همین تابستان بود که طرفداران نیوکاسل با یکی از خریدهای تیم‌شان در بازار نقل و انتقالات، شعار می‌ساختند و خوشحالی می‌کردند. پیوستن ساندرو تونالی به نیوکاسل آن هم با رقم قابل توجه 70 میلیون یورو، سروصدای زیادی در همه دنیا به راه انداخته بود. این رقم معمولا برای بازیکنان ایتالیایی سابقه زیادی ندارد و میلان هم به محض روبه‌رو شدن با این پیشنهاد، راضی به فروش ساندرو شد. این هافبک که از کودکی طرفدار سرسخت روسونری بود، اصلا دوست نداشت میلان را ترک کند اما این اتفاق برخلاف میل او رخ داد. در نیوکاسل همه تلاش کردند حسی شبیه خانه را برای تونالی ایجاد کنند تا این بازیکن، با روحیه خوبی در ترکیب تیم قرار بگیرد. اولین نمایش‌های این فوتبالیست در تیم جدیدش هم نمایش‌های بسیار خوبی بودند اما هنوز هیچ‌کس نمی‌دانست که قرار است چه توفانی از راه برسد. توفانی که آمد و همه چیز را با خودش برد.

تونالی یکی از سه فوتبالیست مطرح ایتالیایی بود که در رسوایی شرط‌بندی گرفتار شد. او رسما اعتراف کرد که این کار را در 16 سال گذشته همواره انجام داده و در حقیقت به شرط‌بندی اعتیاد داشته است. اعتیادی که هرگز ترک نشد. ساندرو به گفته خودش البته هرگز روی بازی‌های تیم خودی و نبردهایی که در آنها حضور داشته، شرط نبسته است. به هر حال این رسوایی، او را برای 10 ماه از حضور در زمین فوتبال محروم کرد. این یعنی ساندرو نمی‌تواند در یورو همراه تیم ملی کشورش باشد و در انگلیس نیز به جز این فصل، بخشی از فصل آینده را هم از دست می‌دهد. این اتفاق، یک فاجعه بزرگ برای نیوکاسلی‌ها بود. باشگاهی که حالا دیگر از 70 میلیون یورو هزینه برای جذب تونالی پشیمان به نظر می‌رسد. نیوکاسل فعلا تحقیقاتی را در مورد این اتفاق شروع کرده تا به یک نتیجه قطعی در مورد این سوال برسد که آیا میلان از وضعیت خاص تونالی باخبر بود؟ اگر ثابت شود که میلانی‌ها این حقیقت را می‌دانستند اما آن‌ را در پروسه فروش تونالی انکار کردند، یک جنجال بزرگ ایجاد می‌شود و شاید حتی جلوی این قرارداد گرفته شود. به هر حال فعلا همه چیز کاملا مبهم به نظر می‌رسد. از طرف دیگر نیوکاسل به عنوان باشگاهی که در لیگ قهرمانان اروپا حاضر است، با غیبت طولانی تونالی در خط هافبک مشکلاتی را احساس می‌کند. آنها با توجه به مالکان عربستانی‌شان، به دنبال خرید بازیکن از الهلال هستند و می‌خواهند روبن نوش را به لیگ برتر برگردانند. به گفته مدیران نیوکاسل، هیچ مانعی برای خرید بازیکن از لیگ عربستان در انگلیس وجود ندارد. هرچند که هیچ باشگاهی تا امروز این کار را انجام نداده است.

«می‌خواهم با تونالی برقصم». این بخشی از مهم‌ترین شعار هواداران نیوکاسل برای ستاره ایتالیایی بود. حالا اما در سنت جیمز پارک دیگر هیچ‌کس دوست ندارد با ساندرو برقصد. اضافه شدن او به نیوکاسل، چیزی شبیه یک رویای بزرگ برای طرفداران این تیم به نظر می‌رسید اما به مرور زمان به شکل یک کابوس تلخ درآمد.