جنگ بیست و سوم!

بازی بزرگ این هفته لیگ برتر بین سپاهان و پرسپولیس، بیست و سومین برخورد یحیی با این حریف به عنوان سرمربی است. گل‌محمدی تا امروز تنها در پنج مسابقه، سپاهان را شکست داده و هفت بار هم روبه‌روی این حریف بازنده شده است. جالب اینکه تیم‌های او دقیقا ۲۹ گل به سپاهان زده‌اند و ۲۹ گل هم دریافت کرده‌اند. میانگین ۱.۱۴ امتیازی این مربی از تقابل با سپاهان، نشان می‌دهد او همیشه کار دشواری روبه‌روی این تیم داشته است. بازی نفس‌گیر امروز هم در مسیر قهرمانی لیگ برتر، بسیار کلیدی خواهد بود.

آریا رهنورد

صبا؛ ضدحال  به   سپاهان

پس از استقلال و فولاد، سپاهان از نظر تعداد برخورد، سومین باشگاه با بازی‌های پرشمار در کارنامه مربیگری یحیی به حساب می‌آید. او اولین بار وقتی هدایت صبای قم را بر عهده داشت، با سپاهان روبه‌رو شد. تیم اصفهانی در دقیقه 91 آن بازی توسط امید ابراهیمی به گل رسید اما در دقیقه 93 میلاد سلیمان فلاح بازی را مساوی کرد تا اولین تجربه مربیگری گل‌محمدی مقابل این حریف، به یک تساوی لحظه آخری ختم شود.

مقطع  اول  پرسپولیس؛  برد  و   باخت

یحیی که در لیگ دوازدهم جانشین ژوزه در پرسپولیس شده بود، اواخر لیگ برتر توانست تیم کرانچار را شکست بدهد. این بازی که در آزادی برگزار می‌شد، با برتری یک گله سرخ‌ها به پایان رسید. دو تیم اما کمی بعد در فینال جام حذفی دوباره با هم روبه‌رو شدند. این بار پرسپولیس در بازی خداحافظی مهدوی‌کیا دو بار از حریف جلو افتاد و هر دو بار برتری‌اش را از دست داد. در نهایت هم این تیم کرانچار بود که در پنالتی‌ها حریف را برد تا اولین مقطع حضور یحیی در پرسپولیس را رسما تمام کند. 

نفت  تهران؛  هیجان  علیه  سپاهان

یحیی پس از ترک پرسپولیس، هدایت نفت تهران را بر عهده گرفت و در لیگ چهاردهم با نفت، روبه‌روی سپاهان قرار گرفت. بازی رفت دو تیم، بی‌نهایت جذاب به نظر می‌رسید. مسابقه‌ای که با گل به خودی هادی عقیلی شروع شد و دقایقی بعد، حسین ابراهیمی گل دوم را هم برای نفت زد. تا دقیقه 80، بازی با همین نتیجه دنبال می‌شد اما در 10 دقیقه پایانی، توفان سپاهان از راه رسید و تیم کرانچار با دو گل امید ابراهیمی و حاج‌صفی، بازی را به تساوی کشاند. سپاهانی‌ها بازی برگشت آن فصل را با یک گل از نفت تهران بردند. در حقیقت یحیی به عنوان سرمربی نفت، موفق به شکست دادن این حریف نشد.

ذوب آهن؛   انتقام  حذفی!‌

در لیگ چهاردهم، یحیی سرمربی ذوب آهن بود و هر دو دربی رفت و برگشت اصفهان با نتیجه مساوی تمام شد. در هر دو بازی هم هر کدام از تیم‌ها تنها یک گل به ثمر رساندند. در لیگ پانزدهم اما دو تیم، سه بار با هم روبه‌رو شدند؛ دو بار در لیگ برتر و یک بار در جام حذفی. سپاهان در لیگ، تیم موفق‌تری بود و چهار امتیاز از ذوب گرفت. در نیمه‌نهایی جام حذفی اما این تیم یحیی بود که توانست حریفش را شکست بدهد. آن روز وریا دو گل برای سپاهان زد و ذوبی‌ها نیز توسط مرتضی تبریزی و محمدرضا حسینی به گل رسیدند. طلایی‌ها اما دو ضربه پنالتی را از دست دادند و همین کافی بود تا تیم یحیی به فینال جام حذفی برسد و در نهایت هم قهرمان شود. این مربی بالاخره انتقام شکست حذفی‌اش را از سپاهان گرفت.

یحیی گل‌محمدی امروز برای بیست‌ و سومین بار به عنوان سرمربی، مقابل سپاهان قرار می‌گیرد. جالب اینکه تیم‌های او دقیقا 29 گل به سپاهان زده‌اند و 29 گل هم دریافت کرده‌اند. میانگین 1.14 امتیازی این مربی از تقابل با سپاهان، نشان می‌دهد او همیشه کار دشواری روبه‌روی این تیم داشته است

تراکتور و پدیده؛ یحیی و حسرت پیروزی

گل‌محمدی در دو تیم بعدی‌اش، موفق به شکست دادن سپاهان نشد. او در تنها مسابقه‌اش روبه‌روی سپاهان روی نیمکت تراکتور در حالی که به خاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالات باشگاه ترکیب بسیار جوانی داشت، سه بر صفر بازنده شد. در مشهد نیز یک شکست و دو تساوی برابر سپاهان برای این مربی رقم خورد. در حقیقت او پس از ترک اصفهان و قبل از بازگشت دوباره به تهران، اصلا نتوانسته بود سپاهان را در یک نبرد رودررو شکست بدهد.

پرسپولیس؛   لذت   بردن   ال‌کلاسیکو!‌

وقتی یحیی دوباره سرمربی پرسپولیس شد، مدت بسیار زیادی از آخرین بردش روبه‌روی سپاهان می‌گذشت. اولین پیروزی او برابر این حریف اما به شکل عجیبی به دست آمد. آن روز سپاهانی‌ها دیر به ورزشگاه رسیدند، دیر به زمین رفتند و سرانجام کمیته انضباطی، پرسپولیس را برنده این نبرد اعلام کرد تا یحیی بدون برگزاری بازی‌، یک برد سه بر صفر را به کارنامه‌اش در تقابل با سپاهان اضافه کند. در لیگ بیستم، دو تساوی نه‌چندان جذاب بین شاگردان یحیی و محرم نویدکیا شکل گرفت. این دو مربی در تهران بدون گل مساوی شدند و در اصفهان هم با گل‌های آل‌کثیر و محبی، به تقسیم امتیازها رضایت دادند. لیگ برتر بیست و یکم، حکایت متفاوتی داشت. این بار قرمزها با گل کمال کامیابی‌نیا در زمین بی‌‎طرف روبه‌روی حریف برنده شدند و این سپاهان بود که در بازی برگشت، سه امتیاز را از پرسپولیس گرفت. دو تیم فصل گذشته در بازی رفت به تساوی بدون گل رسیدند و در جام حذفی، برخورد بسیار جذابی با هم داشتند. جایی که سرخ‌ها توانستند با درخشش گولسیانی حریف را چهار-دو شکست بدهند. آخرین برخورد دو تیم تا امروز اما با گل دیرهنگام کریمی، در آزادی به سود سپاهان تمام شده است. این آخرین شکست تیم یحیی روبه‌روی رقبای داخلی تا امروز بوده است.