دریچه‌های تخلیه غبار کوره‌های قوس مجتمع فولاد سبا اتوماتیک شد

با تلاش و پیگیری کارکنان واحد موادرسانی مجتمع فولاد سبا و با همکاری واحد بومی‌سازی دریچه‌های تخلیه غبار داست سیلوی کوره‌های قوس شماره 1 و 2 این مجتمع از حالت دستی به اتوماتیک ارتقا یافت.

 مهدی قاسمی، سرپرست واحد موادرسانی مجتمع فولاد سبا ضمن تأیید این خبر گفت: با توجه به ملاحظات ایمنی تخلیه غبار داست سیلوی کوره‌های قوس و این‌که این کار قبلا با دریچه‌های دستی انجام می‌شد، تیمی متشکل از گروه‌های مکانیک، برق، تولید، موادرسانی، بومی‌سازی و دفتر فنی تعمیرات و شرکت‌های داخلی تشکیل شد و در نهایت عملکرد این دریچه‌ها از حالت دستی به اتوماتیک تغییر وضعیت پیدا کرد.

وی با تأکید بر این‌که دستی بودن این دریچه‌ها هنگام تخلیه می‌توانست ایمنی کارکنان را با مخاطره مواجه سازد تصریح کرد: با توجه به این امر و این‌که اتوماتیک شدن آن‌ها می‌تواند شرایط زیست‌محیطی را ارتقا دهد، این کار در دستور کار  قرار گرفت.

در این خصوص مهدی کاظمی، کارشناس مکانیک واحد نیز افزود: علاوه بر اتوماتیک شدن، تهیۀ قطعات یدکی موردنیاز از داخل با همکاری دفتر فنی تعمیرات از دیگر مزایای اجرای این پروژه بود.

سرپرست واحد موادرسانی در خاتمه از حمایت‌های مدیریت مجتمع فولاد سبا، رئیس واحد فولادسازی و همچنین از همکاری واحدهای بومی‌سازی، دفتر فنی تعمیرات و شرکت کیان کنترل قدردانی کرد.

    

فولاد مبارکه بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد ایران

تولید فولاد در ایران در شش ماه نخست سال جاری شمسی (21 مارس تا 22 سپتامبر) در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 43.6 درصد رشد داشته است.

 به گزارش استیل مینت، بر اساس آماری که از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران منتشر شده، ایران در شش ماه نخست سال جاری 23 میلیون و 260 هزار تن فولاد تولید کرده است.

بر اساس این گزارش، شرکت فولاد مبارکه، در این دوره (شش ماه نخست سال) عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ فولاد در ایران را به خود اختصاص داده، به‌طوری‌که در این مدت 4 میلیون و 340 هزار تن فولاد تولید کرده که در مقایسه با دورۀ مشابه سال قبل رشد 3 درصدی داشته است.

رتبه دوم بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد ایران نیز به شرکت فولاد اصفهان تعلق گرفته است. این شرکت در این دوره شش ماهه یک میلیون و 130 هزار تن فولاد تولید کرده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 5 درصد رشد کرده است.

شرکت فولاد  اکسین نیز با 14 درصد رشد و تولید 421 هزار و 914 تن توانسته جایگاه سوم بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد ایران را در این دوره به خود اختصاص دهد.