آریا طاری

هفته هفدهم لیگ برتر درست برخلاف هفته قبلی، ماجراهای جذاب زیادی داشت و گل‌های پرشماری نیز در آن به ثمر رسید. بازگشت به بازی در چند مسابقه از سوی تیم‌ها، نشان می‌دهد که فوتبال ایران هفته باکیفیتی داشته است. توقف صدرنشین لیگ برتر و برد پرسپولیس، این هفته فاصله در صدر جدول را نیز کم کرد. سپاهان هم مثل هفته قبل در برنامه لیگ برتر نبود. چراکه باید در آسیا به مصاف الهلال می‌رفت. آخرین نماینده فوتبال ایران در آسیا نیز این هفته با دومین شکست متوالی روبه‌روی الهلال، از این مسابقه‌ها حذف شد. 

هفت دقیقه فراتوفانی

اولین بازی این هفته لیگ برتر، هیجان زیادی داشت. مسابقه‌ای که تا آخرین لحظه‌ها به سود گل‌گهر در جریان بود اما هفت دقیقه پایانی آن، بی‌نهایت جذاب به نظر می‌رسید. پیکان در دقایق پایانی توسط حامد پاکدل گل تساوی را به ثمر رساند. چند دقیقه بعد روبرتو تورس از روی نقطه پنالتی گل دوم گل‌گهر را زد اما تیم عنایتی باز هم به بازی برگشت و این بار توسط ابراهیم صالحی به گل رسید. سه گل در هفت دقیقه، پایان بسیار جذابی برای این نبرد به شمار می‌رفت.

چند خرید حیرت‌انگیز

بزرگ‌ترین بازگشت این هفته لیگ برتر اما سهم تیم سیروس پورموسوی شد. تیمی که تا دقیقه 68 دو گل از حریفش عقب بود اما با قدرت عجیبی به بازی برگشت. نقش اول این بازگشت بزرگ، دو ستاره خارجی این تیم بودند. ساویو روبرتو از برزیل نمایش خیره‌کننده‌ای در این بازی داشت و با یک ضربه استثنایی، دروازه حریف را باز کرد. آسو رستم عراقی نیز که پاس گل ساویو را داده بود، گل بعدی را خودش وارد دروازه ایرالکو کرد. با این برد، استقلال خوزستان نه فقط از انتهای جدول، بلکه حتی از منطقه سقوط نیز خارج شد.

بفرمایید ته جدول

یک شکست تلخ و دردناک دیگر برای نساجی در خانه، کابوس این فصل باشگاه را طولانی‌تر کرد. نساجی در 17 هفته این فصل، 10 بار شکست خورده و فصلی فاجعه‌بار را پشت سر گذاشته است. نساجی با این روند قطعا یکی از گزینه‌های سقوط از رقابت‌های لیگ برتر به شمار می‌رود. تیمی که دو سال قبل قهرمان جام حذفی شد و امسال برای اولین بار در تاریخش به لیگ قهرمانان آسیا رسید، حالا در بدترین وضعیت ممکن به سر می‌برد. شکست سنگین و وحشتناک این هفته روبه‌روی مس، بار دیگر هواداران نساجی را به شدت آزار داد.

عیسی، اوسمار را زنده کرد

اولین برد قرمزها در دوران مربیگری اوسمار هم در یک بازی بدون تماشاگر روبه‌روی تراکتور به دست آمد. چهره ویژه این بازی بدون هیچ شک و تردیدی، عیسی آل‌کثیر بود که گل اول تیم را زد و روی گل دوم نیز تاثیر مثبتی ایفا کرد. پرسپولیس بعد از مدت‌ها در یک مسابقه لیگ برتری نمایش خوبی داشت و نشان داد که قابلیت تبدیل شدن به یک مدعی برای این فصل را دارد. از بین خریدهای جدید تیم فعلا فقط عیسی برای پرسپولیس بازی کرده و حضور او در ترکیب، از تیم اوسمار تیم خطرناک‌تری ساخته است.

مسعود و انگیزه‌هایش

اولین تجربه نشستن مسعود شجاعی روی نیمکت هوادار هم تجربه جذابی برای این مربی جوان به شمار می‌رفت. این مربی و تیمش برد مهم و جذابی را جشن گرفتند و شرایط هوادار را کمی تغییر دادند. شجاعی یکی از امیدهای نسل جدید مربیگری در فوتبال ایران است. چهره‌ای که سال‌ها در لیگ‌های خارجی بازی کرده و تجربه حضور در بالاترین سطح فوتبال اروپا را دارد. مسعود انگیزه‌های زیادی دارد تا روی نیمکت هوادار خودی نشان بدهد و خودش را به عنوان یک مربی بزرگ در فوتبال ایران تثبیت کند.

شوکی که جواب داد

فولاد خوزستان هم بعد از تغییر مربی، بالاخره طعم یک پیروزی را چشید. آنها این هفته نفت آبادان را شکست دادند تا روزهای بد نفت حتی با سرمربی جدید هم ادامه داشته باشد. در حقیقت اگر این شوک برای فولاد جواب داده، برای نفت هنوز بی‌جواب مانده است. چراکه نفتی‌ها در دو بازی با هدایت سهراب بختیاری‌زاده، حتی نتوانسته‌اند یک امتیاز از رقابت‌های لیگ برتر به دست بیاورند. البته که هر دو بازی این تیم در لیگ برتر هم بازی‌های دشواری بوده‌اند. نفت فعلا در انتهای جدول به سر می‌برد و برای فرار از سقوط، کار دشواری خواهد داشت.

بیرون از خانه نمی‌‌برند

تساوی روبه‌روی ملوان، روند پیروز نشدن استقلال در بازی‌های خارج از خانه را طولانی‌تر کرد. این میزان از تفاوت بین نبردهای خانگی و بیرون از خانه، برای آبی‌ها عجیب به نظر می‌رسد. البته که این بازی یک نکته مثبت هم برای تیم نکو داشت و آن، گلزنی خرید جدید آبی‌ها برای این تیم بود. ماشاریپوف تنها یک دقیقه بعد از گل ملوان، بازی را به تساوی کشاند تا شروع بسیار خوبی در ترکیب استقلال داشته باشد. گلزنی در اولین مسابقه، نشان می‌دهد که او خرید بسیار مهمی برای این تیم به شمار خواهد رفت.