راه رفتن روی آب!

اگرچه چین در همان ساعت‌های اول شروع رسمی بازی‌های آسیایی با ۱۱ مدال طلا راهش را از همه رقبا جدا کرد اما بانوان ایرانی نیز توانستند به سرعت ایران را در بین کشورهای مدال‌آور این مسابقه‌ها قرار بدهند. شروع کاروان ایران در هانگژو امیدوارکننده بود و ورزشکاران زن ایرانی با قدرت زیادی در میادین حاضر شدند. هر دو مدال اول کاروان ایران در روز اول بازی‌ها به بانوان اختصاص داشت. آنها با این سطح از پیشرفت، معجزه‌ای شبیه راه رفتن روی آب انجام داده‌اند!

نگار رشیدی 

26 صدم ثانیه تا مدال! 

چیزی نمانده بود تا اولین مدال کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو، توسط بانوان روئینگ سبک‌وزن به دست بیاید. نازنین ملایی و کیمیا زارعی موفق شدند به فینال روئینگ سبک‌وزن برسند تا با بهترین‌های این رشته در آسیا برای بردن مدال رقابت کنند. این تیم دو نفره در پایان رقابت توانست رکورد 7 دقیقه، 17 ثانیه و 90 صدم ثانیه را ثبت کند و در جایگاه چهارم بایستد. نازنین و کیمیا فقط 26 صدم ثانیه با بردن مدال برنز فاصله داشتند و بسیار بدشانس بودند که در جایگاه اول قرار نگرفتند. با این حال عملکرد آنها در این رقابت‌ها، عملکرد بسیار خوبی به نظر می‌رسید و اولین مدال کاروان ایران نیز خیلی زود در قایقرانی به دست آمد. همچنین در روئینگ دونفره سنگین‌وزن مردان قایق ایران با ترکیب امیرحسین محمودپور و رضا قهرمانی زمان ۶ دقیقه، ۳۴ ثانیه و ۲ صدم ثانیه را ثبت کرد و چهارم شد. 

دشت   اول

تنها چند ساعت بعد از آغاز رسمی بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو، کاروان ایران به یک مدال نقره بسیار ارزشمند دست پیدا کرد. این کار بسیار بزرگی بود که تیم دو نفره مهسا جاور و زینب نوروزی موفق به انجامش شدند. طلای این رشته هم مثل خیلی دیگر از طلاها به چین رسید اما جاور و نوروزی رکورد بسیار خوبی خلق کردند و با رسیدن به زمان 7 دقیقه، 17 ثانیه و 8 صدم ثانیه، پشت سر چین در جایگاه دوم قرار گرفتند تا نقره را به دست بیاورند. بدون شک این یک اتفاق بسیار روحیه‌بخش برای کاروان ایران بود. اتفاقی که ایران را به فهرست کشورهای صاحب مدال در این رقابت‌ها اضافه کرد و در حقیقت وقتی هنوز بسیاری از کشورها در انتظار مدال اول بودند، یک هدیه بزرگ به کاروان ایران داد. جاور پس از این موفقیت، از رنج‌هایی گفت که برای این کار متحمل شده و از دوری دخترش برای مدتی طولانی حرف زد. زینب نوروزی نیز از سختی‌های روئینگ صحبت به میان آورد. ورزشی که نیاز به آمادگی جسمی بالا و هماهنگی خاص عصب و عضله دارد. این یک تجربه بسیار شیرین برای ورزش ایران بود. آن هم در حالی که در اردوهای داخلی قایقرانی در دریاچه خشک‌شده آزادی تمرین می‌کردند!

تنها چند ساعت بعد از آغاز رسمی بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو، کاروان ایران به یک مدال نقره بسیار ارزشمند دست پیدا کرد. مهسا جاور و زینب نوروزی در فینال روئینگ دونفره سنگین‌وزن زنان رکورد بسیار خوبی خلق کردند و با رسیدن به زمان 7 دقیقه، 17 ثانیه و 8 صدم ثانیه، پشت سر چین در جایگاه دوم قرار گرفتند

مدال   دو،   برنز  یک

دومین مدال کاروان ایران در هانگژو را نیز یک ورزشکار خانم تصاحب کرد. مرجان سلحشوری در شروع رقابت‌های پومسه، خودش را به مرحله یک‌چهارم نهایی رساند. این در حالی بود که مرتضی زنده‌دل نتوانست از این مرحله صعود کند. سلحشوری در یک‌چهارم نهایی هم حریفی از مالزی را برد و با رسیدن به نیمه‌نهایی، عملا مدال برنز را برای خودش قطعی کرد. ملی‌پوش پومسه ایران برای رسیدن به فینال، روبه‌روی حریفی از ژاپن قرار گرفت اما در این بازی برنده نبود تا با مدال برنز، به مسابقه‌هایش پایان بدهد. این اولین برنز کارون ایران در این رقابت‌ها و البته دومین مدال کاروان بود که باز هم یک ورزشکار زن، نقش اول آن را بر عهده گرفت.

مشکات   و   بیماری   بدموقع

در روز اول بازی‌های آسیایی، همه چیز هم برای دختران ایران به بهترین شکل ممکن پیش نرفت. مشکات‌الزهرا صفی تنیسور شناخته‌شده ایرانی که در رقابت‌های برون‌مرزی زیادی شرکت کرده، در اولین مسابقه‌اش روبه‌روی حریفی از چین‌تایپه عملکرد خوبی نداشت. او در ست اول بازنده شد و در ست دوم در حالی که از حریفش عقب بود، انصراف داد و زمین مسابقه را ترک کرد. صفی، قرعه بسیار سختی در این رقابت‌ها داشت و البته گفته می‌شد که از زمان ورود به دهکده بازی‌ها دچار سرماخوردگی شده است. به هر حال یک فرصت بزرگ برای او در مسیر کسب مدال برای ایران به سرعت از 

دست رفت.

حریفی   که  له   شد

تیم ملی هندبال ایران هم اولین بازی‌اش در بازی‌های آسیایی را با قدرت قابل توجهی پشت سر گذاشت. هندبال ایران که همیشه بازی‌های آسیایی را جدی گرفته و با همه توانش در این بازی‌ها حاضر شده، در اولین نبرد روبه‌روی مغولستان به زمین رفت و توانست این حریف را با نتیجه سنگین 50 بر 16 شکست بدهد. طبیعتا مغولستان محکی جدی برای هندبال ایران نیست و بازی‌های این تیم به مرور زمان سخت‌تر خواهد شد. ایران که قبلا سابقه بردن برنز و نقره در هندبال بازی‌های آسیایی را داشته، در دو بازی حساس و سخت بعدی با ژاپن و عربستان مسابقه خواهد داد.

یکی   از  هشت   تیم

والیبال ساحلی ایران هم برد بسیار مهمی را روبه‌روی ژاپن جشن گرفت و با این پیروزی به جمع هشت تیم برتر رقابت‌ها رسید. این تیم هم با توجه به میزان آمادگی‌‌اش، از شانس زیادی برای تصاحب مدال در این رقابت‌ها برخوردار است.