هر چند روز که از این خبر بگذرد، باز این داغ همین‌قدر تازه است. از دست دادن ستاره‌ای مثل ملیکا محمدی آن هم در ۲۳ سالگی، موضوعی نیست که فوتبال ایران به سادگی با آن کنار بیاید. اما ملیکا که بود؟ در این سال‌ها چه کرد و از زندگی‌اش چه می‌خواست؟ البته که او دوست داشت در زندگی‌اش به این اندازه مورد توجه قرار بگیرد اما حالا که وقت یک وداع تلخ و ناگهانی از راه رسید، بد نیست که با دختر خوب فوتبال ایران و مسیری که در این سال‌ها طی کرد، کمی بیشتر آشنا شویم.

متولد آمریکا، عاشق ایران

شاید خیلی‌ها ندانند اما ملیکا در آمریکا به دنیا آمده بود. با این حال هر کس از محل تولدش می‌پرسید، او از «شیراز» حرف می‌زد. این دختر آنقدر عاشق ایران بود که در ۱۵ سالگی از خانواده‌اش در آمریکا جدا شد تا به ایران برگردد و در رده‌های سنی برای تیم ملی به میدان برود. بزرگ‌ترین رویای ملیکا بازی برای تیم ملی زنان ایران بود و او بالاخره توانست به این رویای بزرگ نیز دست پیدا کند.

بازیکن درجه یک

اهالی فن می‌دانند که محمدی، چه بازیکن مهمی برای تیم ملی بود. یک هافبک بسیار باهوش که فوتبال را در سطح بالایی بازی می‌کرد. سرمربی تیم ملی زنان ایران مریم آزمون در مورد ملیکا گفته بود که اگر سه بازیکن در این سطح داشت، به فینال آسیا می‌رسید. ملیکا در ۲۳ سالگی تا این اندازه پیشرفت کرده بود و شانس خوبی هم برای لژیونر شدن داشت. افسوس که سرنوشت خواب‌های دیگری برای او دیده بود.

از سپاهان تا خاتون؛ در جست‌وجوی جام

ملیکا یا به قول دوستانش «ملیک» برای چند تیم مهم در فوتبال ایران از جمله سپاهان بازی کرده بود. او این فصل در عضویت خاتون بم قرار داشت و امیدوار بود جام قهرمانی را با این تیم به دست بیاورد. ملیکا همین چند وقت قبل با خاتون نیز به رقابت‌های لیگ قهرمانان زنان آسیا رفته بود. او خواب‌های زیادی برای آینده‌اش در قامت یک فوتبالیست دیده بود.

داستان یک تصادف تلخ

ملیکا به همراه بهناز طاهرخانی و زهرا خواجوی برای مهمانی به خانه یکی از دوستان‌شان در کرمان رفته بود. در مسیر برگشت به خوابگاه‌شان در بم اما راننده تاکسی اینترنتی برای ثانیه‌هایی به خواب رفت و کنترل خودروی تیبا را از دست داد. همین کافی بود تا این حادثه وحشتناک رقم بخورد. اینکه چرا سه نفر از بهترین بازیکنان فوتبال زنان ایران باید با چنین خودرویی تردد کنند، خودش جای سوال دارد. به هر حال فوتبال ایران با این تصادف، برای همیشه سوگوار یک ستاره شد. بهناز و زهرا با وجود شدت مصدومیت، خطر اصلی را پشت سر گذاشته‌اند. با این حال حالا در بم و در فوتبال زنان ایران، حال هیچ‌کس خوب نیست. بازی بم و ملوان هم به تعویق افتاده اما در همه شهرهای ایران، دختران فوتبالیست با این خبر دل و دماغ بازی کردن را ندارند و بسیار ناراحت به نظر می‌رسند.