هفته مهدی‌ها!

امتیازهای کامل به دست آمده برای سپاهان و امتیازهای کامل از دست رفته برای فولاد، فعلا اولین نشانه‌های کلیدی پایان هفته چهارم لیگ برتر هستند. هفته‌ای که به نظر می‌رسد با درخشش مهدی لیموچی و مهدی عبدی، هفته مهدی‌های لیگ برتر ایران بود. چهار هفته از لیگ سپری شده و فعلا سپاهان جدی‌ترین مدعی قهرمانی در لیگ برتر به حساب می‌آید. پرسپولیس و استقلال هم پشت سر این تیم هستند و تیم جوان مجتبی حسینی نیز یکی از تیم‌های غافلگیرکننده این فصل بوده است. این چهار هفته، فعلا زمانی برای توقف لیگ است تا اردوهای ملی از راه برسند.

 آریا طاری

نان، عشق و گل هزار

این هفته، لحظه مهمی برای مهرداد محمدی رقم خورد و او توانست اولین گلش را با لباس استقلال به ثمر برساند. نکته مهم در مورد این گل، تبدیل شدن آن به هزارمین گل استقلالی‌ها در تاریخ لیگ برتر بود. آبی‌های پایتخت اولین تیم تاریخ فوتبال ایران هستند که توانسته‌اند هزار گل در لیگ برتر به ثمر برسانند. زدن این گل رند، نام مهرداد محمدی را برای همیشه در میان گلزنان خاص تاریخ استقلال حفظ خواهد کرد. بازیکنی که تازه گلزنی برای تیم نکونام را کلید زده است.

 

ناجی پیدا شد

تراکتور بالاخره گلزن دلخواهش را پیدا کرد و مهدی عبدی توانست در اولین دقایق بازی برای این تیم، اولین گلش را برای قرمزها به ثمر برساند تا تیم خمز بعد از سه شکست متوالی، اولین پیروزی‌اش را در رقابت‌های این فصل جشن بگیرد. عبدی روش جالبی را هم برای جشن گرفتن این گل انتخاب کرد و شادی‌اش را با حسین پورحمیدی سهیم شد. گلری که این روزها تحت فشار بسیار زیادی قرار داشته است. آیا مهدی عبدی می‌تواند ناجی این فصل برای تراکتوری‌ها باشد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال هنوز باید زمان بیشتری صبر کنیم.

این تیم متوقف نمی‌شود

سپاهان مورایس در این فصل، تیمی متوقف‌نشدنی به نظر می‌رسد. تیمی که این هفته گل اول بازی با پیکان را دریافت کرد و حتی 10 نفره هم شد اما در نهایت یک پیروزی دلچسب را به دست آورد. رضا اسدی با گلزنی در هر چهار بازی ابتدایی‌اش برای سپاهان، شروع بی‌نظیری در این تیم داشته است. اوضاع تیم رسول خطیبی هم در این فصل عجیب به نظر می‌رسد. تیمی که در سه مسابقه از چهار هفته ابتدایی لیگ، گل اول بازی را زده اما برتری‌اش را به شکل ساده‌ای از دست داده است. این تیم خوب به گل می‌رسد اما برنامه‌ای برای حفظ کردن این گل ندارد.

بانوان خوش‌شانسی می‌آورند! 

حضور بانوان در مسابقه بین نساجی و صنعت، برای تیم شمالی خوش‌یمن بود. چراکه آنها بعد از 19 هفته ناکامی در کسب پیروزی، موفق شدند یک برد لیگ برتری را جشن بگیرند. مدت‌های مدیدی بود که نساجی اصلا بردی به دست  نمی‌آورد و شرایط بسیار بدی داشت اما حالا همه چیز تغییر کرده و این تیم بالاخره توانست یک برد عالی را در خانه جشن بگیرد. نکته مهم دیگر این بازی، اخراج عبدا... ویسی از کنار زمین بود. در این هفته پراخراج لیگ برتر، کارت قرمز گرفتن ویسی آخرین شانس‌های نفت برای بازگشت به این مسابقه را کاملا از بین برد.

شگفتی‌ساز کشف شد

به نظر می‌رسد آلومینیوم اراک، قرار است شگفتی‌ساز جدید فوتبال ایران باشد. اراکی‌ها تابستان عجیبی را پشت سر گذاشتند. تقریبا همه ستاره‌های ثابت این تیم، جدا شدند و بیشترشان هم به نساجی رفتند. از حسین پورحمیدی روی خط دروازه تا دو دفاع ثابت این تیم یعنی وحید محمدزاده و احسان حسینی و حتی نفراتی مثل قائدرحمتی و محمدرضا آزادی، ایرالکو را ترک کردند. به نظر می‌رسید با این میزان جدایی، اراکی‌ها به انتهای جدول نزدیک شوند اما همین تیم بعد از نمایش خوب و شکست روبه‌روی پرسپولیس در اولین هفته از لیگ برتر، سه دیدار بعدی را با برد پشت سر گذاشته و حالا یکی از تیم‌های 9 امتیازی جدول لیگ به شمار می‌رود. ستاره این هفته آلومینیوم نیز وینگر جوان این تیم یعنی مهدی لیموچی بود. بازیکنی که در پیکان برای حسینی بازی می‌کرد و حالا در تیم جدید او به یک مهره مهم تبدیل شده است.

مجبورند، مجبور! 

چرا مدافعان پرسپولیس در این فصل جور گل‌نزنی مهاجمان‌ را می‌کشند؟ چون مجبورند! پرسپولیس در این فصل پنج گل زده که سه گل آن را مدافعان وارد دروازه رقبا کرده‌اند. در نبرد با فولاد نیز مرتضی پورعلی‌گنجی اولین گل بازی را وارد دروازه حریف کرد. نکته امیدوارکننده این بازی برای یحیی، درخشش خریدهای جدید تیم بود. مسعود ریگی در یک نمایش بسیار ایده‌آل، پاس گل داد. شهاب زاهدی نیز اولین پاس گل با لباس پرسپولیس را تجربه کرد و یاسین سلمانی، اولین گلش را برای قرمزها خیلی زود به ثمر رساند. از سوی مقابل، اوضاع فولاد در این فصل فاجعه‌بار به نظرمی‌رسد. آنها برای اولین بار در همه تاریخ‌شان، لیگ را با چهار شکست متوالی کلید زده‌اند و فعلا یکی از گزینه‌های سقوط نیز محسوب می‌شوند.