برای نخستین بار در کشور، اولین و تنها تندیس سیمین جایزه ملی کیفیت ایران به مهندس حمیدرضا عظیمیان، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه برای رعایت مدیریت کیفیت در تولید محصول قلع اندود در شانزدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران اعطا شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه دریافت تندیس سیمین جایزه ملی کیفیت ایران را حاصل تلاش شبانه‌روزی مدیران، کارکنان و دست‌اندرکاران شرکت فولاد مبارکه دانست و دریافت این جایزه را به همه تبریک گفت.

حمیدرضا عظیمیان عنوان کرد: شرکت فولاد مبارکه موفق شد در روند پیشرفت‌های خود در اخذ جوایز ملی و بین المللی، جایزه سیمین را برای رعایت مدیریت کیفیت در تولید محصول قلع اندود دریافت کند. تلاش می‌کنیم در سال آینده جایزه کیفیت زرین را به دست آوریم.

وی این امر را حاصل تلاش و زحمات شبانه‌روزی همه مدیران، کارگران و دست‌اندرکاران فولاد مبارکه دانست و گفت: ‌امیدوارم در سال رونق تولید بتوانیم محصولات جدیدتر با کیفیت بالاتر به عرصه اقتصاد و صنعت کشور ارائه دهیم.

عظیمیان با اشاره به دریافت جایزه سیمین گفت: با توجه به پروتکل‌های مختلفی که در شرکت طراحی و اجرا شد موفق به کسب این سطح از کیفیت شدیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: سیستم‌های نرم‌افزاری متنوعی در شرکت مستقر و در قسمت‌های مختلف پایش و کنترل می‌شوند و این نتایج باعث می‌شود کیفیت محصولات ما روز به روز بالاتر برود.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه در دو هفته گذشته دو محصول جدید ارائه داد که این موفقیت در سایه همین پروتکل‌هایی است که بر اجرای آن اصرار می‌شود.

در استانداردسازی نانو در دنیا سوم هستیم

نیره پیروزبخت، رییس سازمان استاندار، در شانزدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران عنوان کرد: کیفیت و بهره‌وری دو بال یک پرنده هستند؛ اگر پرنده را رونق نامگذاری کنیم، بدون کیفیت نمی‌تواند پرواز کند.

وی با بیان اینکه استاندارد مربوط به یک سازمان نیست، افزود: همه دستگاه‌ها باید همکاری داشته باشند تا نظام استاندارد در کشور جا بیفتد و با این فرهنگ‌سازی نگاه‌ها ویژه‌تر شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در سازمان استاندارد گفت: در این جلسات دو موضوع مهم به تصویب رسید که اولین مورد آن سند راهبردی یکپارچگی غذا بود.

وی ادامه داد: در ایران سازمان‌های مختلف با این موضوع درگیر هستند که این امر باعث ایجاد موازی‌کاری و تداخل می‌شود که حاصل آن استفاده سودجویان است. وی ایمنی، کیفیت، حلال بودن و اصالت را از موارد مهم سند راهبردی یکپارچگی غذا دانست.

پیروزبخت مورد دوم را توجه به مشاغل خانگی و روستایی عنوان کرد و افزود: این امر باعث می‌شود فعالان این عرصه از سیاست جدید سازمان بهره ببرند. وی تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های سازمان‌های بین‌المللی استاندارد این است که حکمرانان به بحث استاندارد توجه نکنند که خوشبختانه در ایران خلاء قانونی وجود نداشته و حکمرانان به موضوع استاندارد توجه خاصی دارند.

وی با بیان اینکه باید وارد فضای رقابت‌پذیری ملی و بین‌المللی شویم، افزود: برای کشور زیبنده نیست که تنها به سطح داخل اکتفا کند؛ بلکه باید به دنبال رقابت‌پذیری در بحث ملی و بین‌المللی باشیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه دریافت تندیس سیمین جایزه ملی کیفیت ایران را حاصل تلاش شبانه‌روزی مدیران، کارکنان و دست‌اندرکاران شرکت فولاد مبارکه دانست و دریافت این جایزه را به همه تبریک گفت

وی معتقد است: باید از استاندارد گذر کرده و به سمت کیفیت آن را رقابت‌پذیری حرکت کنیم.

رئیس سازمان استاندارد همچنین معتقد است: باید با توجه به تحریم‌ها هرچه سریع‌تر رقابت‌پذیر شویم.

پیروزبخت با بیان اینکه استاندارد محدودیت ندارد، افزود: باید برای تقویت نظام استاندارد دست به دست هم دهیم؛ زیرا این امر زیربنای رقابت‌پذیری است.