نگار رشیدی

بین دو بازی امروز جام ملت‌ها، تفاوت زیادی وجود خواهد داشت. یک بازی بین دو تیم بسیار باکیفیت برگزار می‌شود و بازی دیگر، بین دو تیمی خواهد بود که کیفیت فنی چندانی نداشته‌اند. بازی اول بین دو تیم برنده برگزار می‌شود و بازی بعد، بین تیم‌هایی که در اولین بازی نتوانسته‌اند هیچ امتیازی به دست بیاورند. به نظر می‌رسد روز جذابی در انتظار طرفداران فوتبال در قاره آسیا خواهد بود. چراکه برخورد اردن و کره، سرشار از اتفاقات تماشایی است و هر دو تیم هم پتانسیل قابل توجهی برای گل زدن، درخشیدن و خوب نتیجه گرفتن دارند.

اساتید گل‌های زیبا

اردن در دور اول رقابت‌های دور گروهی جام ملت‌های آسیا، نمایشی درخشان داشت و چند بار دروازه حریفش را باز کرد. این تیم زننده دو گل بسیار زیبا در این تورنمنت هم بود. در حقیقت از هشت گل برتر مرحله اول دور گروهی، دو گل به ستاره‌های اردن اختصاص داشت. یک ضربه چیپ دیدنی و یک شوت فوق‌العاده با کاتی مهارنشدنی که گرفتن توپ را برای سنگربان حریف غیرممکن می‌کرد. 

کره نیز در بازی اول جام نشان داد که تبحر زیادی در زدن گل‌های زیبا دارد. در نتیجه اصلا بعید نیست که در این بازی، مجموعه‌ای از گل‌های دیدنی را تماشا کنیم. قدرت هجومی هر دو تیم هم بسیار بالا به نظر می‌رسد و این بازی پتانسیل تبدیل شدن به یک بازی پرگل در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را نیز دارد. در نتیجه به نظر می‌رسد مخاطبان این بازی قرار است یک برخورد تماشایی را بین این دو تیم ببینند.

چهار ستاره برای یک بازی

ستاره بی چون و چرای کره جنوبی در بازی اول این جام بدون هیچ شک و تردیدی، لی کانگ این بود. بازیکنی که دو گل برای کره زد و یک نمایش درخشان را پشت سر گذاشت. مقابل کره جنوبی باید مراقب سون هیونگ مین نیز بود. یک ستاره بین‌المللی که می‌تواند در هر لحظه از هر مسابقه، سرنوشت بازی را به سود تیم خودش تغییر بدهد. سون بدون شک سرشناس‌ترین و بهترین بازیکن این تورنمنت به شمار می‌رود. 

در مقابل، اردن هم دو ستاره دارد که در بازی قبلی، هر دو موفق به دبل شده‌اند. میثم التماری به عنوان مهم‌ترین بازیکن اردن و ال‌مردی به عنوان یکی از پدیده‌های احتمالی جام، می‌توانند برای کره جنوبی دردسر درست کنند.

فرصتی برای نجات

امروز مسابقه دیگری نیز در جام ملت‌ها بین مالزی و بحرین برگزار می‌شود. دو تیمی که اگر امروز شکست بخورند، خیلی زود از تورنمنت کنار خواهند رفت. به نظر می‌رسد بحرین با شکست دادن مالزی، به رقابت‌های این گروه برگردد و برای قرار گرفتن بین بهترین تیم‌های سوم، شانس پیدا کند. 

بحرین در بازی اول با کره نیز تیم بدی نشان نداد اما به اندازه شکست دادن کره هم خوب نبود. حالا اما همه چیز تفاوت خواهد داشت و آنها روبه‌روی مالزی، شانس زیادی برای برنده شدن و جشن گرفتن اولین سه امتیازشان در رقابت‌های این دوره جام ملت‌های آسیا خواهند داشت.