دلاوری روی میز!‌

تیراندازی و بوکس، دو رشته‌ای بودند که بازی‌های‌شان در هانگژو روز شنبه به پایان رسید. در این دو رشته پرمدال، سهم کاروان ایران فقط یک برنز بود. حالا رقابت‌های دوومیدانی آغاز شده‌ است و به نظر می‌رسد ایران در قایقرانی نیز پتانسیل تصاحب چند مدال را دارد. روزهای پیش رو، روزهای پرمدالی برای کاروان ایران در چین خواهد بود.

نگار رشیدی 

و   سرانجام   مدال!‌

پیش از شروع بازی‌های آسیایی، انتظار زیادی از تیم ملی تیراندازی وجود داشت. چراکه این تیم در المپیک درخشیده بود و در دوره‌های قبلی بازی‌های آسیایی نیز توانسته بود خودی نشان بدهد. عملکرد مهره‌های تیم ملی تیراندازی در هانگژو اما اصلا قابل قبول نبود. بدون تردید بخشی از این ماجرا به ضعف شدید در امکانات تمرینی تیم مربوط می‌شد. به هر حال چهره‌های سرشناس زیادی در تیراندازی، شانس تصاحب مدال را از دست دادند اما سرانجام روز گذشته بود که هانیه رستمیان و امیر جوهری‌خو در تپانچه میکس 10 متر، اولین مدال تیراندازی ایران در بازی‌های آسیایی را تصاحب کردند. آنها که از دور مقدماتی به رده‌بندی رفته بودند، در بازی تصاحب برنز رقبای هندی‌شان را شکست دادند تا تیراندازی ایران در چین، بدون مدال نماند.

یازدهمین   نقره   ایران

اولین نماینده کوراش ایران در بازی‌های آسیایی، شروع خوبی را در این رقابت‌ها تجربه کرد. وحید بریمانلو در نبردهای متوالی با قدرت زیادی رقبایی از ویتنام، چین‌تایپه و تاجیکستان را شکست داد تا با رسیدن به فینال، خیال خودش را از بردن مدال نقره راحت کند. او با انگیزه‌های زیادی روبه‌روی حریف ازبکستانی‌اش نیز حاضر شد و تا پایان بازی، خیلی خوب جنگید اما در نهایت شکست خورد تا شانس چهارمین طلا از دست ایران برود و به جای آن، یازدهمین نقره کاروان ایران در هانگژو به دست بیاید. جالب اینکه این دهمین مدال طلای ازبک‌ها در این بازی‌ها به شمار می‌رود و آنها را به یکی از غافلگیرکننده‌ترین کشورها در بازی‌های آسیایی تبدیل کرد. ایران در چند رشته رزمی، مدال‌های مهمی را درست در آخرین قدم‌ها از دست داده است. اگر چند نقره ایران در این بازی‌ها به طلا تبدیل می‌شدند، ایران حالا بین پنج کشور اول بازی‌های آسیایی قرار می‌گرفت.

کاری که پسران تنیس روی میز ایران در هانگژو انجام دادند، فراتر از حد تصور به نظر می‌رسد. آنها ابتدا موفق شدند بعد از 65 سال، دوباره ایران را در این رشته ورزشی صاحب مدال تیمی بازی‌های آسیایی کنند و حالا برادران عالمیان در بخش دو نفره هم ژاپن را کنار زدند تا مدال برنزشان قطعی شده باشد

بوکس،   بدون   مدال

حذف آخرین بوکسور ایرانی از هانگژو، پرونده این ورزش را در بازی‌های آسیایی برای ایران بست. ایمان رمضان‌پور اولین بازی‌اش را از حریف کره جنوبی برد اما در دومین بازی روبه‌روی رقیبی از چین قرار گرفت و بازنده شد. حریف از تجربه‌اش استفاده کرد و در سه راند، رمضان‌پور را شکست داد. ایمان آخرین امید بوکس ایران برای تصاحب مدال در بازی‌های آسیایی بود. این بار اما خبری از مدال نشد و بوکس با ناکامی به کارش در هانگژو پایان داد.

از   کدام   طلسم  حرف   می‌زنید؟

کاری که پسران تنیس روی میز ایران در هانگژو انجام دادند، فراتر از حد تصور به نظر می‌رسد. آنها ابتدا موفق شدند بعد از 65 سال، دوباره ایران را در این رشته ورزشی صاحب مدال تیمی بازی‌های آسیایی کنند. در انفرادی اوضاع چندان خوب پیش نرفت اما تیم دو نفره نوشاد و نیما عالمیان در پینگ‌پنگ دوبل، فوق‌العاده ظاهر شدند و با شکست دادن ژاپن، مدال‌شان را قطعی کردند. ژاپن با دو ستاره در این رشته حاضر شده بود. این تیم در مرحله قبلی، کره‌جنوبی را هم شکست داد اما برادران عالمیان بعد از شکست دادن ژاپنی‌ها در بخش تیمی، حالا در دو نفره هم این تیم را کنار زدند تا مدال برنزشان قطعی شده باشد. این تیم جذاب دو نفره که همه طلسم‌ها را جابه‌جا کرده، حالا برای اولین بار در تاریخ مدال پینگ‌پنگ دوبل را برای ایران گرفته است. آنها این بار دست به هر کاری می‌زنند که مدال‌شان از برنز  خوشرنگ‌تر باشد.

تیم‌هایی   بدون   توقف

تیم ملی بسکتبال ایران آخرین حریفش در دور گروهی بازی‌های آسیایی را نیز شکست داد تا با قدرت، سرگروهی‌اش را قطعی کند. ایران با 26 اختلاف امتیاز به قزاقستان غلبه کرد و یک پیروزی مهم را جشن گرفت. بردی که تیم ملی را مستقیما به مرحله یک‌چهارم نهایی فرستاد. تیم دمیر در یک‌چهارم نهایی باید با برنده مسابقه قطر و احتمالا یک تیم از بین تایلند و فلسطین مسابقه بدهد. این تیم مسیر همواری برای رسیدن به نیمه‌نهایی دارد و در نیمه‌نهایی، به احتمال زیاد روبه‌روی ژاپن قرار خواهد گرفت. در بسکتبال سه نفره، ایران که تا روز آخر تیم اول جدول بود، به رده سوم دور گروهی رضایت داد و ناچار شد در دور حذفی یک بازی بیشتر را انجام بدهد. آنها هندوستان را بردند و حالا در یک‌چهارم نهایی با مغلوستان روبه‌رو خواهند شد.

هندبال   معجزه   می‌خواهد

تیم ملی هندبال دومین بازی‌اش در دور دوم گروهی بازی‌های آسیایی را هم به بحرین واگذار کرد تا بعد از شکست کویت، عملا در آستانه حذف شدن از این رقابت‌ها باشد. ایران در صورت بردن بازی آخر هم شانس زیادی برای صعود به نیمه‌نهایی ندارد و برای رسیدن به این مرحله، معجزه می‌خواهد.