رییس‌جمهوری روسیه با تاکید بر پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود، گفت که مساله موشکی و اتمی باید به صورت مجزا بررسی شوند. 

به گزارش ایلنا به نقل از اینترفکس، «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه روز گذشته-پنجشنبه- در دیدار با روسای رسانه‌های خارجی مستقر در این کشور، گفت: «از نقطه نظر کنترل برنامه هسته‌ای، در حال حاضر ایران، تایید شده‌ترین کشور در جهان است. این سخنان بی پایه و اساس نیست. اینها چیزی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید. آنها مدام از ایران بازرسی کرده و تاکنون حتی یک بار هم نشانه‌ای از نقض مفاد توافق هسته‌ای(برجام) کشف نکردند.»

این در حالی است که روز گذشته روسای جمهوری آمریکا و فرانسه توافق کردند که برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای باید مذاکرات جدیدی انجام شود.

پوتین افزود: «از تحریم‌های ضدایرانی حمایت نمی‌کنیم. با متحدان و دوستان خود رایزنی می‌کنیم تا به آنها ثابت کنیم که باید اقداماتی انجام شود تا زحمت‌های چندین سال مذاکره از بین نرود.»

وی همچنین مساله هسته‌ای ایران و برنامه موشکی کشورمان را جدا از هم دانسته و تاکید کرد این دو نباید با یکدیگر مقایسه شده و ربط داده شوند.

رییس‌جمهوری روسیه گفت که ایران مانند هر کشور دیگری حق دارد از خود دفاع کند.