یک پدیده و چند مازاد!

فقط دو هفته دیگر به شروع فصل جدید نقل و انتقالات در فوتبال ایران باقی مانده است. با توجه به تعطیلی طولانی‌مدت نیم‌فصل، انتظار می‌‎رود در این زمستان جابه‌جایی‌های زیادی نیز در فوتبال ایران اتفاق بیفتد. تا اینجا جدایی چند بازیکن از تیم‌شان تقریبا مسجل شده است. هرچند که در فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران هیچ چیز قابل پیش‌بینی به نظر نمی‌رسد و در نهایت ممکن است هر اتفاقی نیز رخ بدهد.

آریا رهنورد

ارسلان  مطهری

جواد نکونام در شروع فصل، اعتقاد زیادی به بازی ارسلان داشت و او را در استقلال حفظ کرد. مطهری هم با چند نمایش نسبتا خوب به این اعتماد جواب داد. با این حال وقتی این بازیکن به اردوی تیم ملی امید رفت و در بازی‌های آسیایی شرکت کرد، نکو نفرات دیگری را برای خط حمله تیمش پسندیده بود. ارسلان این روزها دیگر جایی در ترکیب اصلی استقلال ندارد و حتی به عنوان مهره تعویضی نیز به زمین نمی‌رود. جواد برای خط حمله تیمش روی مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو حساب می‌کند و پیمان بابایی در کنار آرمان رمضانی نیز دو گزینه جانشینی مهاجمان اصلی تیم هستند. در چنین شرایطی، هیچ جایی برای ارسلان در استقلال وجود ندارد و استقلالی‌ها ترجیح می‌دهند قرارداد او را با تیم‌شان به پایان برسانند و مبلغ این قرارداد را نیز به سقف بودجه اضافه کنند. در نتیجه به نظر می‌رسد مطهری یکی از جداشده‌های حتمی استقلال در پنجره نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران خواهد بود.

ارسلان این روزها دیگر جایی در ترکیب اصلی استقلال ندارد و حتی به عنوان مهره تعویضی نیز به زمین نمی‌رود. جواد برای خط حمله تیمش روی مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو حساب می‌کند و پیمان بابایی در کنار آرمان رمضانی نیز دو گزینه جانشینی مهاجمان اصلی تیم هستند. در چنین شرایطی، هیچ جایی برای ارسلان در استقلال وجود ندارد و استقلالی‌ها ترجیح می‌دهند قرارداد او را با تیم‌شان به پایان برسانند و مبلغ این قرارداد را نیز به سقف بودجه اضافه کنند

سینا   اسدبیگی 

درست قبل از شروع فصل قبل به شکل ناگهانی تصمیم به ترک ذوب گرفت و راهی پرسپولیس شد. این انتقال سروصدای سرمربی وقت ذوب یعنی مهدی تارتار را هم درآورد و موجب اعتراض او نیز شد. سینا در فصل گذشته چندین بار در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت و یک گل فوق‌العاده تماشایی نیز برای این تیم زد. با این حال قرمزها بعد از جذب مسعود ریگی، دیگر از این بازیکن فاصله گرفتند و یحیی نیز او را در ترکیب تیمش قرار نداد. به نظر می‌رسد اسدبیگی یکی از جداشده‌های حتمی پرسپولیس در پنجره بعدی است. باشگاه ترجیح می‌دهد مبلغ قرارداد این بازیکن را برای جذب یک مهاجم صرف کند. از این گذشته با برداشته شدن سهمیه بازیکنان زیر 25 سال، اسدبیگی فهرست پرسپولیس را نیز پر کرده و باشگاه به دنبال راهی است تا او را به تیم دیگری بفرستد. البته که احتمال انتقال قرضی این بازیکن نیز وجود دارد اما به طور کلی بعید است او در نیم‌فصل دوم لیگ بیست و سوم نیز برای پرسپولیس توپ بزند.

محمدرضا   حسینی

در سال‌های بازی برای ذوب، یکی از بهترین وینگرهای فوتبال ایران به شمار می‌رفت اما از زمان ملحق شدن به سپاهان، دیگر آن درخشش همیشگی‌اش را نداشت. ژوزه مورایس نیز اصلا به بازی او اعتقاد زیادی نشان نداد و همین مساله موجب شد محمدرضا حسینی در نیم‌فصل دوم فصل گذشته به گل گهر قرض داده شود. عملکرد این بازیکن در گل گهر هم طوری نبود که باشگاه‌های دیگر به خریدش از سپاهان علاقه‌مند شوند و حتی خود گل گهر او را حفظ کند. حسینی به سپاهان برگشت اما در این فصل به یک مهره کاملا خارج از فهرست برای تیم تبدیل شد. درخشش ستاره‌های جدید و مهره‌های جوان موجب شد در این تیم جایی برای حسینی وجود نداشته است. او تصمیم جدی‌اش را برای ترک سپاهان گرفته و به زودی این تصمیم را عملی خواهد کرد. گفته می‌شود حسینی به تیم سابقش در فوتبال ایران یعنی ذوب‌آهن برمی‌گردد و لباس این تیم را به تن می‌کند تا شاید دوباره دوران درخشانی را 

پشت سر بگذارد.

جواد  آقایی‌پور

استقلال خوزستان اصلا فصل جالبی را سپری نکرده و گزینه اول سقوط به شمار می‌رود اما همین تیم صاحب یکی از پدیده‌های مهم این فصل لیگ برتر است. جواد آقایی‌پور در این فصل عملکرد بسیار خوبی داشته و فراتر از حد انتظار ظاهر شده است. این بازیکن جوان و خوش‌تکنیک هفته گذشته دو گل هم به پرسپولیس زد تا بیشتر از همیشه مورد توجه قرار بگیرد. بعید نیست که چند باشگاه به خصوص فولاد خوزستان برای جذب این بازیکن قدم جلو بگذارند. البته که استقلال قصد ندارد به سادگی این استعداد را از دست بدهد اما شاید اگر پای پیشنهاد خوبی وسط باشد، این اتفاق در نهایت به حقیقت تبدیل شود.

امیرحسین  حسین‌زاده

باشگاه تراکتور برای جذب امیرحسین حسین‌زاده، دست به جیب شد و هزینه زیادی هم برای رضایتنامه این بازیکن انجام داد اما امیرحسین در این فصل حتی نتوانسته یک گل برای تیمش بزند. اوضاع او در تبریز اصلا تعریفی ندارد و فعلا همه چیز برای او پیچیده به نظر می‌رسد. بدون شک باشگاه تراکتور به همه پیشنهادها در مورد او گوش خواهد داد. شاید استقلالی‌ها هنوز هم خواهان جذب این بازیکن باشند. بازیکنی که در تابستان در یک قدمی پیوستن به استقلال قرار داشت.