تعریف قهرمان از کی‌روش

کارلوس کی‌روش پس از ترک نیمکت تیم ملی ایران، فاصله‌ای تا حضور روی نیمکت تیم ملی کلمبیا ندارد. از همین‌رو کی‌روش این روزها به سوژه‌ای داغ برای خبرنگاران کلمبیایی تبدیل شده و روزی نیست که گزارشی از او روی خروجی سایت‌های این کشور قرار نگیرد. 

در همین رابطه خبرنگار رادیو کاراکول کلمبیا مصاحبه‌ای با فلیکس سانچز، سرمربی تیم ملی قطر داشته و از او در مورد کی‌روش نظر خواسته است. سانچس هم در این مصاحبه برای سرمربی سابق تیم ملی ایران سنگ‌تمام گذاشته و حسابی از او تعریف و تمجید کرده است. سرمربی تیم ملی قطر که تیمش پس از قهرمانی آسیا قرار است در کوپا آمریکا 2019 حاضر شود، در خصوص کی‌روش گفته است:«پیش از شروع جام ملت‌های آسیا یک دیدار دوستانه با ایران داشتیم و در آنجا فرصت این پیش آمد که گفت‌وگوی کوتاهی با کارلوس کی‌روش داشته باشم. او یک فرد فوق‌العاده بوده و عملکردش در ایران عالی بوده است. کی‌روش توانست در رنکینگ جهانی، ایران را بهترین تیم آسیا کند. آنها جام جهانی فوق‌العاده‌ای را در روسیه سپری کردند و بدشانس بودند که نتوانستند به مرحله حذفی راه یابند. در جام ملت‌های آسیا انتظارات از ایران بالا بود و همه انتظار داشتند این تیم قهرمان شود ولی آنها چند دقیقه بد مقابل ژاپن داشتند که منجر به حذف‌شان شد. با این وجود ایران تیمی جنگنده و منظم بود که می‌دانست چگونه فوتبال بازی کند. این بازیکنان سال‌ها بود کنار یکدیگر حضور داشتند و به درک متقابلی از یکدیگر رسیده بودند.»


سیدجلال و پژمان خط نگهدار

خیلی‌ها اعتقاد دارند اگر سیدجلال همراه تیم ملی به امارات سفر کرده بود و در ترکیب اصلی ایران قرار می‌گرفت، تیم ملی این شانس را داشت تا فینال پیش برود و حتی مقابل قطر هم حرفی برای گفتن داشته باشد. با این وجود خود سیدجلال چنین نظری ندارد چراکه در تازه‌ترین مصاحبه‌اش در خصوص عملکرد خط دفاعی تیم کی‌روش گفته است:‌«من خداحافظی کردم و مردم عزیز کشورم فارغ از رنگ‌ها خیلی به من لطف نشان دادند. دست همه را به گرمی می‌فشارم. اگر هم دعوت می‌شدم محترمانه عذر می‌خواستم، اما به نظرم جای شجاع خلیل‌زاده در جام ملت‌های آسیا واقعا خالی بود. ضمن آنکه به نظرم پژمان منتظری مدافعی بود که می‌توانست خط را نگه دارد. من با پژمان همبازی بودم و خصوصیاتش را خوب می‌شناسم. تجربه منتظری در جام ملت‌ها خیلی می‌توانست به تیم ملی کمک کند. شجاع خلیل‌زاده هم یکی از بهترین بازیکنان لیگ قهرمانان آسیا بود که آمادگی روحی و روانی بالایی هم داشت. شجاع می‌توانست به تیم ملی کمک کند. جای او واقعا در جام ملت‌ها خالی بود. البته این نظر شخصی من است و دلیلی ندارد سرمربی تیم ملی هم چنین نظری داشته باشد. به نظر من سیدمجید حسینی هم مدافع جوانی است که شخصیت خوبی دارد. بازیکنی محکم و جوان که نباید خودش را ملامت کند یا روحیه‌اش را از دست بدهد. مطمئن هستم سیدمجید می‌تواند سال‌های سال در تیم ملی ایران با قدرت بازی کند. فوتبال بالا و پایین دارد و قرار نیست یک‌ بازیکن همیشه در بهترین شرایط برای تیمش توپ بزند.»