دیدارهای هفته سوم جام ملت‌های آسیا نیز در حال برگزار شدن هستند و امروز به جز گروه ایران، سرنوشت یک گروه دیگر هم مشخص خواهد شد. امروز شلوغ‌ترین روز برگزاری جام نیز به شمار می‌رود. چراکه چهار تیم مختلف باید با رقبا مسابقه بدهند. ایران امروز روبه‌روی امارات قرار می‌گیرد و هنگ‌کنگ و فلسطین هم با هم روبه‌رو می‌شوند. در گروه بعدی هم بازی بزرگی بین استرالیا و ازبکستان برگزار خواهد شد. هند و سوریه هم آخرین شانس‌ها برای زنده ماندن در این تورنمنت را پشت سر خواهند گذاشت.

استرالیا و ازبکستان؛ جوانی و تجربه

با دو برد متوالی در دو بازی اول، صعود استرالیا به مرحله بعدی جام ملت‌ها قطعی شده است. با این حال جایگاه این تیم در صدر جدول گروه هنوز قطعی به نظر نمی‌رسد. اگر استرالیا در بازی امروز روبه‌روی ازبکستان بازنده نشود، قطعا در این گروه صدرنشین خواهد شد. اگر این بازی با تساوی به پایان برسد هم باز کانگوروها صدرنشین می‌شوند. تنها راه صدرنشینی ازبکستان در این گروه، شکست دادن استرالیا در این نبرد خواهد بود. شاگردان گراهام آرنولد با تجربه بسیار زیادی به استقبال جام ملت‌های آسیا آمده‌اند.

 جکسون اروین هم یکی از ستاره‌های کلیدی استرالیا در هر دو بازی اخیر بوده است. در مقابل ازبکستان روی مهره‌های جوانش در این جام حساب ویژه‌ای باز می‌کند. عباس‌بک فیض‌ا...یف در دیدار قبلی جام در تیم ملی کشورش فیکس شد و توانست خیلی زود دروازه حریف را باز کند. حالا این بازیکن و سایر ستاره‌های نسل جدید فوتبال ازبکستان امیدوارند این تغییر نسل، برای تیم ملی این کشور مفید واقع شود و آنها یک شگفتی بزرگ در این جام به وجود بیاورند. استرالیا و ازبکستان سابقه روبه‌رو شدن در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا را نیز دارند. استرالیا در آن بازی 6 گل به تیم ملی ازبکستان زد و یکی از بهترین بردهایش در جام ملت‌های آسیا را جشن گرفت. این یکی از شکست‌های تلخ ازبکستان در رقابت‌های جام ملت‌ها به شمار می‌رفت.

هند و سوریه؛ می‌خواهم زنده بمانم

هند و سوریه تا امروز در جام ملت‌ها، حرفی برای گفتن نداشته‌اند. هند در بازی اول روبه‌روی استرالیا شکست خورد و سپس در نبرد با هندوستان نیز یک نتیجه ناامیدکننده را سپری کرد. هند تا همین‌جا دیگر شانسی برای دوم شدن در گروه ندارد و با این تفاضل گل حتی بعید است بین بهترین تیم‌های سوم قرار بگیرد. در نتیجه هند را باید عملا یکی از تیم‌های حذف شده این دوره جام بدانیم. سوریه اما هنوز این شانس را دارد که خودش را به مرحله بعدی برساند. اگر سوریه در نبرد امروز هند را شکست بدهد، قطعا در میان بهترین تیم‌های سوم این رقابت‌ها قرار خواهد گرفت. در نتیجه سرنوشت هکتور کوپر هنوز در دستان خود این مربی است. البته که این تیم هم نتوانسته تورنمنت خوبی را تجربه کند اما هدف اصلی آنها صعود از گروه بوده و با توجه به شرایطی که در این گروه وجود دارد، سوریه بدون هیچ شک و تردیدی هندوستان را شکست خواهد داد.