اگر نشستن رومن آبراموویچ روی صندلی مالکیت چلسی را بزرگ‌ترین نقطه عطف تاریخ این باشگاه بدانیم، جدایی اجباری این مالک هم نقطه سقوط تاریخی این باشگاه بوده است. چلسی قبل از رومن، یک تیم معمولی بود و پس از او نیز به یک تیم معمولی تبدیل شد. با این تفاوت که تیم معمولی اول زیاد هزینه نمی‌کرد و تیم معمولی دوم، چپ و راست پوند و دلار می‌سوزاند! در چلسی، هیچ چیز سر جای خودش نیست و شکست این هفته روبه‌روی برنتفورد آن هم در استمفوردبریج، کابوس بزرگی برای هواداران باشگاه شده است. به نظر می‌رسید تساوی هفته گذشته با آرسنال، کورسوی امیدی را برای آبی‌های لندن به وجود آورده باشد اما ظاهرا نباید آن نتیجه را زیاد جدی گرفت. چراکه چلسی، هنوز هم نشانه‌هایی از یک تیم بیمار دارد.

می‌گویند «فوتبال سیاسی نیست» اما به محض شروع جنگ روسیه و اوکراین، رومن آبراموویچ وادار به ترک چلسی شد. جالب اینکه او حتی نتوانست این تیم را به فروش برساند و یا حتی طلب‌های مالی‌اش را از چلسی بگیرد. رفتن آبراموویچ، ضربه سختی به تیم انگلیسی زد. چراکه باشگاه در دو دهه گذشته، کاملا به این مدیر وابسته شده بود. آبراموویچ شیوه‌ای کاملا متفاوت برای مالکیت چلسی داشت. او همیشه در کنار تیم بود و اصلا مثل خانواده گلیزر نبود که یونایتد را به حال خودش رها کنند. رومن همه بازی‌های چلسی را از نزدیک می‌دید و گاهی حتی در جلسه‌های تمرینی تیمش شرکت می‌کرد. این خاصیتی نبود که در هر مالکی یافت شود. او حقیقتا به چلسی و پروژه‌اش در این باشگاه علاقه داشت.

پس از آبراموویچ، تاد بولی مالکیت چلسی را بر عهده گرفت. مردی که هزینه‌های زیادی برای باشگاه انجام داد اما ذهنیتش، آمریکایی بود و ایده‌های عجیبی مثل برگزاری بازی آل‌استار بین تیم‌های غرب و شرق فوتبال انگلیس در ذهن‌ داشت! او توماس توخل را برکنار کرد و گراهام پاتر را به جای او نشاند. توخل همان مردی بود که توانست با چلسی قهرمان اروپا شود. پاتر اما هرگز در قواره‌های حضور روی نیمکت این باشگاه نبود. پس از مدتی، پاتر هم رفت و جای خودش را به پوچتینو داد. مردی که قبلا روی نیمکت تاتنهام، یک مربی بسیار موفق بود. با این حال حجم تغییرات زیاد چلسی، فروش گسترده ستاره‌های این تیم در این تابستان و ورود نفرات پرشمار، کار را برای رسیدن به هماهنگی در این تیم دشوار می‌کند. چلسی با این فرم، هیچ شانسی برای رسیدن به سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان ندارد و این یعنی باشگاه با ضررهای مالی بیشتری روبه‌رو خواهد شد. طبیعتا زمان زیادی لازم است تا مالکان جدید هم تیمی در قواره قهرمانی اروپا بسازند. این اتفاق در دوران آبراموویچ نیز فقط دو بار رخ داد. با این حال چلسی همیشه یکی از بهترین تیم‌های جدول لیگ برتر به شمار می‌رفت. ویژگی مهمی که حالا دیگر در این باشگاه دیده نمی‌شود. آنها عملا به زنگ تفریح بسیاری از باشگاه‌های دیگر تبدیل شده‌اند و تحمل چنین وضعیتی برای هواداران باشگاه بیش از حد دشوار است.