جام ملت‌های فوتبال برای ایران، روبه‌روی کشور میزبان تمام شد. آن‌جا تیم ملی حریف بزرگی مثل ژاپن را برد اما در نهایت روبه‌روی قطر میزبان زانو زد. بدون شک جو ورزشگاه هم در این نتیجه بی‌تاثیر نبود. حالا در رقابت‌های جام جهانی فوتبال ساحلی نیز ایران روبه‌روی کشور میزبان قرار گرفته است. شاگردان نادری در یک‌چهارم نهایی، باید به مصاف تیم دوم گروه اول یعنی امارات بروند. جدالی که برنده‌اش یکی از چهار تیم برتر دنیا خواهد شد. در حقیقت از همین حالا حضور یک آسیایی در نیمه‌نهایی جام‌جهانی فوتبال ساحلی قطعی شده است. 

تیم ملی ایران، با عملکردی درخشان از گروه دشوارش در جام ‌جهانی صعود کرد. شاگردان نادری در اولین مسابقه، اسپانیا را شکست دادند. بردی که البته در پنالتی‌ها رقم خورد. ایران سپس مقابل آرژانتین برنده شد و کام‌بک بعدی‌اش را هم مقابل تاهیتی زد تا با هفت امتیاز به دور حذفی راه پیدا کند. تیم ملی در هر دو دوره اخیر جام جهانی به تاهیتی باخته بود اما بالاخره انتقامش را از این حریف سرسخت گرفت. گل تماشایی دروازه‌بان تیم نیز به یکی از لحظه‌های فوق‌العاده این رقابت‌ها تبدیل شد و بارها به صفحه‌های مختلف رفت. امارات هم در دور گروهی، تیم بسیار خوبی نشان داد. تیمی که در اولین بازی توانست مصر را شکست بدهد و سپس در دومین نبرد به آمریکا غلبه کرد. اوج شاهکارهای این تیم اما کشاندن بازی با ایتالیا به پنالتی بود. امارات با یک روش بازی فشرده در سه وقت مختلف بازی و وقت‌های اضافه هیچ گلی از ایتالیا نخورد تا این بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد. پسران تیم ملی باید امروز به شدت مراقب روش بازی دفاعی حریف باشند. امارات تیمی نیست که خط دفاعی‌اش به سادگی روبه‌روی ایران تسلیم شود.

تیم ملی ایران تا امروز فقط یک بار به نیمه‌نهایی جام جهانی رسیده و در جایگاه سوم این رقابت قرار گرفته است. این اتفاق در سال 2017 رخ داد و دیگر هم تکرار نشد. پیش از آن نیز ایران در دو دوره متوالی به جمع هشت تیم برتر رسیده بود. با این حال به نظر می‌رسد حالا برای این تیم رسیدن به جمع چهار تیم برتر دنیا اصلا دست‌نیافتنی نیست. حریف امروز تیم ملی، تا این دوره هرگز نتوانسته از دور گروهی رقابت‌های جام جهانی فوتبال ساحلی عبور کند. آنها برای اولین بار به مرحله حذفی رسیده‌اند و تا همین‌جا نیز فراتر از حد انتظار ظاهر شده‌اند. برخلاف بسیاری از تیم‌های فوتبالی در غرب آسیا، امارات بازیکن چندملیتی ندارد و با ترکیبی بومی به استقبال این رقابت‌ها آمده است. در مجموع همه چیز برای برگزاری یک نبرد جذاب آماده به نظر می‌رسد. ایران امروز نه فقط با امارات، که با تماشاگران این تیم هم روبه‌رو خواهد شد اما در صورت پیروزی، احتمالا دیدار جذاب با برزیل در نیمه‌نهایی انتظار این تیم را می‌کشد. این نسل طلایی از فوتبال ساحلی ایران، شانس خوبی دارد تا شاید حتی برای اولین بار در تاریخ به فینال جام جهانی هم راه پیدا کند.