نگار رشیدی 

این فقط پرسپولیس نبود که این هفته در نبرد آسیایی‌‎اش، با هجوم سرماخوردگی روبه‌رو شد و شرایط تلخی را پشت سر گذاشت. نماینده فوتبال زنان ایران در آسیا یعنی خاتون بم نیز چنین اتفاقی را تجربه کرد. 

خاتون که فصل گذشته قهرمانی لیگ فوتبال زنان را جشن گرفت، حالا برای حضور در رقابت‌های قهرمانی باشگاهی آسیا به ازبکستان سفر کرده اما نتایج دلخواهش را به دست نیاورده است. این تیم در اولین بازی روبه‌روی سیدنی قرار گرفت. حریف پرستاره‌ای که در نهایت نماینده ایران را شکست داد. 

فوتبال زنان در استرالیا در سال‌های گذشته پیشرفت محسوسی داشته و حالا می‌توان گفت که آنها به یکی از بهترین کشورهای دنیا در این زمینه تبدیل شده‌اند. یکی از بهترین بازیکنان دنیای فوتبال زنان یعنی سم کر که این روزها در چلسی می‌درخشد نیز به این کشور تعلق دارد. خاتون بم در دومین بازی آسیایی‌اش، روبه‌روی تیم قهرمان فصل گذشته کره‌جنوبی قرار گرفت. یک بازی بسیار سخت که نتیجه آن برای هر دو تیم اهمیت بسیار زیادی داشت. 

خاتون در این بازی مقابل هیوندای کره‌جنوبی به زمین رفت و اواسط نیمه اول، می‌توانست دروازه حریف را باز کند. تک به تک از دست رفته نگین زندی اما موجب شد بازی با همان نتیجه مساوی دنبال شود. هیوندای در این بازی تقریبا صاحب تنها یک بخت نسبتا خوب برای گلزنی شد. اتفاق عجیب اما بین دو نیمه خودش را نشان داد. جایی که خاتون فقط دو بازیکن روی نیمکت داشت که برای گرم کردن بین دو نیمه به زمین آمدند. بقیه مهره‌های این تیم به دلیل بیماری در دسترس نبودند و این موضوع کار خاتون را کمی دشوار می‌کرد.

حریف کره‌ای خاتون در نیمه دوم، صاحب یک ضربه پنالتی شد و گل اول بازی را زد اما نگین زندی با یک فرار تماشایی از عمق دفاع حریف، توانست بازی را به تساوی بکشاند. 

زندی خیلی خوب از عمق دفاع هیوندای فرار کرد و با یک ضربه دقیق و آرام، توپ را به تور دروازه این تیم رساند تا خاتون قدرتش را در زمین نشان بدهد. هیوندای اما به گل دوم بازی رسید تا سه امتیاز این مسابقه را به دست بیاورد. 

شاید باختن روبه‌روی قهرمان همیشگی لیگ زنان کره فاجعه نباشد اما با توجه به بازی بسیار خوب خاتون و نمایش عالی دختران این تیم، هضم این شکست کار راحتی به نظر نمی‌رسید. بازیکنان خاتون اگر کمی دقت بیشتری به خرج می‌دادند و مرتکب اشتباه دفاعی نمی‌شدند، حتما این بازی را به سود خودشان تمام می‌کردند. جالب اینکه خود نگین زندی نیز به عنوان گلزن تیم، بیمار بود اما به هر قیمتی خودش را به زمین رساند. 

شاید در شرایط برابر، خاتون حداقل یک تساوی از این دیدار به دست می‌آورد. به هر حال فوتبال زنان در ایران همچنان در ابتدای راه است و هیچ دلیلی برای حسرت خوردن ندارد. همان‌طور که زهرا قنبری به درستی اشاره کرده، تیمی مثل خاتون به خوبی می‌تواند راه را برای نسل جدیدی از دختران فوتبالیست در ایران باز کند.