نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: «شورای راهبردی»، «شهرک فناوری» و «کمیته روابط بین‌الملل» در کیش؛ نشان‌دهنده‌ همت ویژه و بالای سازمان منطقه آزاد کیش در نیل به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است.

به گزارش ایلنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی در نخستین نشست هم‌اندیشی نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها با جامعه‌ دانشگاهی جزیره کیش که با حضور دکتر مظفری مدیرعامل و معاونان سازمان و روسا و استادان منتخب دانشگاههای مستقر در کیش برگزار شد؛ تصریح کرد: جذب دانشجوی خارجی امری تخصصی است و این فرآیند نباید در مسیر توریسمی و با نگاه تجاری اتفاق بیفتد و باید در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی موردتوجه قرار بگیرد. وی تاکید کرد: بازنگری در رتبه‌بندی مقالات علمی نیز در دستور کار جوامع دانشگاهی و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست ضمن تبریک روز دانشجو گفت: یکی از ظرفیت‌های قابل توجه جزیره کیش، ظرفیت علمی و دانشگاهی آن است.

دکتر غلامحسین مظفری افزود: با توجه به همین ظرفیت و شرایط مطلوب دانشگاهی، طی مذاکراتی با دانشگاه‌های کیش مقرر شد شورای راهبردی تشکیل شودکه مسئولیت اصلی این شورا تبدیل جزیره کیش به «شهر دانشی» است و «مرکز نوآوری» نخستین طرح و مجموعه‌ای بود که در دستور کار قرار گرفت و عملیاتی شد.

 دکتر مظفری با تاکید برحمایت همه‌جانبه سازمان از این مرکز اظهار کرد: زمینی در مجاورت این مرکز برای فعالیت‌های صنعتی در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به آمار دانشجوهای جزیره در مقطع تحصیلات تکمیلی و لزوم ایجاد فضای پویا و شاد دانشگاهی گفت: تاکنون از این ظرفیت علمی، بسیار کم استفاده شده است و امیدواریم کیش در این زمینه هم به پایلوت نمونه کشور تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: «معاونت علمی و نوآوری» ساختار جدیدی است که در چارت سازمانی پیش بینی شده که درحال بررسی است.

دکتر مظفری با تاکید بر لزوم برگزاری مستمر نشست‌های هم‌اندیشی گفت: طرح و ساخت یک شهرک دانشگاهی با مساحت۶۴هکتار در بهترین منطقه جغرافیایی کیش آماده و آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، به جهت عملیاتی کردن طرح‌های موردنظر و مشارکت دانشگاه‌ها، حدود شش هفته برای بررسی و ارائه «نقشه راه» برای جزیره به کارشناسان و مسئولین، فرصت داد تا در نشست بعدی در تهران، عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: نگاه ما در جزیره کیش، ملی است و به حل مسائل کل کشور می‌اندیشیم و در ساختار خود و با ارائه طرح معاونت علمی فناوری به دنبال تحقق آن هستیم.