فوتبال ایران، روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد. روزهایی که در آن شنیدن هیچ خبری، مطلقا غافلگیرکننده نخواهد بود. از ماجراهای خداداد افشاریان و پسرش تا برکناری یک مربی از نیمکت‌های لیگ برتر، خبرهای زیادی در چند روز گذشته فوتبال ایران اتفاق افتاده است. به این وضعیت، باید شکایت مداوم باشگاه‌ها از یکدیگر را نیز اضافه کرد. اتفاقی که موجب شده است فضای پرتنشی در اطراف فوتبال ایران شکل بگیرد.

با    منی؟

صغرسن در فوتبال ایران، برای سال‌های زیادی انجام شده اما حالا دیگر به کمک امکانات و تکنولوژی‌های جدید، به سادگی می‌توان آن را تشخیص داد. با این حال به طور معمول افراد در حال پنهان کردن این موضوع هستند و رییس کمیته داوران فوتبال ایران در یک برنامه تلویزیونی، آن را یک اتفاق عادی دانسته است! خداداد افشاریان در زمان روبه‌رو شدن با سوالی در مورد سن فرزندش، ناگهان غافلگیر شد و از مجری پرسید:«با منی؟». این جواب کوتاه خودش عمق فاجعه را نشان می‌داد. افشاریان اول ادعا کرد که پسرش در سال 71 به دنیا آمده و بعد مدعی شد که او متولد 69 بوده و به صورت «قانونی» سنش را برای فوتبال بازی کردن دو سال کوچک کرده است. اینکه چطور می‌توان به لحاظ قانونی سن را کوچک‌تر کرد، سوال بزرگی است که همچنان پاسخی برای آن وجود ندارد. با این حال در نتیجه رای دادگاهی که معلوم نیست چرا چنین حکمی داده، پسر خداداد افشایان از یک دهه شصتی به یک دهه هفتادی تبدیل شده است!   او هم مثل سایر اعضای خانواده افشاریان، در داوری حضور دارد و بدون شک حضور پدرش تاثیر زیادی روی این زمینه گذاشته است. جالب اینکه پوریا افشاریان سال 97 داور لیگ نونهالان بود اما ظرف سه سال به داوری در لیگ یک رسید. روندی که اصلا قانونی به نظر نمی‌رسد.

ثبات  تمام   شد! 

تا همین چند روز قبل، مدام بحث بر سر این بود که در این فصل از لیگ برتر تا امروز فقط یک باشگاه مربی‌اش را برکنار کرده است. با این حال باشگاه پیکان سریعا دست به کار شد و تصمیم به برکناری رسول خطیبی گرفت. مردی که با تیمی بسیار جوان، پیکان را در لیگ برتر هدایت می‌کرد. او پس از منصوریان، دومین مربی اخراجی این فصل به شمار می‌رود. جالب اینکه خود منصوریان هم یکی از گزینه‌های هدایت این تیم است. نفر بعدی هم هومن افاضلی است. ظاهرا پیکانی‌ها دلتنگ رقابت‌های لیگ یک شده‌اند.

اصلا   شکایت   نکردند!

داستان باشگاه سپاهان هم در نوع خودش داستان حیرت‌آوری بود. این تیم پس از مسابقه با الاتحاد دو ساعت فرصت داشت تا به ای.اف.سی شکایت کند اما چنین کاری را انجام نداد و عملا مهلت قانونی اعتراض تمام شد! در حقیقت آن‌ها به همین سادگی، در این پرونده شکست خوردند و حتی نتوانستند مقدماتی قانونی شکایت را فراهم بیاورند. حالا دیگر شانسی برای تغییر نتیجه بازی با الاتحاد وجود ندارد .و سپاهان دیگر آن بازی را از دست داده است. این هم یکی دیگر از ماجراهای باشگاهی است که مدیریت‌اش، خیلی عقب‌تر از مربیان و بازیکنان‌اش است.