مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در جمع اعضای کمیته مدیریت شرکت ضمن ابراز خرسندی از تحقق 82 درصدی برنامه‌ها و اهداف فولاد مبارکه، روند روبه‌رشد ارتقای ایمنی و تثبیت روند رضایت‌مندی مشتریان از محصولات شرکت گفت: هرچه دشمنان عرصه را تنگ‌تر کنند، ما نیز امیدوارتر و سخت‌کوش‌تر از همیشه برای کشور تلاش خواهیم کرد.

مهندس عظیمیان در ادامه تصریح کرد: با اقدامات خوبی که انجام شده، علی‌رغم این‌که روند تولید در فولاد مبارکه حفظ شده و در برخی نواحی افزایش یافته، خوشبختانه برداشت آب از زاینده‌رود روند کاهشی داشته است. این خبر مسرت‌بخشی است که همکاران با اتخاذ راهکارهای مناسب و اجرای پروژه‌های متعدد توانسته‌اند با بازچرخانی هرچه بیشتر آب در سیکل تولید و مدیریت هرچه صحیح‌تر مصرف، به این موفقیت دست یابند.

وی با اشاره به این‌که امروز دشمنان قلب اقتصاد و انسجام کشور ما را هدف قرار داده‌اند، تصریح کرد: برون‌رفت از اتکا به اقتصاد نفتی راهبرد بسیار کارآمدی است؛ اما باید به خاطر داشته باشیم که آن‌ها نیز دست روی دست نگذاشته‌اند و با هدف قرار دادن انسجام مردم و بخش‌های مهم اقتصادی کشور، به‌ویژه در حوزه معدن و صنایع معدنی که بیشترین ظرفیت‌های اقتصادی کشور در آن است، سعی دارند اقتصاد ایران را از پویایی بازدارند.

وی در همین خصوص اظهار کرد: باید توسعه‌ها به‌گونه‌ای باشد که بنگاه‌های اقتصادی کشور موجب رشد یکدیگر و در نهایت رشد اقتصادی کشور شوند، نه این‌که با رقابت منفی، قصد کنار زدن و منزوی کردن هم را داشته باشند. این آفت بزرگ درست همان چیزی است که دشمن برای آن برنامه‌ریزی کرده است. به‌طورکلی باید با حمایت، همدلی و وفاق شرایطی فراهم کنیم که سازمان‌ها به رشد و توسعه یکدیگر کمک کنند و از پیشرفت هم خوشحال شوند. نباید فراموش کرد که همه عوامل زنجیره معدن و صنایع معدنی و به‌طورکلی بنگاه‌های اقتصادی کشور در یک کشتی قرار داریم و نفع و ضرر یکی، نفع و ضرر همه است.

مهندس عظیمان پس از استماع گزارش عملکرد نواحی شرکت گفت: گزارش‌های ارائه‌شده در این جلسه مثل همیشه امیدوارکننده است، اما با توجه به شرایط باید بتوانیم مسائل شرکت را مدیریت کنیم.

وی از خودکفا شدن در بخش معدن و دست‌یابی به دانش فنی طراحی و احداث کارخانه‌های فولادسازی به‌عنوان دو راهکار اساسی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و تقویت بنیه اقتصادی شرکت و کشور یاد و تصریح کرد: ضروری است که شرکت برای تأمین مواد اولیه موردنیاز خود مستقیما به معدن دسترسی داشته باشد. درعین‌حال، همان‌گونه که همواره رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کرده‌اند، کشور ما باید به دانش فنی در همه حوزه‌ها دست یابد و به‌طور مشخص در فولاد مبارکه باید این توانایی و ظرفیت ایجاد شود که اگر در فروش محصولات با مشکل مواجه شدیم، بتوانیم با فروش تکنولوژی و دانش فنی طراحی و احداث کارخانه‌های فولادی برای ذی‌‎نفعان و کشور خلق ارزش کنیم. باید نوعی خواست عمومی و همدلی همگانی برای این منظور در همه بخش‌های شرکت ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش استارت‌آپ‌ها، دانشمندان، نخبگان و هنرمندان در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور گفت: آن‌ها باید از سوی بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌ها حمایت شوند تا بتوان با همدلی هم، شرکت را از این پیچ خطرناک به سلامت عبور داد.

مدیرعامل فولاد مبارکه از پاک دستی مدیران و به‌طورکلی مجموعه فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های شایسته شرکت یاد و تأکید کرد: دشمنان با وارد آوردن هجمه به برخی شرکت‌های بزرگ کشور سعی کردند اقتصاد و درآمدزایی و معیشت مردم را مورد تهاجم قرار دهند؛ ازاین‌رو باید هوشیارتر از همیشه در مسیر رشد و تعالی حرکت کنیم تا شرکت از هرگونه هجمه مصون بماند.

مهندس عظیمیان در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از عملکرد کارکنان شرکت در کسب رکورد بالاترین سطح بهره‌وری نیروی انسانی و دست‌یابی به دانش فنی  و تولید محصولات جدید، فولاد مبارکه را نگین درخشان صنعت کشور خواند و خاطرنشان کرد: باید با تلاش مضاعف خود بکوشیم تا در هر شرایطی این نگین همچنان بدرخشد و مایۀ عزت و سربلندی کشور باشد.