هفت سامورایی!

آخرین هفته لیگ قبل از تعطیلات هم سپری شد و حالا تیم‌ها باید خودشان را برای یک تعطیلات طولانی‌مدت آماده کنند. حالا کمی بیشتر از یک‌سوم این فصل لیگ سپری شده و چهره اولیه تیم‌ها کاملا مشخص شده است. به نظر می‌رسد در ادامه لیگ، رقابت قهرمانی بین سرخابی‌ها، سپاهان و گل گهر خواهد بود. فولاد و تراکتور در لایه دوم قرار می‌گیرند و در پایین جدول نیز نفت و ملوان کار سختی برای بقا در لیگ خواهند داشت. با این حال شاید تا روز شروع دوباره لیگ، فرم تیم‌ها کاملا تغییر کرده باشد.

آریا    رهنورد

 

سیمای مرد آرام

قربان بردی‌اف چهره جالب و متفاوتی برای فوتبال ایران است. مرور واکنش او به ماجراهای دیدار این هفته با ملوان، خودش به تنهایی برای باور این ادعا کافی به نظر می‌رسد. کدام مربی لیگ را سراغ دارید که گل پیروزی تیمش را با یک اشتباه مهلک، آفساید اعلام کنند و فرصت برد را در بازی خانگی از او بگیرند اما از کوره در نرود و حتی در کنفرانس اصرار داشته باشد که در کادر داور دخالت نمی‌کند؟ بردی‌اف آنقدر سرد و گرم فوتبال را چشیده که یک صحنه داوری او را از خودش بیخود نمی‌کند. برای مردی که حتی در نیوکمپ بارسلونا را شکست داده، لیگ برتر آنقدرها هم مرگ و زندگی نیست. در فوتبال ایران به مربیان بیشتری مثل قربان بردی‌اف نیاز داریم.

رنسانس سرخ

اینکه از زوج مهدی عبدی و حامد پاکدل به زوج لوکادیا و دیاباته برسی، چیزی به جز یک پیشرفت عظیم و یک تحول بزرگ نیست. قرمزها علاوه بر ترمیم خط دفاعی و دروازه در این فصل، حالا توانسته‌اند خط حمله را هم تکان بدهند. شیخ دیاباته و لوکادیا این هفته برای اولین بار «یک نیمه کامل» کنار هم بازی کردند و نتیجه این اتفاق، یک برد خانگی برای تثبیت صدرنشینی پرسپولیس بود. این بار شیخ در دومین حضور در آزادی با لباس پرسپولیس، توانست دروازه مس را باز کند و تیمش را در یک بازی نزدیک روبه‌روی تیم تدافعی حریف، به برتری  برساند.

پسر متوقف‌نشدنی

همه آنهایی که در شروع فصل در مورد محمد محبی تردید داشتند، حالا باور کرده‌اند که او چه خرید محشری برای استقلال بوده است. در شروع فصل تصور می‌شد استقلال با داشتن این همه مهاجم، نیازی به محبی ندارد اما محمد حالا بهترین گلزن فصل استقلال است و توانسته چهار گل برای این تیم بزند. او روبه‌روی هوادار هم خیلی زود دروازه حریف را با یک ضربه عالی باز کرد تا خودش را به جام جهانی نزدیک‌تر کند. پسر بوشهری استقلال، شروعی رویایی در این تیم داشته است. نکته جالب این گل، پاسی بود که ارسلان مطهری داد. بازیکنی که در اولین تجربه حضور فیکس در ترکیب استقلال در این فصل، نشان داد که به قول خودش، صبر آتش را گلستان می‌کند.

ستاره‌ای به اسم رضا

امیر قلعه‌نویی یک کار را بهتر از همه بلد است. او می‌تواند بازیکنان از این جا مانده و از آن‌جا رانده را به نقطه اوج درخشش برساند. کاری که قبلا با امثال فرزاد حاتمی می‌کرد و حالا در گل گهر، با یک مشت بازیکن دیگر کرده است. یکی از این بازیکنان رضا شکاری است. هافبکی که سختی زیادی کشیده و چند بار تا پای ناامیدی رفته اما این فصل یک ستاره درخشان برای گل گهر بوده و این هفته روبه‌روی فولاد، دوباره غوغا کرده است. رضا با این فرم حتی می‌تواند در آینده نزدیک امیدوار به پوشیدن پیراهن تیم ملی نیز باشد.

طلسم کفش طلا

ظاهرا کفش طلا قرار نیست برای ستاره‌های فوتبال ایران خوش‌یمن باشد. سجاد شهباززاده بعد از تبدیل شدن به آقای گل فوتبال ایران دچار افت شد. این سرنوشت برای شیخ دیاباته و چند بازیکن دیگر هم تکرار شده است. فعلا نیز این وضعیت برای گادوین منشا به وجود آمده است. بازیکنی که فصل گذشته گلزن شماره یک فوتبال ایران بود و در تابستان باشگاه‌ها بر سر خریدش دعوا داشتند اما حالا به جایی رسیده که در دقایق پایانی بازی مس به زمین می‌رود. او این هفته هم خیلی دیر به ترکیب اضافه شد و کار خاصی انجام نداد. منشا در این فصل فقط یک گل برای رفسنجانی‌ها زده است.

مرد مطمئنی که دیده نمی‌شود

گلر آلومینیوم یکی از بدشانس‌ترین بازیکنان این فصل لیگ برتر است. پورحمیدی این فصل درست به اندازه بیرانوند کلین‌شیت کرده و حتی بیشتر از او مهار موفق داشته اما سهم زیادی از تحسین‌ها را به دست نیاورده است. پورحمیدی این هفته هم دروازه تیمش را روبه‌روی نساجی بسته نگه داشت اما این قیچی برگردان سجاد آقایی بود که مورد توجه همه قرار گرفت! در یک شرایط عادی پورحمیدی با این آمار حتی به تیم ملی هم می‌رسید اما فعلا ترافیک درون دروازه ایران به شکل وحشتناکی زیاد به نظر می‌رسد.

تک‌تیرانداز لیگ برتر

منصور باقری در پیکان، حالا به یک تک‌تیرانداز در لیگ برتر ایران تبدیل شده بود. بازیکنی که این فصل با دو شوت دیدنی، دروازه دو نفت لیگ را باز کرده. تیم مجتبی حسینی یکی از تیم‌های خوب این فصل در برگرداندن نتیجه بعد از خوردن گل اول به شمار می‌رود. آنها این هفته در آخرین ثانیه‌ها از شکست روبه‌روی نفت فرار کردند.