آریا رهنورد

درست در آخرین روز هدایت گل گهر، امیر قلعه‌نویی اولین فهرستش برای تیم ملی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. فهرستی که نکات جالبی در آن دیده می‌شد. این مربی روی خط دروازه، به سه نفر از چهار گلر حاضر در جام جهانی اعتماد کرد. او علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی و پیام نیازمند را به اردو فراخواند اما با یک تغییر استراتژیک و جالب توجه، حسین پورحمیدی را جایگزین امیر عابدزاده کرد.  پورحمیدی در این فصل یکی از بهترین گلرهای لیگ بوده و در ترکیب آلومینیوم، درخشش خاصی داشته است.

در خط دفاعی نیز تغییرات جالبی از سوی این مربی اعمال شد. او دو مدافع محبوب کی‌روش و دو بازیکن فیکس تیم ملی در جام جهانی یعنی مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی را به اردو نبرده است. امیر در قلب دفاع، شجاع خلیل‌زاده و کنعانی را به اردو دعوت کرده و البته عارف آغاسی، امین حزباوی و آرمین سهرابیان را نیز در تیمش خواهد داشت. قرار بود سامان فلاح نیز در اردو باشد اما تصادف این بازیکن، شانس حضور در اردو را از بین برد.  در سمت راست، باز هم صادق محرمی و رامین رضاییان در تیم ملی دیده می‌شوند اما در سمت چپ، خبری از میلاد محمدی نیست و امیر ترجیح داده از احسان حاج‌صفی و میلاد زکی‌پور استفاده کند. زکی‌پور که زمانی در گل گهر شاگرد ژنرال بوده، حالا اولین تجربه حضور در اردوی تیم ملی را به دست آورده است.

در میانه زمین، نفراتی مثل روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی و احمد نوراللهی باز هم در تیم ملی دیده می‌شوند اما ژنرال به سراغ نفراتی مثل میلاد سرلک، رضا اسدی و محمد کریمی نیز رفته است. موضوعی که نشان می‌دهد او لیگ را به دقت زیر نظر داشته و چشم‌هایش را روی استعدادهای لیگ برتر نبسته است.

امیرحسین حسین‌زاده نیز با قلعه‌نویی به تیم ملی فراخوانده شده است. این مربی مهدی ترابی، محمد محبی، علی قلی‌زاده و علیرضا جهانبخش را نیز در تیم ملی خواهد داشت. البته در فهرست اولیه او، محمد عمری و سامان قدوس نیز حضور داشته‌اند اما عمری به دلیل مصدومیت، اردو را از دست داد و قدوس نیز با توجه به شرایط باشگاهی‌‎اش، فعلا در فوتبال انگلیس باقی ماند.

در بین هافبک‌های تیم ملی، حضور دو بازیکن بسیار جالب به نظر می‌رسد. محمدحسین اسلامی از ذوب و رضا شکاری از گل گهر، حالا بخشی از اردوی تیم ملی هستند. دو بازیکنی که در این فصل عملکرد بسیار خوبی در باشگاه‌شان داشته‌اند. دعوت نکردن از مهدی قایدی به اردو نیز، یکی از تصمیم‌های بحث‌برانگیز این مربی به نظر می‌رسد.

در خط حمله بهترین تصمیم امیر، کنار گذاشتن بازیکن مسن و کم‌تحرکی مثل کریم انصاری‌فرد است. طبیعتا تیم ملی ایران نباید بازیکنی از لیگ قبرس داشته باشد! به جای کریم، قلعه‌نویی شهریار مغانلو را در اردوی تیم ملی خواهد داشت. یک مهاجم تنومند که می‌تواند مکمل خوبی برای سردار آزمون و مهدی طارمی باشد. فعلا اولین انتخاب‌های ژنرال امیدوارکننده به نظر می‌رسند. ظاهرا او از جوانگرایی در تیم ملی هراسی ندارد.