برخلاف استقلال که در همان شروع رقابت‌های جام حذفی باید با تیمی از لیگ برتر روبه‌رو شود، قرمزها مقابل نفت و گاز گچساران قرار می‌گیرند. این حریف اما اصلا حریف ساده‌ای نخواهد بود. چراکه پیروز قربانی در قامت سرمربی، همیشه تیم‌های سرسختی ساخته و هیچ‌وقت به راحتی روبه‌روی تیم‌های بزرگ تسلیم نشده است. گچسارانی‌ها از مدت‌ها قبل برای این بازی سخت برنامه‌ریزی کرده‌اند و مشغول تمرین برای این نبرد بوده‌اند. اوسمار ویرا هم اما خوب می‌داند که بعد از دو برد ایده‌آل، به هیچ وجه نباید شانس پیروزی در این نبرد را از دست بدهد.

آریا رهنورد

بازگشت تماشاگر به آزادی

پرسپولیس از زمان بازگشت دوباره به لیگ برتر فوتبال ایران بعد از تعطیلات طولانی جام ملت‌های آسیا، دو بازی را بیرون از خانه روبه‌روی آلومینیوم و ذوب‌آهن برگزار کرده است. تنها مسابقه خانگی این تیم با تراکتور نیز به دلیل محرومیت قرمزها در غیاب تماشاگر برگزار شد. امروز بعد از چیزی حدود دو ماه، تماشاگرها دوباره به آزادی برمی‌گردند تا شاهد دیدار تیم‌شان روبه‌روی نفت و گاز گچساران باشند. شاید همین دوری طولانی موجب شود هوادارها دوباره خودشان را به استادیوم برسانند و با وجود بزرگ نبودن تیم رقیب، این بازی را از نزدیک تماشا کنند. بدون شک حریف با نقشه‌های دفاعی در این بازی ظاهر می‌شود تا کار را برای قرمزهای پایتخت دشوار کند.

یک حریف سرسخت

نفت و گاز گچساران، تیمی از سطح دوم فوتبال ایران یا همان لیگ یک است. تیمی که در رده ششم لیگ یک دیده می‌شود اما با توجه به فاصله نسبتا زیاد با دو تیم صدرنشین، عملا شانسی برای لیگ برتری شدن در این فصل ندارد. احتمالا رویای بزرگ آنها، صعود به لیگ برتر در سال آینده خواهد بود. تیم پیروز قربانی همین هفته مقابل فجر سپاسی بسیار خوب بازی کرد و با یک گل مغلوب این تیم مدعی شد. حریف قبلی آنها هم دریای بابل بود که با چهار گل روبه‌روی شاگردان قربانی زانو زد. نفت و گاز در 21 بازی در لیگ آزادگان، فقط 13 گل دریافت کرده و به نظر می‌رسد خط دفاعی، برگ برنده این تیم خواهد بود. آنها در بازی امروز هم حساب ویژه‌ای روی خط دفاعی‌شان باز می‌کنند تا همه راه‌ها را به روی پرسپولیس ببندند.

بیرو برگشت، گولسیانی کنار رفت

غایب بزرگ پرسپولیسی‌ها در این مسابقه، گئورگی گولسیانی خواهد بود. بازیکنی که روبه‌روی ذوب هم برای تیمش پنالتی گرفت و هم آن پنالتی را به گل تبدیل کرد. البته که مصدومیت این بازیکن چندان جدی نیست اما او دیدار امروز تیمش را از دست می‌دهد. به نظر می‌رسد اوسمار برای این بازی از زوج فرشاد فرجی و حسین کنعانی استفاده کند. این مربی هیچ توضیحی در مورد ترکیب بازی امروز نداده اما شاید بیرو بعد از یک جلسه غیبت، دوباره به تیم برگردد. هرچند که ممکن است سرمربی تیم تصمیم به استفاده دوباره از گلر جوان تیم امیررضا رفیعی بگیرد و استراحت بیرانوند را طولانی‌تر کند. این مربی در مورد استفاده از خریدهای جدید هم توضیحی نداده اما بعید نیست که عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف نیز از ابتدا در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرند. دو بازیکنی که به زمان بازی بیشتری نیاز دارند تا به تطبیق کامل با روش بازی پرسپولیس برسند و به فضای فوتبال ایران خو بگیرند.

مدافع قهرمانی وارد می‌شود

پرسپولیس در حالی جام حذفی را کلید می‌زند که مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌رود. آنها فصل گذشته موفق شدند علاوه بر لیگ، در جام حذفی هم به قهرمانی دست پیدا کنند و برای دومین بار در این سال‌ها، دوگانه ببرند. کاری که در لیگ برتر هجدهم نیز به خوبی انجامش داده بودند. تا امروز آخرین بازی پرسپولیس در جام حذفی، شکست دادن استقلال در بازی فینال بوده و آخرین گل این تیم در این جام را هم امید عالیشاه به ثمر رسانده است. در نتیجه آنها این تورنمنت را در فصل جدید با انگیزه‌های زیادی شروع خواهند کرد. هرچند که همین تیم هم در مراحلی از جام حذفی سال گذشته روبه‌روی تیم‌هایی از سطح پایین‌تر، با مشکل مواجه شده بود و کارش حتی به پنالتی هم کشیده شد. در نتیجه قرار نیست مسابقه امروز یک بازی بسیار ساده برای قرمزهای پایتخت باشد.

پیروز و پرسپولیس، رقابت منقرض‌نشدنی‌! 

سرمربی امروز نفت و گاز گچساران، به عنوان بازیکن بارها روبه‌روی پرسپولیس قرار گرفته است. بهترین خاطره او از تقابل با این تیم نیز، گل زدن در دربی در آخرین ثانیه‌ها برای برد استقلال بوده است. با این حال این برخورد برای او در قامت یک مربی، قطعا متفاوت خواهد بود. به طور کلی فاصله زیادی بین دو تیم وجود دارد و هیچ‌کس منتظر نیست که تیم قربانی این بازی را ببرد اما شاید آنها بتوانند روز سختی برای مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی در ورزشگاه خانگی‌اش بسازند.