مجمع فدراسیون کشتی همانطور که پیش‌بینی می‌شد پر از جنجال و حاشیه‌ دنبال شد. مجمعی که در انتهای آن کسی به ریاست رسید که صلاحیتش دیرتر از سایر رقبا و در فاصله دو شب مانده به انتخابات تایید شد. حواشی مجمع کشتی از روزها پیش آغاز شده بود اما صبح روز انتخابات راه ندادن خبرنگاران به مجمع بود استارت اتفاقات عجیب را زد. موضوعی که بعد از نیم ساعت تلاش و رایزنی فدراسیون حل شد تا جای رسانه‌ها در مجمع خالی نماند. 

اتفاق عجیب‌تر و غیرمنتظره اما جایی بود که برخلاف انتظارات که تصور می‌شد مجمع با حضور حمید بنی‌تمیم و علیرضا دبیر به دور دوم برسد، بنی‌تمیم با یک رای کم‌تر نسبت به عبدالمهدی نصیرزاده (12 به 11) از رقابت با دبیر در دوم جا ماند. او خودش هم تصور نمی‌کرد که سرنوشت انتخابات به این سمت برود و کارش در دور اول به پایان برسد. این در حالی است که او به پشتوانه سال‌ها نایب‌رییسی فدراسیون و دوره سرپرستی 6 ماهه‌اش در فدراسیون و البته مهم‌تر از همه حمایت رسول خادم وارد سالن فارسی آکادمی ملی المپیک شد. 

در هر حال با انصراف جاسم امیری و جیره‌سرایی رقابت بین چهار کاندیدا (آزوره، بنی‌تمیم، دبیر و نصیرزاده) آغاز شد. نصیرزاده که با 12 رای به دور دوم آمد، اینجا رقابت را با اختلافی چشمگیر به دبیر واگذار کرد تا قهرمان المپیک با 31 رای سکان هدایت کشتی‌گیران را به دست بگیرد. رییس جدید کشتی البته تا روز مجمع با موجی در فضای مجازی هم مواجه بود که نامه صلاحیت او نرسیده است! موضوعی که گفته می‌شود شیطنت برخی‌ها برای ممانعت از به ریاست رسیدن او بوده است.

دبیر که هم در ابتدا و هم انتهای مجمع صحبت‌های تندی را مطرح و البته به تایید صلاحیت نشدن امیرررضا خادم و عباس جدیدی انتقاد کرد، همان جا گفت قرار نیست حذفی در کار باشد و حتی با کسانی که به او رای دادند کار خواهد کرد. اما شاید چیزی که بیشتر از صحبت‌های دبیر به چشم آمد، حواشی بود که پیرامون رقیبش می‌چرخید. نصیرزاده که پیش از انتخابات خود را مهره مورد نظر وزارت ورزش می‌دانست، بعد از مجمع به انتقاد از وزارتخانه پرداخت. او معتقد بود که انتخابات مهندسی شده بود و بهتر است که وزارت ورزش رویه سالم‌تری را در پیش بگیرد. اما حاشیه‌های درباره او برگزاری مهمانی شب قبل از انتخابات و حضور تعدادی از روسای هیات‌ها و گرفتن هدیه در آن بود که البته نصیرزاده هیچ‌جوره زیر بار آن نرفت. حتی با اینکه رسانه‌ها به او گفتند فیلم این مهمانی موجود است او این موضوع را نپذیرفت و عنوان کرد نمی‌داند آن فیلم برای چه زمانی است که حالا به او نسبت داده‌اند! یکی دیگر از نکات قابل توجه مجمع کشتی غیبت مسعود سلطانی‌فر و رضا صالحی‌امیری بود. این در حالی بود که شنیده می‌شد با توجه به حساسیتی که کشتی دارد وزیر ورزش شخصا در مجمع حضور پیدا می‌کند اما احتمالا به خاطر برخی حرف و حدیث‌ها او باز هم معاونش محمدرضا داورزنی را راهی آکادمی کرد تا ریاست مجمع را بر عهده بگیرد. اقدامی که رییس کمیته ملی المپیک هم در آن همکاری کرد و سعیدی دبیرکل کمیته المپیک بود که رایش را به صندوق انداخت.

در هر حال با تمام اتفاقات، حاشیه‌ها و نگرانی‌هایی که حول کشتی بود الان علیرضا دبیر رییس فدراسیونی شده که دریایی از مشکلات را پیش روی خود می‌بیند. وقتی درست در نخستین دقایق انتخاب دبیر صحبت‌ از سرمربی شدن محسن کاوه به میان می‌آید، مشخص می‌شود که قهرمان سابق المپیک چه کار سختی دارد. به خصوص که داورزنی هم تاکید کرد که چه مسئولیت سنگینی روی دوش دبیر است. آیا دبیر از پس این مسئولیت با موفقیت برمی‌آید؟