اخراج احمد نوراللهی از تیم ملی، احتمالا آخرین موضوعی بوده که انتظارش را در این تیم داشته‌ایم. چراکه احمد همیشه فوتبالیست بی‌سروصدایی بوده و هرگز در متن یک جنجال بزرگ دیده نشده است. او حالا اولین بازیکنی است که در دوره دوم حضور قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی، با او به مشکل می‌خورد. حالا که چند روز از این ماجرا گذشته، بهتر می‌توان آن را از زوایای مختلف بررسی کرد. فعلا تنها حقیقت واضح این است که نوراللهی، از فهرست ژنرال خارج شده و  بسیار بعید به نظر می‌رسد که شانسی برای حضور در جام ملت‌ها نیز داشته باشد.

امیر بی‌خبر بود

سرمربی تیم ملی حتی در نشست خبری پس از مسابقه نیز صحبتی درباره نوراللهی انجام نداد. ظاهرا او تا آخرین لحظه از هر ماجرایی که برای این بازیکن رخ داده، بی‌خبر بود و دستیارها نیز در این مورد چیزی به او نگفتند. امیر اصلا نمی‌دانست که نوراللهی روی سکوها حضور ندارد و ترجیح داده با ترک ورزشگاه به خانه برود. خود او هم بعد از بازی متوجه چنین ماجرایی شد و اولین تصمیمی که گرفت، کنار گذاشتن احمد از اردوی تیم ملی بود. هرچند بعید به نظر می‌رسید که خود نوراللهی نیز تمایلی به بازگشت به تیم داشته باشد.

موضوع شماره بود؟

امید ابراهیمی چندین سال با شماره 9 در تیم ملی حضور داشت و پس از او این شماره به مهدی طارمی رسید. در بازگشت دوباره امید به اردوی تیم ملی اما ناگهان او با شماره هشت دیده شد. شماره‌ای که به احمد نوراللهی تعلق داشت. با این حال برخلاف چیزی که گفته می‌شود، کمی بعید است که ناراحتی احمد تنها به خاطر این موضوع باشد. چراکه قبل از او هم در بازگشت دوباره مرتضی پورعلی‌گنجی به اردوی ملی، این شماره از نوراللهی گرفته شد و احمد اعتراضی به این موضوع از خودش نشان نداد.

خشمگین از سکونشینی

احمد نور حالا دیگر به یکی از مهره‌های باسابقه تیم ملی تبدیل شده است. او در مقدماتی جام جهانی و حتی در خود این جام به عنوان یک بازیکن ثابت برای تیم ملی ایران بازی کرد. نوراللهی اما در فهرست نهایی بازی با هنگ‌کنگ قرار نگرفت و به سکوها تبعید شد. اتفاقی که ظاهرا او را به شدت ناراحت کرده است. احمد بعد از این ماجرا به بهانه رفتن به هتل و برداشتن یک وسیله، از اردوی تیم ملی جدا شد و دیگر هم به اردو برنگشت. همین اتفاق کافی بود تا کادر فنی نیز از این بازیکن عبور کند.

بازگشت در کار است؟

نوراللهی تا اینجا فقط سکوت کرده و هیچ پالسی برای بازگشت به تیم ملی نفرستاده است. در نتیجه بعید به نظر می‌رسد که رابطه او و قلعه‌نویی به صلح بینجامد. تیم ملی در نهایت بدون این بازیکن راهی جام ملت‌های آسیا خواهد شد. شاید بازگشت یا عدم بازگشت این بازیکن به تیم در آینده نیز به ماندن یا نماندن قلعه‌نویی بستگی داشته باشد. به هر حال فعلا اوضاع بین این بازیکن و کادر فنی تیم، اصلا اوضاع خوبی نیست.