گرگ باران دیده!

رم فاصله‌ای با شکست خوردن در نبرد خانگی با لچه و درگیر شدن با یک بحران دیگر نداشت که مورینیو، سردار آزمون را وارد زمین مسابقه کرد و پس از آن، همه چیز به سود گرگ‌ها شد. تیمی که تا دقیقه ۹۰ بازی را باخته بود، سرانجام زمین را به عنوان برنده ترک کرد و بازگشت جذابی را پشت سر گذاشت. مرد اول این بازگشت، بدون شک سردار آزمون بود. بازیکنی که با یک ضربه سر مهارنشدنی، بالاخره اولین گلش در فوتبال ایتالیا را به ثمر رساند. او فقط با ۶۴ دقیقه بازی در سری آ، توانست اولین گلش را برای جالوروسی بزند.

آریا طاری 

تنها 18 دقیقه بعد از ورود سردار آزمون به ترکیب رم برابر لچه، این بازیکن با یک ضربه سر استثنایی دروازه حریف را باز کرد. او که قبلا هم به محض ورود به ترکیب رم تاثیرش را در این تیم نشان داده بود، این بار توانست تیمش را به جریان یک مسابقه بسیار گره خورده، برگرداند. نکته جالب در مورد گل سردار، جاگیری فوق‌العاده این بازیکن بود. وقتی زالوسکی در سمت راست خط دفاعی لچه برای ارسال آماده می‌شد، سردار هنوز درون محوطه جریمه نبود اما به سرعت به درون محوطه رفت و با یک ضربه سر عالی، دروازه‌بان لچه را مغلوب کرد. اولین گل سردار در سری آ، یک تجربه خاص برای این بازیکن بود. بدون شک این گل، چیزهای زیادی را برای آزمون تغییر می‌دهد. حالا هواداران باشگاه خواهان تماشای زوج آزمون و لوکاکو در خط حمله تیم هستند. این دو نفر به خصوص وقتی دیبالا پشت سرشان دیده می‌شود، بسیار خطرناک به نظر می‌رسند. اصلا بعید نیست با این درخشش، سردار جایی در ترکیب ثابت رم برای خودش دست و پا کند. این گل دیدگاه هواداران رم را نسبت به این بازیکن کاملا تغییر داده است. او حالا می‌تواند به مهره مهمی برای تیم آقای خاص تبدیل شود.

اولین گل‌ها در هر باشگاه برای سردار، همیشه اهمیت زیادی داشته‌اند. او وقتی به روبین کازان ملحق شده بود، اولین گلش برای این باشگاه را در یک نبرد اروپایی روبه‌روی مالمو به ثمر رساند. گلی که شکست تیم سوئدی مقابل روبین کازان را قطعی کرد. سردار آزمون اولین گلش برای روستوف را نیز در یک بازی بسیار نزدیک جشن گرفت. وقتی او وارد زمین مسابقه تیمش با کوبان کراسنودار شد، بازی با تساوی دنبال می‌شد و حریف حملات بیشتری انجام می‌داد اما آزمون با یک والی دیدنی، توپ را از خط دروازه تیم رقیب عبور داد و کاری کرد که اولین گلش برای روستوف، به یک تجربه فراموش‌نشدنی تبدیل شود. او در ترکیب زنیت هم رویایی‌ترین شروع ممکن را پشت سر گذاشت. اولین بازی سردار برای زنیت، در پلی‌آف لیگ قهرمانان روبه‌روی فنرباغچه اتفاق افتاد. جایی که این بازیکن موفق شد دو بار دروازه این تیم را باز کند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یک مهره کلیدی برای تیم جدیدش تبدیل شود. او اولین گلش برای لورکوزن را نیز برابر گروترفورث زد. گلی که حاصل سماجت سردار و تعقیب کردن توپ توسط این بازیکن تا آخرین لحظه بود. حالا آزمون در یک بازی سخت، ناجی ژوزه و تیمش شده است. بازیکنی که در دقیقه 73 به زمین آمد و در دقیقه 91، مسابقه را به تساوی کشاند. او اولین گلش برای رم را یک حس باورنکردنی دانسته و به نظر می‌رسد از این لحظه خاص، اعتماد به نفس زیادی گرفته است. تنها چند دقیقه بعد از این گل، روملو لوکاکو نیز پیروزی رم را قطعی کرد تا همه چیز در این بازی به سود گرگ‌ها پیش برود. البته که شکست دادن تیمی مثل لچه آن هم در ورزشگاه المپیکو، یک تجربه خارق‌العاده نیست اما به هر حال بازگشت به بازی آن هم بعد از دقیقه 90، در هر شرایطی دلچسب به نظر می‌رسد.

تنها 18 دقیقه بعد از ورود سردار آزمون به ترکیب رم برابر لچه، این بازیکن با یک ضربه سر استثنایی دروازه حریف را باز کرد. اصلا بعید نیست با این درخشش، سردار جایی در ترکیب ثابت رم برای خودش دست و پا کند. او حالا می‌تواند به مهره مهمی برای تیم آقای خاص تبدیل شود

«سردار را دوست دارم اما فعلا در حد سری آ نیست». وقتی مورینیو این جمله را به زبان می‌آورد، هرگز تصور نمی‌کرد آزمون به همین سرعت با شرایط خاص بازی در سری آ هماهنگ شود. ستاره ایرانی اما نشان داد که یک بازیکن مبارز است و به هیچ قیمتی تسلیم نمی‌شود. او در سن و سال بسیار کم ایران را ترک کرد و چالش زندگی در یک کشور جدید با آب و هوا و زبان کاملا متفاوت را پشت سر گذاشت. او بعدا از این منطقه امن ذهنی‌اش هم جدا شد تا به جای قهرمانی‌های مداوم با زنیت، دشواری‌های تازه‌ای را در فوتبال باشگاهی آلمان پشت سر بگذارد. او حالا در ایتالیا بازی می‌کند. لیگی که به لحاظ دفاعی، همیشه بهترین لیگ دنیا بوده و گل زدن در آن برای مهاجمان دردسرهای زیادی به وجود آورده است. با این حال آزمون بدون هراس به سراغ این چالش رفته و حالا با این گل، تصویر کاملا متفاوتی را از خودش به هواداران جالوروسی نشان داده است. تنها مشکل سردار کنار گذاشته‌شدن از فهرست اروپایی باشگاه رم است. تصمیمی که حالا شاید ژوزه مورینیو دیگر از آن راضی نباشد.