هواداران فوتبال ایران صبح یکشنبه را با تلخ‌ترین خبر ممکن آغاز کردند. خبری که برای همه اهالی فوتبال بی‌نهایت غم‌انگیز و تکان‌دهنده به نظر می‌رسید. سه ملی‌پوش تیم ملی بانوان که در عضویت باشگاه خاتون بم بودند، سوار خودرویی شدند که قرار بود آنها را به مقصد برساند اما ظاهرا خواب‌آلودگی راننده و تخطی او از سرعت مطمئنه، یک فاجعه بسیار بزرگ را برای فوتبال ایران رقم زد. 

ملیکا محمدی یکی از سرنشینان این خودرو بود که به دلیل شدت صدمات وارده، جانش را از دست داد. ملیکا را با پیراهن شماره ۱۸ تیم ملی و ژست‌های جذابش در زمین می‌شناختیم. یک ستاره برای فوتبال ایران که فصل گذشته با خاتون بم به قهرمانی در لیگ برتر زنان رسید و این فصل نیز به همراه تیمش در صدر جدول لیگ بانوان دیده می‌شد. این جنگ قهرمانی اما حالا دیگر برای او به پایان رسیده و همه طرفداران فوتبال را در حیرت فرو برده است. 

این دختر شیرازی ۲۳ ساله، سابقه بازی برای تیم ملی جوانان ایران را داشت و این اواخر به تیم ملی بزرگسالان نیز دعوت شده بود. آرزوی بزرگ زندگی او، درخشش در تیم ملی و رسیدن به جام جهانی با این تیم بود اما این ستاره جوان حالا چشم‌ها را برای همیشه بسته است. شوک بزرگی که بدون شک همه بازیکنان، مربیان و هواداران را در لیگ زنان تحت تاثیر قرار می‌دهد. خودرویی که ملیکا محمدی را به کام مرگ کشاند، دو سرنشین دیگر نیز از تیم خاتون بم داشت. 

بهناز طاهرخانی و زهرا خواجوی دروازه‌بان این تیم نیز پس از این اتفاق دچار آسیب‌دیدگی شدند اما خوشبختانه ساعاتی بعد در بیمارستان به هوش آمدند تا خطر بزرگ‌تری تهدیدشان نکند. روبه‌رو شدن با چنین خبری، یک تجربه بهت‌آلود برای فوتبال نوپای زنان در ایران است. 

به نظر می‌رسد بهتر است فدراسیون فوتبال در واکنش به این اتفاق تلخ، فوتبال زنان را برای چند هفته تعطیل کند و به تیم خاتون بم نیز اجازه سوگواری و فاصله گرفتن از مسابقه‌ها را بدهد. در همه نقاط دنیا مرگ یک فوتبالیست، تعطیلی رقابت‌های فوتبال را رقم می‌زند و این اتفاق باید رخ بدهد. 

خاتون بم به عنوان تیم قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، این اواخر به لیگ قهرمانان آسیا هم رسیده بود و به عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها شرکت کرد. ملیکا هم مثل خیلی از هم‌تیمی‌ها هنوز در ابتدای راه دوران فوتبالش قرار داشت و خواب‌های شیرینی برای خودش دیده بود. لابد او می‌خواست وقتی برای تولد ۲۴ سالگی به شیراز برمی‌گردد، یک جام قهرمانی دیگر هم در دست داشته باشد. سرنوشت اما با او به شکل بی‌رحمانه‌ای تا کرد و همه چیز را به ناگهانی‌ترین شکل ممکن برای او به پایان رساند. 

حالا فوتبال ایران یک استعداد مهم را از دست داده و خاتون بم نیز برای همیشه جای خالی او را احساس خواهد کرد. این باشگاه احتمالا پیراهن شماره ۱۸ را بازنشسته کند و آن را به هیچ بازیکن دیگری ندهد. فوتبال زنان در ایران لا‌به‌لای این همه اتفاق خوب، حالا با یک ماجرای بسیار تلخ روبه‌رو شده است. حسرتی که برای همیشه، همراه این فوتبال خواهد ماند.