شکارچی دوشنبه!

اولین مسابقه هفته چهارم لیگ برتر، یک جدال جذاب و تماشایی بین تیم‌هایی است که مسابقه‌های‌شان همیشه پرماجرا بوده است. فصل گذشته، «یحیی» برنده هر دو جدال این دو تیم بود. او در مسابقه رفت، پرسپولیس را با شهرخودرو شکست داد و در دیدار برگشت، شهرخودرو را با پرسپولیس از پیش رو برداشت. گل‌محمدی حالا دوباره برای ۶ امتیاز این جدال با تیم سابقش برگشته اما برای بردن سه امتیاز جدال امروز، یک حریف سرسخت در پیش دارد. رحمتی در چند مسابقه گذشته نشان داده که مربیگری چقدر برایش جدی است و اهداف بلندمدتی در این زمینه در ذهن دارد.

آریا رهنورد

پرسپولیس و مهدی رحمتی در دو دهه گذشته، بارها و بارها با هم روبه‌رو شده‌اند اما تقابل امروز آنها جنس کاملا متفاوتی خواهد داشت. این گلر که زمانی در یک قدمی پیوستن به پرسپولیس هم قرار گرفته بود و در نهایت به یکی از مهم‌ترین سنگربان‌های استقلال در ادوار لیگ برتر بدل شد، این بار به عنوان «سرمربی» روبه‌روی یحیی و تیمش قرار می‌گیرد. برای رحمتی که به تازگی دوران مربیگری را کلید زده، چنین مسابقه‌هایی درست مثل سکوی پرتاب هستند. او با یک پیروزی در چنین نبردی، می‌تواند در مربیگری چند پله بالاتر برود. وجه مشترک این روزهای رحمتی و یحیی، عصبانیت دائمی آنها در کنار زمین است. گل‌محمدی در این فصل یک کارت قرمز دریافت کرده و مجبور شده دیدار قبلی تیمش را از روی سکو تماشا کند و رحمتی نیز در بازی با پیکان، به شدت عصبانی شده و تا مرز درگیری فیزیکی با اعضای کادر فنی حریف رفته است. آنها دو اسم خبرساز برای لیگ برتر هستند. چهره‌هایی که امروز اولین دوئل مستقیم‌شان را به عنوان دو مربی روبه‌روی هم سپری می‌کنند. پرسپولیس در حالی به جدال امروز می‌رسد که در این فصل هیچ گلی دریافت نکرده و در جریان بازی، هیچ گلی به ثمر نرسانده است. شهرخودرو اما با چهار گل زده و دو گل خورده، شرایط کاملا متفاوتی را تجربه کرده است. در نبرد امروز یحیی با تیم سابق و رحمتی با دشمن سابقش روبه‌رو می‌شود. او که تا پایان لیگ هجدهم مرد اول دروازه آبی‌ها بود، حالا در یک سمت جدید به مصاف پرسپولیس می‌رود و امروز بیشتر از همیشه زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد.

در نبرد امروز یحیی با تیم سابق و رحمتی با دشمن سابقش روبه‌رو می‌شود. او که تا پایان لیگ هجدهم مرد اول دروازه آبی‌ها بود، حالا در یک سمت جدید به مصاف پرسپولیس می‌رود و امروز بیشتر از همیشه زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد

رویکرد یحیی برابر نفت مسجدسلیمان، استفاده از نفراتی بود که می‌توانند تیم را در فینال لیگ قهرمانان آسیا همراهی کنند. به همین خاطر وحید امیری و احسان پهلوان، مسابقه را از بیرون شروع کردند و در نهایت هم دو امتیاز برای قرمزها از دست رفت. حالا گل‌محمدی با یک دوراهی استراتژیک روبه‌رو شده است. اینکه او ترکیب تیمش را برای فینال لیگ قهرمانان محک بزند و شرایط مطلوب‌تری برای هماهنگی نفرات تیم به وجود بیاورد، تصمیم خوبی به نظر می‌رسد اما نتیجه نگرفتن در رقابت‌های لیگ، ممکن است تمرکز این تیم را به هم بریزد و حواشی خاصی در اطراف باشگاه به وجود بیاورد. حالا باید کمی صبر کرد و دید که این مربی برای نبرد با شهرخودرو، چه برنامه‌ای در ذهن دارد. برخی از هواداران پرسپولیس معتقدند که اهمیت این دیدارهای لیگ برتر هرگز قابل مقایسه با لیگ قهرمانان نیست و قرمزها باید همه چیز را برای دیدار نهایی مهیا کنند و همه تمرکزشان را روی آن مسابقه بگذارند. با این حال هر وقت که پرسپولیس در لیگ برتر امتیاز از دست می‌دهد، انتقادها از این باشگاه نیز به اوج می‌رسد. در مورد وضعیت این روزهای پرسپولیس، یک مساله کلیدی دیگر را هم نباید فراموش کرد. اینکه همه مهره‌های فعلی باشگاه، می‌خواهند به هر قیمتی از خطر مصدومیت در امان بمانند. برای این بازیکن‌ها اهمیت زیادی دارد که دست به ریسک نزنند و تا حد امکان، خودشان را در خطر آسیب‌دیدگی قرار ندهند. به نظر می‌‌رسد تا زمانی که پرونده لیگ قهرمانان برای تیم یحیی بسته نشود، لیگ برتر رسما برای این تیم کلید نخواهد خورد. آنها فقط زمانی می‌توانند با تمرکز به لیگ برگردند که دیدار نهایی را پشت سر گذاشته باشند. هرچند که نتیجه آن مسابقه هم تاثیر زیادی در روحیه این تیم در ادامه لیگ خواهد داشت.

آخرین برخورد پرسپولیس و شهرخودرو در لیگ برتر، زمانی اتفاق افتاد که کرونا به تازگی به یک مشکل جدی در کشور تبدیل شده بود. بازی‌های لیگ اما هنوز ادامه داشت و خبری از تعطیلی رقابت‌ها نبود. پرسپولیس یحیی آن روز شهرخودرو را با هدایت سراسیایی از پیش رو برداشت و فاصله‌اش را با تیم‌های تعقیب‌کننده بیشتر کرد. پس از آن، لیگ به تعطیلات طولانی‌مدت کرونا رفت و چندین ماه هیچ مسابقه فوتبالی در ایران برگزار نشد. در پایان فصل گذشته، قرمزها فاتح لیگ شدند و شهرخودرو نتوانست به هدف مهمش برای کسب سهمیه آسیا دست پیدا کند. حالا اما یک فصل جدید برای هر دو باشگاه شروع شده و قرمزهای تهران و مشهد، نقشه‌های تازه‌ای برای شروع این فصل در سر دارند. این مسابقه حساس، عیار واقعی دو تیم را تا حدودی نشان خواهد داد. تیم‌هایی که امروز به جز برنده‌ شدن به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.