هفته‌های دشوار و دور از انتظار دورتموند، همچنان ادامه دارند. زنبورها عصر یکشنبه تا یک قدمی امتیاز دادن به اشتوتگارت پایین‌جدولی نیز پیش رفتند اما در نهایت با گل پاکو آلکاسر و البته درخشش کریستین پولیشیچ، موفق به شکست دادن این رقیب شدند. حتی با وجود این پیروزی خانگی اما صدر جدول بعد از مدت‌ها از دست زردها خارج شد. بایرن در مسابقه همزمان، 6بار دروازه رقیب‌اش را باز کرد و به کمک تفاضل گل بهتر، بالاترین رده جدول بوندس‌لیگا را به دست آورد. این اتفاق در حالی رخ داد که تا همین چند ماه قبل، قهرمانی لیگ آلمان به یک ماموریت غیرممکن برای بایرن تبدیل شده بود. حالا اما بردن این جام کاملا در دسترس به نظر می‌رسد. صدرنشینی در بوندس‌لیگا بیشتر از آن‌که نتیجه تحول بزرگ باورایایی‌ها باشد، به‌خاطر افت شدید دورتموند اتفاق افتاده است. زنبورها در شروع سال جدید، نتایج مطلوبی به دست نیاوردند. دورتموندی‌ها این فصل برای بردن سه‌گانه تلاش می‌کردند اما از جام حذفی کنار رفتند و از لیگ قهرمانان اروپا هم حذف شدند و حالا در صورت از دست دادن بوندس‌لیگا، ممکن است یک فصل بدون جام را پشت سر بگذارند. بایرن‌مونیخ بعد از شکست هفته بیستم در جدال با لورکوزن، 5پیروزی متوالی را در لیگ آلمان کسب کرده است. آن‌ها در هفته‌های لغزش دورتموند به کمک این پیروزی‌ها، دوباره اوج گرفته‌اند و حالا امیدوار به بردن این فصل بوندس‌لیگا هستند. بایرن در لیگ قهرمانان اروپا نیز توانسته در آنفیلد به یک نتیجه تساوی در برابر لیورپول برسد و این هفته شانس‌اش را برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی، محک خواهد زد.

نیکو کواچ شروع خوبی روی نیمکت بایرن نداشت و درست در هفته‌هایی که زمزمه اخراج لوپتگی از رئال مادرید به گوش می‌رسید، در آستانه جدایی اجرایی از نیمکت تیم‌اش بود. با این وجود او در گذر زمان آرامش را به تیم برگرداند و از مهره‌های بایرن به خوبی برای رسیدن به نتایج مطلوب استفاده کرد. شاید اگر رئالی‌ها نیز به سبک مونیخی‌ها به سرمربی‌شان برای عوض کردن اوضاع فرصت می‌دادند، امروز کهکشانی‌ها نیز در شرایط به‌مراتب بهتری نسبت به وضعیت فعلی‌شان قرار داشتند. مدیران بایرن علاقه‌ای به اخراج زودهنگام مربی نداشتند و اجازه ندادند نارضایتی چند بازیکن، قدم‌های کواچ را سست کند. کواچ که خودش را یک مربی جنگجو توصیف کرده تا امروز روی نیمکت اف‌سی‌هالیوود دوام آورده اما به خوبی می‌داند که حتی قهرمانی بوندس‌لیگا نیز برای باقی ماندن در این جایگاه کافی نخواهد بود. او برای حفظ نیمکت بایرن، باید در اروپا نتایج ایده‌آلی به دست بیاورد. 

با این وجود کنار زدن دورتموند از مسیر قهرمانی فوتبال آلمان در اولین فصل سرمربیگری بایرن، یک موفقیت برای کواچ تلقی خواهد شد. تیم این مربی هنوز فوق‌العاده نیست اما نسبت به شروع فصل، «بایرنی‌تر» فوتبال بازی می‌کند و دیگر در خانه به سادگی به هیچ حریفی باج نمی‌دهد. آن‌ها در این فصل هنوز از هیچ جامی حذف نشده‌اند و حتی شانس بردن سه‌گانه را دارند. شانسی که البته برای این تیم چندان زیاد به نظر نمی‌رسد.