باقری صلاحیتش را گرفت

پس از پایان ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری، کمیسیون تطبیق برای بررسی صلاحیت مدیریتی کاندیداها برگزار شد و هشت نفر تایید شدند. در این میان کوروش باقری و حسین مقامی تایید نشده بودند که کوروش باقری بعد از اعتراضی که داشت، با تکمیل مدارک خود، در جلسه مجدد کمیسیون تطبیق صلاحیتش تایید شد. این احتمال وجود دارد که طی روزهای آینده تایید صلاحیت حسین مقامی هم اعلام شود. به این ترتیب 9 کاندیدا صلاحیت‌شان را گرفته‌اند که عبارتند از محمدرضا آخوندی، سجاد انوشیروانی، کوروش باقری، عبدالکریم پورکیان، حسین رضازاده، نصرت‌ا... عابدینی، شهرام عظیمی، فرشاد غزالیان و علی مرادی. بر این ‌اساس حالا تایید حراستی کاندیداها می‌ماند که بعد از آن دیگر مشکلی برای تعیین زمان برگزاری انتخابات وجود نخواهد داشت.درباره انتخابات این فدراسیون اما صحبت‌ها و شائبه‌های بسیاری به گوش می‌رسد. دوره چهار ساله ریاست علی مرادی روز هفت اردیبهشت به پایان می‌رسد و باید منتظر ماند و دید که سرنوشت این انتخابات که به نظر جنجالی می‌آید چه خواهد شد.

    

گلایه یزدانی از نبود حقوق

حسن یزدانی دارنده مدال طلای کشتی آزاد المپیک از شرایطی که این روزها دارند که پرداخت نشدن پاداش‌های‌شان شاملش می‌شود گلایه دارد. او می‌گوید:«بارها و بارها گفته‌ایم شرایط به هیچ عنوان مناسب نیست؛ امروز هم دیدید که بچه‌ها در چه شرایطی تمرین می‌کنند. متاسفانه حمایت‌های لازم را از فدراسیون نداشته‌اند و با وجود اینکه یک سال از بازی‌های آسیایی گذشته هنوز پاداش قهرمانان پرداخت نشده است. مگر یک ورزشکار در طول سال چقدر درآمد دارد که بخواهند این پاداش‌ها را هم ندهند؟» او افزود:«کشتی با وجود اینکه امید اول ایران در المپیک‌ها بوده و هست، آنطور که باید و شاید حمایت نمی‌شود.حدود دو سال است که هیچ حقوقی نداریم، فدراسیون هم نمی‌تواند با بودجه محدودی که دارد حقوق‌ها را پرداخت کند.» یزدانی درباره کری‌خوانی‌های تیلور حریف آمریکایی با توجه به پیروزی مقابل یزدانی در مسابقات جهانی عنوان داشت:«نمی‌خواهم وارد مسایل حاشیه‌ای شوم و تمام تمرکزم روی تمرینات خودم است.»

    

رئیس ناکام توپ را به زمین دیگری انداخت!

پس از حواشی به وجود آمده بین فدراسیون دوچرخه‌سواری و کمیته ملی المپیک در مورد کمک‌های مالی، کمیته ملی المپیک بیانیه‌ای علیه فدراسیون دوچرخه‌سواری صادر کرد و اسنادی را در مورد کمک‌های مالی به این فدراسیون منتشر کرد. پس از این بیانیه خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در گفتگو با سایت وزارت ورزش صحبت‌هایی را مطرح کرد و مشکل به وجود آمده را به دلیل کم تجربگی روابط عمومی این فدراسیون اعلام کرد. کاری که به نوعی توپ را به زمین دیگری انداختن بود چراکه کمیته المپیک صراحتا از سوء مدیریت این فدراسیون نیز صحبت کرده بود. در پی این اتفاق حامد قاسمی مدیر روابط عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری پس از صحبت‌های قمری و به دلیل دلخوری‌هایی که به وجود آمده بود، از سمت خود استعفا کرد.

    

تساوی مدعیان قهرمانی بسکتبال

در دومین بازی مرحله‌ نیمه‌نهایی پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال، تیم‌های پتروشیمی و نفت آبادان در ماهشهر مقابل هم به میدان رفتند که جدال دو تیم با برتری 68 بر 58 آبادانی‌ها همراه بود. بازی اول دو تیم با برتری 75 بر 73 پتروشیمی به پایان رسیده بود. دو بازی آینده به میزبانی نفت در آبادان برگزار می‌شود. در دیگر بازی این مرحله هم تیم‌های شیمیدر و شهرداری گرگان به مصاف هم رفتند. شیمیدر که بازی اول را با یک امتیاز اختلاف باخته بود، در این بازی انتقام سختی از گرگانی‌ها گرفت و موفق شد 92 بر 68 به برتری برسد. شیمیدر در هر چهار کوارتر با نتایج 21 بر 14، 21 بر 18،‌ 23 بر 19 و 27 بر 17 به پیروزی رسید. با این نتیجه این دو تیم هم یک بر یک مساوی شدند و دو دیدار بعدی در گرگان برگزار می‌‌‌‌‌‌‌شود.