رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه جنگی رخ نخواهد داد، گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند در هیچ جنگی به این حد گرفتار فضای جنگی توأم با شکست نخواهند شد. به همین دلیل جنگ نمی‌شود چون راهبرد آمریکا جنگ نیست.

به گزارش ایسنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در حاشیه جلسه علنی دیروز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران افزود: واقعیت آن است که ۲۸ سال است که راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی خرید تسلیحاتی و مهندسی معکوس و تولیدات بومی و غیر قابل دسترسی و غیر قابل پیش بینی جمهوری اسلامی ایران در قالب راهبرد مقابله به مثل و دفاع در برابر آمریکا تعریف شده است چون در طول این مدت دشمنی آمریکا را تشخیص داده و در قبالش به آمادگی دفاعی رسیدیم. به همین دلیل اعتقادمان این است که جنگ نمی‌شود و آمریکایی‌ها هم می‌دانند که امکان جنگ با ایران را ندارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آنچه آنها دنبال می‌کنند جنگ روانی است و سعی می‌کنند آن را با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی همراه کنند، ادامه داد: در این شرایط کسی هم به آقای ترامپ زنگ نخواهد زد و در نهایت آمریکایی‌ها مجبور می‌شوند که جدی‌تر موضوع مذاکره با ایران را مطرح کنند. حتماً خودشان خواهند دید که موضوع ایران با هر کشور دیگر یعنی حتی کره شمالی هم متفاوت است.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ هدف ترامپ پیرامون اینکه منتظر تماس از ایران خواهد بود چیست؟ گفت: ترامپ در یک فضای روانی گرفتار شده است. آمریکایی‌ها آخرین برگه‌های خود را هزینه کرده‌اند اما ایرانی‌ها هنوز برگه‌های خود را رو نکرده‌اند طوری که برگه‌های آمریکا همان تحریم‌های قدیم بوده که مجددا تکرار شده است اما ایران هنوز برگه‌های خود را رو نکرده چون راهبرد ایران گسترش فضای تنش و بحران نیست. معتقدیم در آینده آمریکایی‌ها هستند که موضعشان را تغییر می‌دهند.

فلاحت‌پیشه در ادامه با اشاره به جلسه بعد از ظهر دیروز این کمیسیون با وزیر و مسئولان وزارت خارجه گفت: ما در تمام جلسات کمیسیون در سال جدید برنامه‌ریزی را این گونه قرار دادیم که ۵۰ درصد بحث را حول بررسی مسائل مرتبط با شرایط اخیر به خصوص مقابله به مثل و دفاع در مقابل آمریکا گذاشتیم و ۵۰ درصد مابقی بحث جلسات نیز مربوط به پاسخگویی وزیر خارجه به سوالات نمایندگان است.