

شریعتمداری از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۶هزار روستایی تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر خبر داد و گفت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر کشور به ۱۶هزار روستایی تحت پوشش مبلغ ۳ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند، ضمن اینکه یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر نیز تحت پوشش صندوق توسعه بیمه روستاییان و عشایر قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در شرایط سخت مالی کشور بیش از ۲۰هزار پروژه عمرانی با بیش از ۴۰هزار میلیارد تومان در شهرهای مختلف کشور در دهه فجر افتتاح می‌شود.

    

معاون قضایی دادستان خبر داد:

پیشگیری از بیکاری حدود ۱۰هزار کارگر

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: در شش ماه اخیر از بیکاری حدود ۱۰هزار کارگر به واسطه مشکلات کارخانه‌ها جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سعید عمرانی گفت: در شش ماه اخیر حدود ۱۰هزار کارگر به واسطه مشکلات کارخانه‌ها در آستانه بیکاری بودند که با حمایت‌های رئیس قوه قضاییه و پیگیری دادستان کل کشور از بیکاری این افراد جلوگیری شد.

وی گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ کارگاه تولیدی ورشکسته داریم که ما باید از ظرفیت خود برای احیای این کارخانه‌ها و کارگاه‌ها استفاده کنیم.

    

سالاری خبر داد:

پرداخت 3هزار میلیارد تومان از بدهی‌های تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت ۳۰۰۰میلیارد تومان از مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی سالاری گفت: بدهی ما به دانشگاه علوم پزشکی 4هزار و 500میلیارد تومان بود که 3هزار میلیارد تومان آن را از طریق اسناد خزانه که از دولت دریافت کرده‌ایم، پرداخت خواهیم کرد. با پیگیری‌های انجام شده، از اوایل هفته آینده پرداخت‌ها شروع می‌شود و وجوه نقدی آن نیز فراهم می‌شود.

وی در مورد بدهی به مراکز غیردانشگاهی نیز گفت: در پایان امسال 5هزار میلیارد تومان مجموع کارکرد و بدهی‌های معوق است که برای تسویه آن برنامه‌ریزی شده و سال آینده را بدون بدهی به مراکز طرف قرارداد شروع خواهیم کرد.

مدیرعامل تأمین اجتماعی درباره پرداخت مطالبات به مراکز درمانی بیان کرد: هفت ماه پیش به وزیر بهداشت قول دادیم که بدهی‌ها را به موقع پرداخت کنیم و حدود ۱۶هزار میلیارد بدهی قبلی را نیز پرداخت کرده‌ایم. از آن روز به بعد تمام پرداخت‌ها به‌روز انجام شده است.