آئورلیو دی‌لورنتیس رییس باشگاه ناپولی قصد دارد که یک سورپرایز دیگر برای هوادران ارائه کند. پس از تساوی ناپولی مقابل جنوا، سرمربی تیم ناپلی روی لبه پرتگاه قرار گرفته است و خیلی‌ها عقیده دارند این مربی به زودی برکنار می‌شود. این در حالی است که ناپولی چهارشنبه‌شب در لیگ قهرمانان اروپا با بارسلونا دیدار دارد. با این حال والتر ماتزاری در آستانه اخراج قرار دارد و فردی که به جای او انتخاب شده فرانچسکو کالزونا، سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال 

اسلواکی است.

به گزارش ایسنا، آس اسپانیا در آستانه تقابل ناپولی و بارسلونا در لیگ قهرمانان نوشت:«کالزونا قبلا دستیار ساری در تیم ناپولی بوده و با اسپالتی نیز کار کرده است. او در ادامه تصمیم گرفت نفر اول باشد و هدایت تیم ملی فوتبال اسلواکی را بر عهده گرفت. او در تیم ملی اسلواکی عملکرد خوبی داشته است و در ۱۴ بازی، هفت پیروزی، چهار تساوی و سه شکست به دست آورد و همراه با اسلواکی جواز حضور در یورو را به دست آورد.» 

دی لورنتیس، به لطف رابطه‌اش با مارک همشیک (بازیکن سابق ناپولی) با فدراسیون فوتبال اسلواکی تماس گرفت و مجوز حضور کالزونا تا پایان این فصل را دریافت کرد. در صورت توافق، تیم ایتالیایی سومین مربی خود را در این فصل خواهد داشت. شنیده می‌شود این احتمال وجود دارد که کالزونا در سه ماه پایانی فصل در ناپل حضور پیدا کند اما در عین حال سرمربی تیم ملی اسلوواکی هم بماند. هرچند این اتفاق نیازمند توافقی سه جانبه است.

در این بین ماتزاری هم منتظر خبر اخراجش است. او هنوز اخراج نشده و فعلا در تمرینات این تیم حضور دارد و تیمش را آماده مصاف با بارسلونا کرده است. البته گاتزتا دلو اسپورت مدعی شده بود که بازی برابر بارسلونا در مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان اروپا آخرین فرصت او خواهد بود. یعنی اگر مدیران باشگاه قید تغییر نیمکت قبل از بازی با بارسا را بزنند، ماتزاری این فرصت را دارد که جایگاهش را روی نیمکت حفظ کند.  

از طرف دیگر به وضعیت بحرانی ناپولی، باید وضعیت ویکتور اوسیمن را نیز اضافه کرد. گزارش اخیر تلگراف حاکی از آن است که مائوریسیو پوچتینو به دنبال یک مهاجم تراز اول است و ویکتور اوسیمن در صدر فهرست بازیکنان مورد علاقه او جای دارد. این مهاجم نیجریه‌ای فصل قبل ۲۶ گل در لیگ به ثمر رساند تا اولین بازیکن آفریقایی باشد که کفش طلای سری‌آ را می‌برد و او نیز به احتمال فراوان در تابستان جدا می‌شود.