وزیر امور خارجه روسیه دیروز در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرانی خود در مسکو، با تاکید به اینکه « به دنبال راهی برای مقابله با اقدامات یک جانبه آمریکا هستیم» گفت که با تمام اعضای برجام بجز آمریکا گفت وگو خواهیم کرد تا به تعهدات خود که وعده داده‌اند، عمل کنند.

به گزارش ایرنا، « سرگئی لاوروف » با بیان اینکه « احترام زیادی برای صبر ایران قایل هستیم»، خاطرنشان کرد: نامه رئیس‌جمهوری ایران را دریافت کرده‌ایم و در دیدار با آقای ظریف فرصت خوبی برای گفت و گو در باره این نامه و سند است.

وی که بعداز دیدار با « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه اسلامی ایران و به اتفاق او در کنفرانس خبری شرکت کرد، گفت:  ما پایبندی جمهوری اسلامی ایران به توافقات به دست آمده و قطعنامه شورای امنیت را که در بیانیه تهران نیز بر آن تاکید شد، ارج می‌نهیم.

لاوروف تصریح کرد: به دنبال راهی برای مقابله با اقدامات یکجانبه آمریکا که نقض فاحش برجام و قطعنامه شورای امنیت بوده، هستیم و خروج از برجام گناه امریکا بوده است.

وزیر خارجه روسیه گفت: ایران امروز ما را از اقداماتی که می‌خواهد به عمل بیاورد و در چارچوب برجام است، مطلع کرد، ما هم پاییندی خود را به برجام اعلام کردیم و با تمام اعضا بجز آمریکا گفت وگو خواهیم کرد تا به تعهدات خود که وعده داده‌اند عمل کنند.

وی گفت: گفت وگوهای خوبی بود اما اوضاع ساده نیست و ضروری است بیشتر جلسات مشورتی برگزار کنیم و به قطعنامه‌های شورای امنیت که به نفع برجام به تصویب رسیده است، متعهد باشیم

وزیر خارجه ایران سه شنبه برای دیدار و گفت وگو با مقامات روسیه وارد مسکو شد.