همان‌طور که انتظار می‌رفت، یحیی دوباره به جلسه‌های تمرینی پرسپولیس برگشت و تیمش را تمرین داد. او هرگز قراردادش را با پرسپولیس فسخ نکرده بود. چند روز قبل، خبر فسخ قرارداد این مربی روی خروجی چند خبرگزاری قرار گرفت اما سازمان لیگ همه چیز را تکذیب کرد. اساسا بدون فسخ در سازمان لیگ نیز اجازه جدایی این مربی وجود نداشت. 

سوال اصلی اینجاست که آیا یحیی اصلا می‌توانست قراردادش را فسخ کند؟ این سوال قبلا در مورد بیرانوند نیز وجود داشت. بیرو قراردادش را به صورت یک‌طرفه فسخ کرد اما اگر به تیم دیگری می‌رفت، به احتمال زیاد محروم می‌شد. در مورد یحیی نیز وضعیت از همین قرار بود. 

او به لحاظ قانونی با توجه به دریافت دستمزد کاملش در فصل گذشته (البته بدون آپشن‌ها) اصلا نمی‌توانست با پرسپولیس فسخ کند. اگر هم به لحاظ قانونی قادر به انجام این کار بود، با توجه به قوانین فوتبال ایران باید تا پایان فصل بدون تیم می‌ماند. در نتیجه خود او هم چنین پایانی را در پرسپولیس و لیگ بیست و سوم برای خودش نمی‌خواست. به همین خاطر مدیران باشگاه هم ماجرا را چندان جدی نگرفتند و اجازه دادند یحیی به سفر برود و کمی آرام شود. 

او درست به سبک لیگ برتر بیست و یکم عمل کرد. جایی که ناگهان از تمرین تیم محو شد و به سفر رفت. او استعفایش را نیز به صورت رسمی مطرح نکرده و وقتی از سفر برگشت، خیلی عادی تیمش را تمرین داد. تمرین پرسپولیس بدون یحیی، فقط برای یک روز تعطیل بود و پس از آن، بازیکن‌ها دوباره به جلسه تمرینی آمدند. از شنبه نیز خود این مربی، دوباره تمرین دادن به نفرات تیم را پذیرفت.

حالا باید به این فکر کرد که این استعفا، چقدر روی شرایط تیم اثر می‌گذارد؟ بین یحیی و درویش، فقط دو راه مانده است؛ یا در روزهای پیش رو با هم صلح کنند و یا یکی از این دو نفر تصمیم به ترک باشگاه بگیرد. شرایط گل‌محمدی اما با این اتفاق در پرسپولیس، کمی تغییر خواهد کرد. 

اگر از این پس تیم او در لیگ نتیجه نگیرد، خیلی‌ها ماجرا را به همین استعفا مرتبط خواهند کرد. به هر حال او در شرایط عجیبی تیم را رها کرد و به دوبی رفت. آن هم در شرایطی که یک مربی در این فصل سخت بیشتر از هر زمان دیگری به ماندن در تیم و تمرکز روی باشگاه نیاز دارد. داستان یحیی حالا درست شبیه تکرار ماجرای بیرانوند شده است. فردی که علیه باشگاه طغیان می‌کند اما در پایان نمایش، برمی‌گردد و دوباره در همین تیم حاضر می‌شود. 

این مربی انتظاراتی دارد که از سوی مدیران باشگاه برآورده نشده است. آیا این اتفاق ظرف روزهای آینده رخ خواهد داد؟ هیچ‌کس نمی‌داند. اگر یحیی به نقطه جوش برسد، شاید استعفا بدهد و عطای بودن در پرسپولیس را به لقایش ببخشد. در شرایط فعلی، این مربی اصلا از وضعیتش در باشگاه راضی نیست اما به ترک فوری باشگاه هم فکر نمی‌کند و فعلا می‌خواهد به ماندن در پرسپولیس ادامه بدهد.