مرتضی سعیدی

پرسپولیس برای شکست صنعت نفت در آبادان روز سختی نداشت. این تیم خیلی زود به گل رسید و در اواسط نیمه دوم گل دوم را به حریف زد و در نهایت با سه گل و کلین‌شیت به کار خود پایان داد. پرسپولیسی‌ها خوب می‌دانند که پس از دربی محتاطانه‌ دور برگشت از سوی هر دو تیم و نتیجه‌ مساوی کسب شده در آن، دیگر سرنوشت قهرمانی دست خودشان نیست. پس کاری را می‌کنند که تنها راه قهرمان شدن‌شان در انتهای فصل است؛ می‌برند و منتظر لغزش استقلال در بازی‌های پیشِ رو می‌مانند. 

کارش   را   کرد   و   رفت 

مصدومیت امید عالیشاه باعث شد او در دقیقه 9 بازی تعویض شود. کمی بعد از اینکه پاس گل اول تیمش را داد. کاپیتان پرسپولیس که مزد صبوری و تمرین و کیفیت خودش را به مرور در تیم یحیی گرفت و در ترکیب اوسمار ویرا هم کاملا موثر است، در لحظه مصدومیت حس بدی داشت و نگران شدت مصدومیت خود بود. به نظر می‌رسد پس از بررسی‌های اولیه این حس تعدیل شده و جای نگرانی چندانی برای پاسور خوب پرسپولیس وجود ندارد اما نتیجه نهایی بررسی میزان آسیب‌دیدگی او هنوز اعلام نشده است. 

چهار   از  چهار؛   خیال   گل  خوردن   ندارد

سنگربان جوان پرسپولیس در آبادان هم دروازه‌اش را بسته نگه داشت. با این برد، پرسپولیس 52 امتیازی شد و موقتا به صدر جدول رسید. 

یکی از اتفاقاتی که در برد پرسپولیس جالب توجه است، بسته ماندن دروازه این تیم بود. این پنجمین بازی متوالی است که پرسپولیسی‌ها موفق می‌شوند دروازه خودشان را بسته نگه دارند.

از این پنج کلین‌شیت دو تای اول که در بازی مقابل استقلال و پیکان به دست آمد با حضور علیرضا بیرانوند رقم خورد. با مصدومیت بیرانوند پرسپولیس ناچار شد از امیررضا رفیعی در دروازه استفاده کند. به همین دلیل پرسپولیسی‌ها به شدت نگران وضعیت دروازه بودند.

امیررضا رفیعی اما در سه بازی متوالی مقابل گل‌گهر سیرجان، ملوان بندر انزلی و صنعت نفت آبادان توانست دروازه تیمش را بسته نگه دارد. او در هفته هفدهم در بازی با ذوب‌آهن اولین حضورش را در دروازه پرسپولیس تجربه کرده بود که در آن بازی هم  کلین شیت کرد. رفیعی در هر چهار بازی که از دروازه پرسپولیس محافظت کرده، موفق به کلین‌شیت شده است. موفقیتی که بدون شک به کمک انسجام دفاعی خوب قرمزها به دست آمده اما نمی‌توان نقش او و دستاورد فردی‌اش را هم نادیده گرفت. 

گل   از  «خودی»   به  علاوه    اسماعیلی‌فر

دو گل از سه گل پرسپولیس را بازیکنانی زدند که به اندازه‌ای به تیم آبادانی تعلق خاطر داشتند که ضیافتی برای گل‌شان ترتیب ندهند. 

گل اول را اسماعیلی‌فر به ثمر رساند. به نظر می‌رسید که قبل از پریدن برای زدن ضربه سر، مدافع را شارژ و فضا را برای خودش فراهم کرده که این از دید داور پنهان ماند. عیسی آل‌کثیر که بعد از برگشتن به پرسپولیس به فرم ایده‌آل خودش نزدیک شده هم گل دوم را روی پاس ترابی وارد دروازه‌ نفت کرد و دروازه تیمی که در لیگ نوزدهم در آن خوش درخشیده بود را گشود و شادی نکرد. 

کنعانی‌زادگان هم پس از اعلام پنالتی پشت توپ ایستاد و موفق شد گل سوم را بزند و کار نفت را تمام کند. او هم که مثل آل‌کثیر خوزستانی است، ترجیح داد شادی همیشگی‌اش را انجام ندهد. مدافع گلزن پرسپولیس فصل خوبی را پشتِ سر گذاشته و به جز عملکرد خوبی دفاعی، در باز کردن دروازه حریفان هم مهره‌ قابل اتکایی است. به طور کلی خوزستانی‌ها نقش مهمی در پیروزی سه گله‌ پرسپولیس در آبادان ایفا کردند تا آبادانی‌ها دو گل از «خودی» خورده باشند.