سال جدید با برگزاری 5‌هفته از لیگ برتر، 3‌بازی عقب افتاده این رقابت‌ها و همچنین برگزاری یک‌مرحله از جام حذفی آغاز شده و در این میان ستاره‌هایی بوده‌اند که درخششی فوق‌العاده در این 50‌روز داشته‌اند. حالا فوتبال 360 به تازگی به مرور عملکرد این ستاره‌ها داشته که بدنیست نگاهی به آنها داشته باشیم.

شجاعیان (6‌اثرگذاری)

او در حال سپری کردن بهترین روزهای فوتبالی‌اش است و احتمالا این درخشش غیرمنتظره را مدیون مسعود شجاعی خواهد بود. هافبک و کاپیتانه کهنه‌کار هوادار به اندازه چند سال طی این چند هفته موفق به گلزنی شده و موثرترین بازیکن سال 1403 بوده است. او توانسته در لیگ و جام حذفی دروازه تیم‌های فولاد (2بار)، گل‌گهر، صنعت‌نفت و مس سونگون را باز کند و مقابل پیکان هم یک پاس گل ارسال کند. باید دید شجاعیان در بازی‌های باقی مانده تا پایان فصل هم این روند فوق‌العاده را حفظ خواهد کرد یا خیر. او در جدال با ملوان با وجود اثرگذاری روی تنها گل تیمش، گل یا پاس گلی ثبت نکرد.

اورونوف و مغانلو (5اثرگذاری)

وینگر پرسپولیس با ثبت 2‌گل برابر نساجی مجددا نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت و سه امتیاز حیاتی را به حساب اوسمار ویرا و تیمش واریز کرد. این وینگر ازبکستانی پیش از این در سال جدید توانسته بود یک گل به گل‌گهر بزند و در جام حذفی نیز مقابل آلومینیوم زننده یک گل و ارسال‌کننده یک پاس گل باشد. اوستون بدین ترتیب مجموعا روی پنج گل تاثیر مستقیم داشته است. همسایه بازیکن 23‌ساله پرسپولیس، مهاجم اسبق این تیم و ستاره کنونی سپاهان اصفهان است. بازیکنی که با اوج‌گیری در سال 1403 توانسته گوی سبقت را از رقبایش در مسیر آقای گلی برباید و در آستانه تکرار عنوان فصل گذشته‌اش قرار بگیرد. شهریار مغانلو در سال جدید، 5گل وارد دروازه تیم‌های صنعت‌نفت، ذوب‌آهن، ملوان (2بار) و استقلال خوزستان کرده و در کنار شجاعیان بهترین گلزن به حساب می‌آید.

بلانکو، جلالی، واسعی، محبی، تورس (4‌اثرگذاری)

پس از 3‌بازیکنی که به آن‌ها اشاره شد، با 5‌بازیکن دیگر روبه‌رو خواهیم شد که روی 4‌گل اثر مستقیم داشته‌اند. از تیم استقلال گوستاوو بلانکو و ابوالفضل جلالی به ترتیب 4‌گل و 4‌پاس‌گل داشته‌اند. سعید واسعی و محمدمهدی محبی، 2‌بازیکن مس رفسنجان همانند هم آمار 2‌گل و 2پاس‌گل را به ثبت رسانده‌اند و نفر پنجم روبرتو تورس است. ستاره اسپانیایی تیم گل‌گهر که در سال 1403 یک گل وارد دروازه فجرسپاسی کرده و 3پاس‌گل در لیگ و جام حذفی برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده است. باید دید تا پایان فصل آمار این بازیکنان چه تغییراتی می‌کند. ممکن است بازیکنانی خارج از این لیست بتوانند معادلات را بر هم بریزند و در بازی‌های باقی‌مانده راهی صدر جدول شوند. فعلا اما داریوش شجاعیانِ 32‌ساله بالاتر از اوستون اورونوف و شهریار مغانلو، موثرترین بازیکن فوتبال ایران در سال 1403 بوده است.