نگار رشیدی

سه بازی و سه برد؛ این شاهکار بزرگ تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در رقابت‌های جام جهانی بود. اگر تیم ملی فوتبال هرگز نتوانسته از دور گروهی جام جهانی رد شود، پسران ساحلی همیشه در این تورنمنت درخشیده‌اند و این بار شاید بیشتر از همیشه به قهرمانی دنیا فکر می‌کنند. پیروزی سوم ایران روبه‌روی تاهیتی در این رقابت‌ها، یک نتیجه بسیار دلچسب برای شاگردان علی نادری بود. تیم ملی حالا یکی از هشت تیم برتر جهان است و نیم‌نگاهی به نیمه‌نهایی این جام نیز دارد.

اساتید کام‌بک

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام جهانی 2024، قدرت بازگشت به مسابقه‌های گره خورده است. برای مثال ایران در همان بازی اول تورنمنت، سه گل از اسپانیا عقب بود اما در دقایقی از بازی حتی جلو افتاد و در نهایت هم در ضربه‌های پنالتی این حریف را از پیش رو برداشت. ایران در بازی سوم روبه‌روی تاهیتی نیز چنین شرایطی را تجربه کرد. حریف خیلی زود به دو گل رسید و به نظر می‌آمد که تیم ملی را شکست خواهد داد اما پسران ایران به بازی برگشتند و در وقت سوم کار را به تساوی کشاندند. هنر اصلی پسران تیم ملی اما در پنج دقیقه پایانی مشخص شد. جایی که آنها دو بار دروازه تاهیتی صدرنشین را باز کردند تا در همان وقت قانونی نفس حریف را بگیرند و سومین پیروزی در این رقابت‌ها را به دست بیاورند. اگر این بازی به پنالتی کشیده می‌شد، تاهیتی در هر شرایطی به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی رقابت‌ها می‌رسید اما بردن در وقت قانونی کاری کرد که ایران با هفت امتیاز و به عنوان تیم اول گروه از این مرحله رد شود. این همان گروه دشواری بود که نام‌های بزرگی مثل اسپانیا و آرژانتین در آن حضور داشتند. صدرنشینی در این گروه ارزشی کم‌تر از قهرمانی دنیا ندارد.

چشم در چشم میزبان

تیم ملی ساحلی ایران باید اولین مسابقه‌ در دور حذفی این رقابت‌ها را مقابل امارات میزبان پشت سر بگذارد. بدون شک در این نبرد که فردا برگزار خواهد شد، جو ورزشگاه کاملا به سود امارات است. اماراتی‌ها در گروه‌شان دوم شده‌اند اما باز هم تیم خطرناکی برای این نبرد به نظر می‌رسند و به هیچ وجه نباید آنها را دستکم گرفت. اگر تیم ملی در این بازی به برتری دست پیدا کند و میزبان را از جام کنار بزند، در مرحله بعدی به احتمال بسیار زیاد روبه‌روی برزیل قرار خواهد گرفت. یکی از آن نبردهای جذاب و فراموش‌نشدنی برای فوتبال ساحلی ایران. اگر برزیل سرگروه شود، حریف احتمالی تیم ملی در نیمه‌نهایی است. به خاطر ایستادن مقابل برزیل هم که شده، پسران ایران باید به هر قیمتی امارات را شکست بدهند و به ماجراجویی در این جام ادامه بدهند. این تیم به کمک درخشش ستاره‌هایی که دارد، با گل‌های فوق‌العاده‌ای که می‌زند و البته با دروازه‌بان‌های گلزن و خاصی که در ترکیب دارد، می‌تواند هر حریفی را با مشکل روبه‌رو کند. بازی با ایران برای اماراتی‌ها نیز بسیار سخت خواهد بود.