رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مسائل خیلی روشن است و همه باید تلاش کنیم مفاسد را کم کنیم و راه پولشویی را ببندیم، گفت: چرا راجع به مسائل روشن می‌جنگیم؟ بله همه دنیا گرفتار پولشویی است. شما یک کشور در دنیا به من نشان دهید که در آن پولشویی انجام نمی‌گیرد و فساد، مواد مخدر و جنس تقلبی در آن نیست. چرا اینقدر جر و بحث می‌کنیم؟

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در جلسه هیات دولت، با اشاره به اینکه اشکالی ندارد که در یک کار کارشناسی اختلاف‌نظر داشته باشیم، تصریح کرد: باید موضوع را  به کارشناس‌ها واگذار کنیم تا در سطح کارشناسی بحث کنند.

روحانی تاکید کرد: هر موضوع حقوقی، دینی، عرفانی، اجتماعی و اقتصادی را که باید کارشناس‌ها درمورد آن بحث کنند، به سطح خیابان  نیاوریم، نادرست مطرح نکنیم و مردم را به جان هم نیندازیم.

وی افزود: باید با مواد مخدر بجنگیم زیرا معتاد داریم. باید با دزدی بجنگیم چراکه متأسفانه دزد داریم، حالا در اقلیت ولی آدم‌های ناسالم و ناپاک هم داریم. باید با فساد بجنگیم. متأسفانه رشوه داریم و نباید از بیان آن عصبانی بشویم.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: اگر متاسفانه در دستگاه‌های حکومتی و ادارات ما  در گوشه و کناری، رشوه‌ای هم باشد باید با آن بجنگیم و مبارزه کنیم. نباید ناراحت شویم.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه‌ جمهوری اسلامی ایران کشور سرمدار مبارزه با تروریسم است، گفت: ایران بالاترین قربانی را در برابر تجاوز، تروریسم و استفاده از سلاح شیمیایی داشته و بزرگترین مدعی مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی است، چون قربانی آن هستیم.

روحانی با اشاره به اینکه ایران بزرگترین مدعی مبارزه با تروریسم است، تاکید کرد: امروز برای اینکه تروریست‌ها نتوانند ازسیستم‌های مختلف مالی برای جابجایی پول استفاده کنند هم باید بالاترین مدعی باشیم و هستیم.

رئیس‌جمهوری افزود: آیا کسی که در این منطقه مواد مخدر می‌فروشد، می‌آورد و می‌برد پولش کثیف نیست و آیا این پول کثیف در کشور و منطقه ما وجود ندارد. یعنی در کشور ما مواد مخدر نمی‌آید؟

روحانی با اشاره به فداکاری و تلاش‌های نیروی انتظامی، سپاه و بسیج در مرزهای شرقی و غربی و سربازان گمنام امام زمان(عج) و دادگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر، گفت: متاسفانه مواد مخدر در کشور وجود دارد و باید با آن مبارزه کنیم؛ وقتی مواد مخدر هست، پول کثیف هم هست؛ این پول کثیف کجا می‌رود؟ یعنی یک گوشه و کنار پولشویی انجام می‌گیرد و پولشویی ممکن است در افغانستان، ترکیه و اروپا  انجام بشود.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه باید مبارزه کنیم، کار کارشناسی انجام داده و حرف کارشناسی بزنیم، گفت: فوری یک صف‌بندی درست می‌کنیم بین این جناح و آن جناح، بعد تمام تاریخ بشریت را  به‌عنوان شواهد می‌آوریم و هر کسی می‌رود یک تشابهی را پیدا می‌کند و می‌گوید این مثل آن است و آن مثل این است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود از استقبال و میهمان‌نوازی مردم آذربایجان غربی تشکر کرد و گفت:  همه جای ایران یک بوی عطر و صفای خاصی دارد. شرق، غرب، شمال و جنوب‌اش هر جا می‌رویم محبت و لطف مردم است و این در شرایطی است که می‌دانیم همه در سختی هستند و در چند ماه گذشته بسیاری از اجناسی که در اختیار مردم قرار می‌گرفته گران‌تر شده است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه می‌دانیم در کاری که باید برای مردم انجام دهیم نقص و ایراد داریم، خاطرنشان کرد: ارز 4200 تومانی را که برای کالاهای اساسی می‌دهیم تا وقتی که به دست مشتری و مصرف‌کننده نهایی می‌رسد درست نمی‌توانیم کنترل کنیم؛ پس نقض و اشکال داریم و باید اشکال خودمان را رفع کنیم.

روحانی با اشاره به سفر کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان غربی، تصریح کرد: ای کاش در سفری که به ارومیه و خوی رفتم یک نفر به من می‌گفت چرا جنس گران است؟ اگر به من می‌گفتند خیلی راضی‌تر بودم؛ اما این بزرگواری و عظمت مردم است که می‌دانند سخت است، ولی شرایط را که در جنگ اقتصادی و روانی هستیم، درک می‌کنند.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: تمام خیابان‌هایی که در شهر ارومیه، بیرون شهر ارومیه و شهر خوی عبور کردیم  مردم با جان و دل محبت می‌کردند و زبان قاصر است و نمی‌توانم توضیح دهم از لبخند، خوشحالی، لطف و صفای مردم.

 روحانی افزود: یک نفر در ارومیه با صدای بلند صحبت می کرد که فکر کردم گرفتار است و می‌گوید چرا این مشکل وجود دارد؛ وقتی پرسیدند،گفت که وقت ملاقات با رئیس‌جمهوری می‌خواهم.

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: مردم ما می‌دانند در چه زمانی و در چه شرایطی بیایند، چه جوری شعار بدهند و حرف بزنند. در عین حال می‌دانم که در خدمات این دولت هم مشکل داریم و مشکل را باید با مردم در میان بگذاریم و راه‌حل پیدا ‌کنیم و راه‌حل پیدا می‌کنیم. جامعه را آرام می‌کنیم همه‌مان به وظیفه‌مان عمل می‌کنیم اما کار بزرگی هم که انجام می‌گیرد باید به مردم بگوییم.

 رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت در این ایام و هم در پایان سال تلاش خواهد کرد تا کمک مضاعفی نسبت به اقشار کم‌درآمد داشته باشد، افزود: خوشحالم اعلام کنم که در هفته‌های اولیه ماه آذر و در این ایام میلاد مسعود پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) دومین سود سهام بین اقشار کم‌درآمد و برای 5 میلیون و 345 هزار نفرتوزیع می‌شود؛ که برای هر نفر 175 هزار تومان،یعنی به یک خانواده 4 نفره حدود 700 هزار تومان داده می‌شود و به خانواده 5 نفره 875 هزار توان پرداخت می‌شود.

 روحانی ادامه داد: دو دهکی که درآمد پایین دارند، از این سود سهام برخوردار می‌شوند و این کاری است که دولت از سال گذشته آغاز کرد و اولین سود سهام را تقسیم کرد و این دومین باری است که تقسیم می‌شود و این دفعه بیش از پارسال و حدود 16 درصد بیش تر این سود پرداخت می‌شود.