بهترین نتایج پرسپولیس در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا تا به امروز با برانکو ایوانکوویچ رقم خورده است. این مربی در فصل 2017 با پرسپولیس به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیده و در فصل 2018 همراه با قرمز‌ها در فینال این بازی‌ها حاضر شده است. از همین‌رو خیلی‌ها انتظار داشتند پرسپولیس پروفسور امسال هم بدون کوچک‌ترین دردسری از مرحله گروهی بالا بیاید و یکی از مدعیان جدی قهرمانی باشد اما حالا این تیم در پایان هفته چهارم فاصله‌ای تا حذف از دور رقابت‌ها ندارد! پرسپولیس لیگ قهرمانان این فصل را با تساوی خانگی مقابل پاختاکور ازبکستان استارت زد و پس از آن هم به السد قطر باخت. شاگردان برانکو در بازی سوم خیلی راحت الاهلی را شکست دادند و به جدول بازی‌ها برگشتند اما باخت در بازی برگشت مقابل تیم عربستانی، قرمز‌ها را با چهار امتیاز به رده چهارم جدول فرستاد و شانس‌های این تیم برای صعود را به حداقل رساند. بد نیست بدانید کسب یک‌ برد و یک‌ مساوی و تحمل یک‌شکست در چهار بازی ابتدایی، بدترین شروع برانکو با پرسپولیس در آسیا بوده است. مروری بر نتایج پرسپولیس با برانکو در آسیا این موضوع را بهتر نشان می‌دهد.

سال اول 

برانکو که در فصل 2015 لیگ قهرمانان به عنوان مربی جانشین برای اولین‌بار روی نیمکت پرسپولیس نشسته بود، فصل 2017 را از ابتدا با قرمز‌ها استارت زد. پرسپولیس در این فصل با الهلال عربستان، الوحده امارات و الریان قطر همگروه بود و در نهایت با 9‌امتیاز به عنوان تیم دوم گروه به دور حذفی رسید. در این فصل الهلال با 12‌امتیاز صدرنشین گروه شد و بالاتر از پرسپولیس به عنوان تیم اول به یک‌هشتم رفت. پرسپولیس در این فصل هم شروع خوبی در آسیا نداشت و از چهار بازی اول و 12‌امتیاز ممکن، تنها پنج امتیاز کسب کرد. شاگردان برانکو فصل 2017 را با تساوی یک-یک مقابل الهلال آغاز کردند و پس از آن در امارات با نتیجه سه بر دو الوحده را شکست دادند. تیم برانکو برای بازی سوم به قطر رفت و با نتیجه سه بر یک به الریان باخت. پرسپولیسی‌ها با انگیزه انتقام گام به بازی برگشت گذاشتند اما پنالتی چیپ طارمی به گل تبدیل نشد و تیم برانکو به تساوی بدون گل رضایت داد. در این شرایط خیلی‌ها شانس کمی برای صعود پرسپولیس قائل بودند اما تساوی بدون گل مقابل الهلال در زمین بی‌طرف در ادامه برد خانگی چهار بر دو مقابل الوحده امارات، قرمز‌ها را به دور بعد فرستاد.

سال دوم

پرسپولیسی‌ها در این فصل با نسف ازبکستان، السد قطر و الوصل امارات همگروه بودند و با 13‌امتیاز به عنوان تیم اول راهی مرحله حذفی شدند. السدی‌ها در این فصل با یک‌ امتیاز کمتر پشت سر پرسپولیس قرار گرفتند و دوم شدند. تیم برانکو فصل 2018 را با پیروزی سه بر صفر مقابل نسف استارت زد اما بلافاصله پس از آن بازی در خارج از خانه به السد باخت. شکست سه بر یک مقابل نماینده قطر نه‌تنها این تیم را در مسیر ناکامی قرار نداد بلکه باعث اوج گرفتن این تیم شد. پرسپولیس در بازی سوم میزبان الوصل بود و این تیم را با نتیجه دو بر صفر شکست داد. قرمز‌ها در امارات هم با نتیجه یک بر صفر الوصل را شکست دادند تا در پایان هفته چهارم با 9‌امتیاز صدرنشین شوند. قرمز‌ها در بازی پنجم مرحله گروهی، مقابل نسف به تساوی بدون گل رضایت دادند و در بازی آخر هم با نتیجه یک بر صفر السد را از پیش رو برداشتند. همین شروع رویایی مقدمه‌ای شد بر فینالیست شدن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، اتفاقی که برای اولین‌ بار با برانکو ایوانکوویچ رخ داد.