فابریتزیو رومانو، سرانجام از پیوستن طارمی به اینتر خبر داده است. ماجرایی که قرار بود از مدت‌ها قبل رخ بدهد و حالا سرانجام نزدیک شده است. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و باز هم معجزه عجیبی در کار نباشد، طارمی در نیم‌فصل دوم برای اینتر بازی خواهد کرد. این یک موقعیت برد برد برای خود این بازیکن و باشگاه پورتو خواهد بود. چراکه قرارداد ستاره ایرانی با تیم پرتغالی در پایان نیم‌فصل دوم تمام خواهد شد.

 اگر مهدی تا پایان فصل منتظر بماند، می‌تواند به صورت رایگان به اینتر برود اما اگر قرار باشد او به فروش برسد، باید در همین زمستان تیم جدیدش را انتخاب کند. قبلا ماجرای مشابهی برای سردار آزمون نیز رخ داده بود. او در آستانه پایان قراردادش با زنیت، به لورکوزن رفت اما مسئولان باشگاه روسی آنقدر از دست او عصبانی شدند که تصمیم گرفتند او را زودتر به آلمان بفرستند.

نباید تصور کرد که کار در اینتر برای ستاره‌ای مثل طارمی راحت خواهد بود. چراکه مهدی، باید با رقبای سرسختی در این تیم رقابت کند. نفراتی مثل مارکوس تورام و لاتارو مارتینز، در خط حمله اینتر حسابی جا افتاده‌اند. با این حال وقتی مدعی اصلی قهرمانی ایتالیا به دنبال این بازیکن است، حتما چیزی در او دیده که این بازیکن را برای ترکیب اصلی می‌خواهد.

 اینتر سیمونه اینزاگی، یکی از جذاب‌ترین تیم‌های قاره اروپا به شمار می‌رود. تیمی که فصل گذشته به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده و این فصل نیز شانس اول قهرمانی سری آ به حساب می‌آید. سال‌های سال است که بازیکنی از ایران در یکی از بهترین تیم‌های دنیای فوتبال به میدان نرفته است. رفتن مهدی به یک تیم بزرگ می‌تواند هیجان زیادی به فوتبال ایران بدهد. بازیکن داشتن در یکی از غول‌های اروپایی، فوتبال ایران را به جنب و جوش می‌اندازد.

سیر صعودی دوران فوتبال مهدی طارمی تا امروز، حیرت‌آور به نظر می‌رسد. بازیکنی که فوتبالش را از بوشهر شروع کرد، سپس به پرسپولیس ملحق شد، کمی بعد به الغرافه در لیگ قطر رفت. مهم‌ترین قدم این بازیکن اما رفتن به لیگ پرتغال بود. بازی برای ریو آوه به مهدی فرصت دیده شدن داد و سپس پیوستن به پورتو، دقیقا همان اتفاقی بود که ستاره تیم ملی ایران به آن نیاز داشت تا خودش را به بهترین فرم ممکن برساند. 

حالا این قدم مهم بعدی مهدی خواهد بود. بازیکنی که از این تیم راهی اینتر می‌شود و احتمالا قراردادی سه ساله با این تیم می‌بندد. گفته می‌شود قرارداد او هر سال سه میلیون یورو ارزش خواهد داشت. یعنی مهدی در طول سه سال، مجموعا 9 میلیون یورو از این تیم دریافت می‌کند که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود. شاید مهدی در این تیم به یکی از بهترین‌های فوتبال اروپا تبدیل شود. موضوعی که برای این ستاره درجه یک، اصلا دور از انتظار نخواهد بود. 

هر بار که او قدمی برمی‌دارد، اوضاع برایش بهتر می‌شود و روند پیشرفت این ستاره، اصلا نسبتی با متوقف ‌شدن ندارد.