مجلس با کوپنی شدن  کالاهای اساسی موافقت کرد

در ادامه جلسه علنی روز شنبه مجلس، بررسی مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد کالاهای اساسی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت. نمایندگان مجلس، پیشنهاد کمیسیون تلفیق در مورد کالاهای اساسی را با 158 رأی موافق، 38 رأی مخالف، 9 رأی ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند. دولت نیز با این پیشنهاد موافقت کرد. بر این اساس، دولت مکلف شد در سال 98 مابه التفاوت ریالی 14 میلیارد دلار از منابع حاصل از صدور نفت سهم خود را صرف حمایت از معیشت مردم و تولید کند.

    


طرح بهارستانی‌ها برای رافراندوم در چهار موضوع

به گزارش تسنیم، جمعی از نمایندگان اخیراً طرحی درباره برگزاری همه‌پرسی درباره ۴ موضوع تدوین کردند. جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخیراً  طرحی فوریتی برای برگزاری همه پرسی درباره ۴ موضوع تدوین کردند و قرار است پس از جمع‌آوری امضا برای این طرح، آن را تقدیم هیات‌رئیسه مجلس کنند. این طرح در ۴ محور درباره FATF، هر ایرانی روزی یک لیتر بنزین، پرداخت یارانه نقدی ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان به جای دلار ۴۲۰۰ تومانی از بابت ۱۴ میلیارد دلار کالای اساسی و تعیین سقف ۷ میلیون تومان برای حقوق مدیران تدوین شده است.

    


آغاز بررسی لایحه بودجه  در شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی لایحه بودجه در شورای نگهبان خبر داد. عباسعلی کدخدایی در نشست خبری خود با خبرنگاران از آغاز بررسی لایحه بودجه در جلسه پیشین شورای نگهبان خبر داد و گفت: تعدادی از مواد این لایحه در جلسه پیشین شورای نگهبان بررسی شد که ادامه بررسی‌ها به جلسه روز چهارشنبه این هفته موکول شد. سخنگوی شورای نگهبان پیش از این از آمادگی این شورا برای بررسی همزمان لایحه بودجه ۹۸ جهت سرعت و بدون تأخیر در زمان خبر داده بود.

    


آخرین هماهنگی‌ها برای  سفر روحانی به عراق

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که اواخر دی ماه سفری پنج روزه به عراق داشت، از سفر رئیس جمهوری کشورمان به بغداد در 20 اسفند ماه خبر داد و گفت: این سفر به دعوت رسمی طرف عراقی و در پاسخ به سفر مقامات این کشور به تهران انجام خواهد شد. روز گذشته نیز وی و محمدعلی الحکیم، وزیر امور خارجه عراق در گفت‌‌وگویی تلفنی درباره این سفر و آخرین تحولات روابط دوجانبه رایزنی و تبادل نظر کردند. این سفر اولین سفر روحانی به عراق در دوران ریاست جمهوری‌اش است. ظریف همچنین امروز با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تنش میان هند و پاکستان تلفنی گفت‌وگو کرد.

    


مقایسه روحانی با بنی‌صدر و احمدی‌نژاد

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتخاب گفت برداشتش از جلسه دیروز مجمع درباره پالرمو این است که این لایحه رأی نمی‌آورد. وی در پاسخ به اینکه وقتی لایحه تقدیمی دولت از نمایندگان مجلس رأی ‌گرفته، دلیل این همه مخالفت چیست، اظهار کرد: این حرف کاملا اشتباهی است که همه و حتی رئیس‌جمهوری هم می‌زند. مگر اینطور ‌نیست که بر اساس قانون، آقای روحانی رئیس برنامه و بودجه را انتخاب می‌کند و فرد مورد نظرش اقتصاد کشور را به هم می‌ریزد و چون قانون این اجازه را به ‌رئیس جمهوری داده است، کسی نمی‌تواند درباره انتخابِ بد، ایشان را بازخواست کند و ‌بگوید که چرا تمام بودجه را در اختیار یک نفر گذاشته است. پس معلوم می‌شود، آقای ‌روحانی با اظهارنظری که درباره فعالیت مجمع درباره FATF داشت، رفتاری غیر ‌دموکراتیک از خود نشان داده است. این نوع اظهارنظر را در کشور ما آقای بنی صدر ‌برای اولین بار و بعد از او هم آقای احمدی‌نژاد داشت که متاسفانه الان هم از آقای ‌روحانی سر زده می‌شود. ‌