مدیرهتل لاله تهران گفت: هتل‎ها به عنوان ویترین هر شهر باید در بهترین منطقه شهر ساخته شوند ,  یکی از افتخارات هتل لاله تهران این است که در مرکز تهران قرار دارد. به گزارش خبرنگار ایلنا، از گذشته تا به امروز کاروان‎سراها جایی برای استراحت در سفرها و تیمارکردن مالروها بوده‎اند، که امروزه با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی هتل‎ها جایگزین آن‎ها شده‎اند. اگر در گذشته معیار انتخاب کاروان‎سراها تیمارگر خوب و جای خواب و خوراک بود امروزه رقابت برسر امکانات، کیفیت خدمات و به روز بودن آن‎ها است.  بعد از آنکه خاچیک مادیکیانس اولین هتل رسمی ایران به شکل امروزی را در کنار کافه نادری دایر کرد رقابت در افتحاح هتل‎ها و رستوران‎ها به شکل امروزی صورت گرفت و بعد از مدتی در کل کشور فراگیر شد. شاید شما هم گراند هتل را به عنوان مشهورترین و قدیمی‎ترین هتل تهران در خیابان لاله زار بشناسید، هتلی که پذیرای برنامه‎های هنرمندان بزرگ آن زمان بود، و عمده شهرتش را مدیون تجمع اعیان و اشراف است که با ساختن هتل‎های جدید از رونق افتاد.  هتل لاله تهران یکی از قدیمی‎ترین هتل‎های پایتخت است که در سال 1349 در مساحت ۱۶ هزار مترمربع در کنار پارک بزرگ لاله ساخته شد که بعد از گذشت چندین سال هنوز هم با قدرت روزهای اولیه به ارائه خدمات به مسافران و گردشگران می پردازد. این هتل که روزهایی پاتوق هنرمندان قدیمی از جمله بازیگران و خوانندگان قبل از انقلاب بوده است امروزه درحال بازسازی و به روزرسانی است تا بتواند رونق و محبوبیت گذشته خود را حفظ کند و برای همین منظور برنامه‎های مختلفی را در سر دارد.

 محمد شربتدار (مدیرهتل لاله تهران) با بیان اینکه هتل‎ها به عنوان ویترین هر شهر باید در بهترین منطقه شهر ساخته شوند، گفت: یکی از افتخارات هتل لاله تهران این است که در مرکز تهران ساخته شده است و انتخاب فضا و موقعیت جغرافیایی آن کاملا کارشناسی شده و دقیق بوده است و هنوزهم با توجه به ساخت و سازهای قارچ گونه ساختمان‎ها در تهران چشم انداز اولیه را دارد. این درصورتی است که همه هتل‎های پنج ستاره دنیا به دلیل کنترل ترافیک و سرعت در تردد مسافران معمولا در حاشیه شهرها احداث می‎شوند.  وی با اشاره به اینکه به روز بودن یکی از امتیازات هتل‎ها است، درمورد وضعیت بازسازی هتل لاله تهران گفت: همه هتل‎ها یک دوره بهره برداری دارند و از یک استاندارد ساختاری تبعیت می‎کنند، بنابرین باید هرچندازگاهی دستی به سر و روی آنها کشید و به اصطلاح آن‎ها را به‎روز کرد. زیرا مسافران سراغ هتلی خواهند رفت که به روزتر و تازه ساخت باشد.  مدیرهتل لاله تهران ادامه داد: درحالی که بسیاری از مدیران هتل‎ها برای روند بازسازی تعطیل کردن را انتخاب می‎کنند، برای جلوگیری از قطع شدن ارتباط هتل با مسافران و با تشکیل گروه کارشناسی تصمیم بر بازسازی در دوفاز اتخاذ شد. که در فاز اول 70 درصد هتل وارد بازسازی شده و با ظرفیت 30 درصدی به ادامه فعالیت می‎پردازد و درفاز دوم بعد از بهره‎برداری قسمت اول  وارد چرخه بازسازی می‎شود.و درحال حاضر بیش از 70 درصد هتل لاله تهران در حال بازسازی است. 

مدیرهتل لاله تهران با بیان اینکه تمامی خدماتی که در هتل‎های پنج ستاره دنیا ارائه می‎شود، در این هتل نیز عرضه می‎شود، تصریح کرد: امکانات مختلف تفریحی و ورزشی همچون استخر روباز، سونای خشک و بخار همراه با ماساژور، سالن بدنسازی و سالن بیلیارد، کافی شاپ، آرایشگاه و سایر خدمات رفاهی با کادری مجرب از خدمات ارائه شده در این هتل است. 

بنابراین گزارش، این هتل دارای سه رستوران زیبا با نام‎های " نمکدون"، "تیاره" و "روتیسری" است.  که رستوران "نمکدون" در لابی هتل قرار دارد و هم عصر با هتل عباسی اصفهان است، طراح و سبک و سیاق آن متعلق به همان شخصی است که هتل عباسی اصفهان و رستوران کوثر تهران را طراحی کرده است. غذاهایی که در این رستوران ارائه می‎شود غذاهای اصیل ایرانی است. رستوران چینی تیاره و همچنین رستوران فرانسوی روتیسری در طبقه 13 هتل با چشم انداز بسیار زیبای افق تهران و رشته کوه‎های البرز و دماوند است. مدیرهتل لاله تهران با اشاره به این موضوع تصریح کرد: تالار گلزار یکی دیگر از مجموعه تالارهای هتل لاله تهران است که بسته به نوع برنامه ازجمله جشن، آمفی تئاتر و غیره تغییر دکوراسیون و آماده می‎شود. برای مثال؛ درسال نو میلادی پذیرای میهمانان و جشن نو میلادی بود. برگزاری انواع جلسات مهمانی‎ها و جلسات سیاسی، نظامی، انتظامی، پزشکی و آموزش و از برنامه‎های دیگری است که در این تالار انجام می‎شود. شربتدار ادامه داد: با توجه به آنکه نزدیک به 6 هزار نفر شهروند چینی در پایتخت مشغول به فعالیت هستند درحال طراحی فضایی هستیم که غذاهای چینی را با همان سبک و سیاق کشور چین طبخ و ارائه دهیم. 

هتل لاله تهران، پاتوق هنرمندان قدیمی

او با اشاره به اینکه هتل لاله تهران از زمان احداث همواره پاتوق هنرمندان قدیمی بوده است گفت: هتل لاله سعی می‎کند که ارتباطش را با هنرمندان جامعه حفظ کند برای همین منظور برگزاری برنامه‎های هنری مثل؛ گالری نقاشی، برنامه‎های موسیقیایی، هنرهای تجسمی مسابقات علمی ازبرنامه‎های آینده این هتل است.   شربتدار ادامه داد: از زمان آغاز به خدمتم حدود سه مرتبه گردهمایی بهترین هنرمندان پیشکسوت هر رشته هنری وزارت ارشاد از جمله یک مجلس یادبود درگذشتگان و دوبار نیز متولدین ماه‎های مختلف در این هتل انجام شده است. 

داستان موزه هتل لاله تهران چیست؟

مدیر هتل لاله تهران درمورد بحث تبدیل به موزه شدن این هتل گفت: برای اینکه هرمکانی تبدیل به موزه شود معیارهای خاصی مورد نیاز است که قدمت نزدیک به صد سال از آن نمونه است که هتل لاله تهران این معیار را ندارد اما با توجه به قدمت این هتل تصمیمی برای جمع آوری اجناس قدیمی گرفته ایم و برای همین منظور ویترینی در لابی حاوی اجناس و اقلام سنتی، قدیمی و نوستالژی که در قدیم درهتل لاله مورد استفاده می‎شد تعبیه شده است. و درحال جمع آوری وسایل و عکس‎های قدیمی هنرمندان ایرانی و خارجی هستیم که در این هتل حضور داشته و یا به اجرای برنامه پرداخته‎اند تا بتوانیم گالری عکسی با همین موضوع در این هتل برپا کنیم. به دنبال عکس ویگن در پشت پیانوی این هتل هستیم و حاضریم هزینه آن را پرداخت کنیم. درحال طراحی فضایی بزرگتر در لابی جدید هستیم تا این ویترین را به آنجا منتقل کنیم که این نیز به عنوان موزه کوچک هتل داری در لاله خواهد بود. وی با بیان اینکه هتل‎هایی که در پایتخت‎ها قرار دارند با انگیزه پذیرایی از میهمانان اداری ساخته می شوند گفت: عمده مهمانان هتل لاله سیاسیون، مدیران تجاری وتوریست‎های درمانی ساخته هستند. او درمورد روزهای پرکار این هتل گفت: هتل‎های بزرگ و کوچک شهرستان‎های توریستی در ایام تعطیلات پرکار هستند. مانند؛ هتل‎های شمال خراسان و جنوب، و برعکس در فصل‎هایی که آن‎ها خلوت هستند هتل‎های داخل شهرها و پایتخت‎ها خلوت‎ها شلوغ است. 

ستاره‌هایی از نوع بین المللی!

شربتدار با تشریح وضعیت ستاره گذاری هتل لاله ادامه داد: دو استاندارد بین المللی ارائه شده توسط مقر استاندارد بین‎المللی در اسپانیا و استاندارد ملی هتل‎ها را درجه بندی و ستاره گذاری می‌کنند، با توجه به اینکه برخی از استاندارد بین المللی در بعضی از کشورها قابل اجرا نیست، بنابراین بومی سازی شود. به گفته وی، این کافی شاپ که ویوی تراس هتل لاله را داراست و دورتا دور هتل قرار دارد. به دلیل  وجود دیوارنگاره آینه‎ای به دست هنرمند منیر فرمانفرمانیان منحصر به فرد شده است.  مدیر هتل لاله تهران درمورد چگونگی اطلاع از میزان رضایت مسافران ساکن در این هتل گفت: در لابی هتل دستگاهی تعبیه شده است که به وسیله آن می‌توان بسیاری از فعالیت های مربوط به هتل را انجام داد که نظرسنجی از هتل هم در آن وجود دارد. این اطلاعات در بخش روابط عمومی هتل و متمرکز در روابط عمومی دفتر مرکزی جمع آوری پالایش می‎شود.  شربتدار درمورد سازمان‎ها یا نهادهایی که با آنها قرار داد همکاری دارند گفت: این سازمانها و آژانسهای مسافرتی به گونه‎ای دلالان رسمی هستند و وجود آنها بسیار مورد نیاز است، زیرا نمی‎شود با تک تک افراد وارد بحث و مذاکره و رزو اتاق‎های هتل شد. با توجه به آنکه این گونه برنامه‎ها اقتضایی است، بنابرین اکثرا قراردادی ندارند اما رزو اتاق‎ها شامل قرار داد است، مثل شرکت گل و گوهر و مس کرمان و شرکت بیمه‌ای که قرار داد دارند. 

وی ادامه داد: امیدواریم روزی گردشگری جایگزین صنعت نفت شود زیرا پاک ترین سالم ترین و فرهنگی ترین صنعت است. اگر رفتار ما مبتنی بر یک فرهنگ غنی اسلامی ایرانی اسلامی باشد نه تنها تاثیر نمیگیریم بلکه تاثیر می‎گذاریم. 

مدیر هتل لاله تهران درمورد نحوه رزرواسیون اتاق‎ها گفت: این هتل امکان رزو سازمانی با 80 سازمان همکاری دارند و اخیرا با گروه های پروازی شرکتهای هواپیمایی توافقاتی برای همکاری صورت گرفته است اما با آژانس‎های معروف و به نام کشور تعاملاتی دارد. این هتل امکان رزو آنلاین و حضوری، و از طریق آژانس‎ها و استفاده از سایت هتل لاله به نشانی www .lalehhotels.com   را دارد.