آغاز مرمت مسجد تاریخی ماشه در کیش

با تاکید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، بازسازی و بهسازی مسجد تاریخی ماشه آغاز شد.

به گزارش ایلنا؛  مرمت مسجد تاریخی ماشه که تنها بازمانده از روستایی به همین نام است و در ضلع شمال شرقی جزیره واقع شده است؛ شروع شد. ماهان مدون مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که  این اقدام در راستای حفاظت و زنده سازی این بنای تاریخی این جزیره صورت گرفته است؛ افزود: مرمت و بازسازی این مسجد از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد کیش و با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و شناسایی پیمانکار واجد شرایط در حال انجام است. و ی افزود: پس از باز سازی و مرمت مسجد، این مکان تاریخی به موزه قرآن و نسخ خطی تبدیل خواهد شد که در حال برنامه ریزی و انجام امور اولیه آن هستیم.

    

انجام 9 عمل جراحی به روش لاپاروسکوپی در بیمارستان کیش 

هشت عمل اِسلیو و بای پس معده و یک عمل جراحی کیسه صفرا،جمعه چهارم بهمن، توسط دکتر کرم الله طولابی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش انجام شد.  به گزارش  ایلنا؛ دکتر کرم الله طولابی از پیشگامان جراحی لاپاروسکوپی و بنیان‌گذار لاپاروسکوپی پیشرفته در ایران در این خصوص گفت: امروزه چاقی یکی از مشکلات بهداشتی جدی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است که قسمت عمده منابع اقتصادی را به خود معطوف کرده است. وی با اشاره به این موضوع که بیش از 50 درصد از مردم کشورمان مبتلا به چاقی و اضافه وزن هستند افزود: متأسفانه طبق آمارهای موجود روند چاقی در کشور رو به افزایش است؛ بنابراین باید برای افرادی که به این بیماری مبتلا هستند چاره ای بیندیشیم. وی افزود: علاوه بر اینکه درمان‌ها و اعمال جراحی محدود هستند، کشور نیز  پاسخگوی این تعداد بیمار نیست و عمل‌ها در توان مالی کشور، مردم و بیمه‌ها نخواهد بود. لازم به ذکر است، جراحی لاپاروسکوپی یکی از اعمال جراحی با کمترین آسیب بافتی است که در دو دهه اخیر همگام با توسعه وپیشرفت فن‌آوری،گسترش‌ زیادی پیدا کرده است. این روش جراحی که با انجام چند سوراخ کوچک بر روی شکم و یا قفسه سینه انجام می‌شود محصول همکاری دانش پزشکی، دست هنرمند جراح و دوربین‌های سحرآمیز دیجیتالی است که با کمترین آسیب بافتی بیشترین راحتی و سلامتی را برای بیمار به ارمغان آورده است.

    

انجام نخستین روز از طرح واکسیناسیون فلج اطفال در کیش

به همت تلاشگران عرصه سلامت، یک هزار و 260 کودک ساکن،مسافر و اتباع بیگانه در جزیره کیش واکسینه شدند. به گزارش ایلنا؛ از تعداد آمار اعلام شده توسط مرکز توسعه سلامت کیش؛ یک هزار و 221 کودک زیر 5 سال ساکن جزیره، 20 کودک زیر 5 سال مسافر و 19 کودک زیر 5 سال اتباع بیگانه در نخستین روز از اجرای این طرح واکسن خود را دریافت کردند. گفتنی است مرحله اول طرح واکسیناسیون فلج اطفال از 5 تا 8 بهمن و مرحله دوم آن از 5 تا 8 اسفند در کیش اجرا شد.

    

برگزاری همایش پیاده‌روی ویژه بانوان در کیش 

همایش پیاده روی بانوان، به همت اداره امور زنان معاونت فرهنگی و اجتماعی کیش و در راستای ایجاد نشاط و شادابی برپا می شود. 

به گزارش ایلنا؛ بانوان جزیره می توانند با هدف تقویت سلامت روحی و جسمانی خود، ساعت 7 صبح پنجشنبه 3 بهمن، از محل میدان ساحل به سمت اسکله تفریحی در این همایش شرکت کنند. گفتنی است در پایان به قید قرعه جوایزی به شرکت کنندگان اهدا می‌شود.